تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816438438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم وزارت بهداشت از ماليات هاي خاص مربوط به کالاهاي آسيب رسان بايد بيشتر شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۰:۲۳ق.ظ)
نائب رئيس کميسيون بهداشت مجلس: سهم وزارت بهداشت از ماليات هاي خاص مربوط به کالاهاي آسيب رسان بايد بيشتر شود دکتر رستميان با تاکيد بر اين که ضروري است قوانين بازدارنده تري در اين زمينه تعيين کنيم، خاطرنشان کرد: اخيرا در صحن مجلس اين موضوع مطرح شده که قوانين مرتبط با تخلفات مواد غذايي و بهداشتي نقش بازدارنده تري داشته باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، نائب رئيس کميسيون بهداشت مجلس، در خصوص اقدامات مجلس به منظور ارتقاء سلامت مردم و اطلاع رساني در مورد کالاهاي آسيب رسان به سلامت، اعلام کرد: در برنامه پنجم توسعه و در خصوص کالاهاي آسيب رسان به سلامت جامعه، بند قانوني وجود دارد که طبق آن براي اين کالاها عوارض و ماليات هايي بايد در نظر گرفته شود.
دکتر عبدالرحمان رستميان با اشاره به اين که از اين طريق مصرف اين کالاها کمتر مي شود و از محل ماليات ها و عوارض کسب شده، براي کالاهاي سلامت محور مي توان هزينه کرد، گفت: وزارت بهداشت بايد با هماهنگي ساير وزارتخانه هاي مرتبط، اين کالاها را مشخص و نام آنها را اعلام کند.
نائب رييس کميسيون بهداشت مجلس همچنين با بيان اين که سهم وزارت بهداشت از ماليات هاي خاص مربوط به کالاهاي آسيب رسان بايد بيشتر شود، ادامه داد: وزارت اقتصاد و دارايي نيز بايد مسير کسب عوارض از اين کالاها را مشخص و هر سال اين وضعيت را رصد کند.
وي با اشاره به اينکه امسال بحث افزايش ماليات بر نوشابه هاي گازدار و دخانيات مطرح شده، افزود: متاسفانه قوانين مرتبط با تخلفات مواد بهداشتي، خوراکي و خدمات سلامتي به روز نشده است و به همين خاطر اين قوانين بازدارنده نيستند. به طوري که ممکن است افرادي از اين فضا سوء استفاده کرده و اقدام به توليد و واردات کالاهاي آسيب رسان کنند.
دکتر رستميان با تاکيد بر اين که ضروري است قوانين بازدارنده تري در اين زمينه تعيين کنيم، خاطرنشان کرد: اخيرا در صحن مجلس اين موضوع مطرح شده که قوانين مرتبط با تخلفات مواد غذايي و بهداشتي نقش بازدارنده تري داشته باشد. اين قانون در مورد روغن پالم نيز صادق است. به طوري که براي روغن هاي بي کيفيتي از قبيل پالم و بايد عوارض و مالياتي تعيين گردد که تا از اين طريق واردات آنها به کشور کاهش يابد.
نائب رييس کميسيون بهداشت مجلس با اشاره به اين که وزارت بهداشت بايد براي سلامت مردم اطلاع رساني دقيقي داشته و با متخلفان برخورد جدي کند، تاکيد کرد: اين وزارتخانه هم جايگاه نظارتي دارد و هم سياست گذار است.
به گفته وي تا به حال در مورد خيلي از محصولات آسيب رسان به جامعه از قبيل مواد آرايشي بهداشتي و داروهاي تبليغي در شبکه هاي ماهواره اي تبليغات اغراق گونه اي صورت گرفته که باعث مرگ و مير مردم شده است.
متاسفانه فروش خيلي از اين محصولات هم توسط مبادي غير قانوني در داخل کشور صورت مي گيرد و اين وضعيت نظارت جدي دستگاه هاي نظارتي بخصوص وزارت بهداشت را براي برخورد با متخلفان مي طلبد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن