تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806876175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی خبرگزاری رسا ـ رونمایی از بزرگترین تابلو سنگ کشور در تبریز، چاپ دو کتاب در حوزه آذربایجان‌شناسی و تشریح فعالیت خیرین مدرسه‌ساز کشور از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بزرگترین تابلو سنگ کشور رونمایی شد همزمان با مراسم اختتامیه هفته نکوداشت تبریز و همایش بین المللی استاد شهریار، از بزرگترین تابلو موزاییک کشور رونمایی شد.
این تابلو سنگ که شامل تصویری از چهره استاد سید محمد حسین شهریار، روستای خشکناب و مقبره الشعرای تبریز است، با استفاده از یک میلیون سنگ ریزه طبیعی دریا (خودرنگ) ساخته شده است.  این تابلو سنگ زیبا را استاد صابر صابر بقال اصغری به همراه جمعی از اعضای انجمن هنرهای تجسمی تبریز تکمیل کرده اند.
سنگ ریزه های طبیعی این تابلو از روستای خشکناب گذران دوران کودکی استاد شهریار و توسط جمعی از اهالی ادب و مسئولان جمع آوری شده است، این تابلو در ابعاد دو در سه متر بوده و توسط اعضای انجمن هنرهای تجسمی تکمیل شده است.
قومیت گرایی نوعی سنگ اندازی برای پیشرفت کشور است
حجت الاسلام سیدفاضل چاووشی، مسؤول فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در خصوص مسأله قومیت گرایی و مطرح شدن آن در میان برخی افراد و گروه ها با اشاره به این سخن امام راحل(ره) که «حفظ نظام از اوجب واجبات است» اظهار داشت: افراد مغرض با نظام چون این مهم را برنمی تابند تلاش دارند با منحرف کردن ذهن جوانان از این موضوع، موجب تفرقه میان اقوام به خصوص جوانان شوند.
وی اتحاد اقوام را در سایه محبت و همدلی میان آنها و درایت رهبر فرزانه انقلاب را مهمترین تکیه گاه برای نظام جمهوری اسلامی و پاسخ محکمی بر دهان یاوه گویان دانست و گفت: هدف عمده و اصلی دشمن در هر لباسی برای تفرقه میان اقوام مقابله با ارزش های اسلامی و انقلاب و در یک کلمه مسیر ولایت و اهداف شهدا است.
کتاب تاریخ آذربایجان به رشته تحریر درآمد
مؤسسه تاریخ و فرهنگ دیار کهن برای پاسخگویی علمی و مستند به پرسش‌های موجود میان جوانان و دانشجویان درباره تاریخ، زبان و فرهنگ آذربایجان با انجام طرح‌های پژوهشی، تلاش‌هایی کرده است.
بنابر این گزارش، از جمله این طرح‌های پژوهشی کتاب "پرسش‌ها و پاسخ‌هایی درباره تاریخ فرهنگ و زبان آذربایجان" و کتاب  "پیرامون تاریخ و زبان آذربایجان" است که توسط محققان و پژوهشگران دانشگاهی آذری به انجام رسیده‌اند. این دو کتاب با رویکرد علمی و مستند برای سئوالات مطرح شده پاسخ‌های منطقی ارائه می‌دهد.
مراسم رونمایی از این دو کتاب در تاریخ 30 شهریور ماه در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی و محققان، اصحاب رسانه و مسئولان فرهنگی برگزار می‌شود.
خیران مدرسه ساز هر دو ساعت یک کلاس درس احداث می کنند
امیر بنی آدم، رییس هیات مدیره خیران مدسه ساز کشور در مراسم بهره برداری از مدرسه شش کلاسه مرحومه زهرا دامغانی در مراغه اظهار داشت:  خیران مدرسه ساز در سال گذشته 11 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدارس کشور را متعهد شدند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شش هزار و 800 مدرسه نیمه تمام در کشور وجود دارد که خیران مدرسه ساز علاوه بر آغاز طرح های جدید در نظر دارند طرح های نیمه تمام را نیز تکمیل کنند.
وی با بیان این‌که امیر منصور شیرازان خیر تهرانی مدرسه شش کلاسه خیرساز مرحومه زهرا دامغانی را به نیت مادر خود در مراغه احداث کرده است، گفت: مدرسه خیرساز مرحومه زهرا دامغانی با 600 متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت دو هزار و 500 متر مربع با پنج میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
گفتنی است، مدرسه خیرساز مرحومه زهرا دامغانی در محل شهرک ولیعصر، خیابان 13 آبان و مدرسه 9 کلاسه امیر منصور شیرازیان در خیابان مدرس این واقع شده است./935/د101/ب4



۱۳۹۳/۶/۲۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن