تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798304686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت ظهور نظام جهانی جدید در مبارزه با تروریسم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
ضرورت ظهور نظام جهانی جدید در مبارزه با تروریسم
تولد و ظهور نظام جهانی جدید، امری است که بحران کنونی جهان، یعنی همان بحران تروریسم اقتضا می کند؛ باید مبارزه با تروریسم، طی یک استراتژی بلند مدت، در دو بعد نظامی و فرهنگی صورت گیرد؛ چراکه نابودی تروریسم، تنها از طریق حمله نظامی محقق نخواهد شد.


به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ آیا جنگ علیه داعش، شاهد تولد نظام بین المللی جدید، همانطور که در پی جنگ دوم خلیج و سقوط اتحادیه ی شوروی بود، خواهد بود؟ ممکن است در حال حاضر این سوال، به اندازه ی اهمیت جنگی که در آستانه ی آغاز قرار دارد، مهم باشد؛ ولی برای جایگاه فهم واقعیت جدید جهانی و متغیرهای بزرگی که با خود دارد، ضروری است که فقط به نابودی گروه تروریستی داعش، بسنده نکند و بلکه، در چارچوب نظامی جهانی، فشرده تر از نظام جهانی سابق، ادامه داشته باشد.


نشانه های بسیاری وجود دارد که بر امکان تشکیل این نظام جهانی دلالت دارد و از جمله آن، ایجاد ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش است؛ اتفاقی که همواره در حالاتی اینچنینی، در آستانه ی شکل گیری قرار می گیرد و در پی جنگ های جهانی اول و دوم، و یا در سایه جنگ سرد و پس از آن، شاهد بوده ایم.


نشانه دوم برای ایجاد این نظام جهانی، در وجود دشمنی که قطب های نظام جهانی برای مقابله با آن تلاش می کنند؛ خطر آلمان در زمان هیتلر، به ظهور نظام جهانی به رهبری انگلیس و فرانسه منجر شد و درگیری میان مکتب کمونیسم و سرمایه داری، باعث بروز نظام دوقطبی بین المللی شد؛ سپس، بعد از سقوط اتحادیه شوروی، نظام تک قطبی بوجود آمد؛ واقعیت و رویداد های جدید نیز، علی رغم وجود یک قطب اصلی، بعید نیست که از آن نظام جهانی چند قطبی حاصل شود.


علامت سوم، در تزلزل و آشفتگی بزرگ، از جانب تروریسم نمود می یابد که در زیربنای فکری جامعه ی انسانی، عمیقا تاثیر گذاشته و علاوه برآن، واکنش های فرهنگی و قانونی غیر قابل انتظاری را برانگیخته است که به زودی، از محرات جهانی به شمار خواهد رفت؛ همچنین، مواضعی سیاسی وجود دارد که با گذشته  تفاوت دارد و موجب برهم زدن بسیاری از معیارهای سیاست بین المللی شده است.


علی رغم آنکه، نظام جهانی مورد انتظار، اکثریت دولت های بزرگ در جهان را در برخواهد گرفت، ولی دولت هایی مانند چین و روسیه وجود دارند که ممکن است بنا به دلایل مختلف، با ساختار این نظام، هماهنگ و موافق نباشند که مهم ترین آن عبارتند از: خسارت هایی که این نظام، ممکن است به منافع و قدرت نفوذ ان در جهان، وارد کند؛ در نتیجه، وجود نظامی اینچنینی، اگر تشکیل شود، اگر این قطب های بزرگ، بدان نپیوندند، پایه های آن، محکم و راسخ نخواهد بود.


تولد و ظهور نظام جهانی جدید، امری است که بحران کنونی جهان، یعنی همان بحران تروریسم اقتضا می کند؛ این تروریسم فقط خطر نیست، بلکه پدیده ای زشت و ناپسند است؛ چراکه با وحشیانه ترین روش ها، خشونت گری می کند و تمام ارزش ها و اصول انسانی را مورد هجوم قرار می دهد؛ تروریسم، فقط دشمن پیشرفت و رشد بشری نیست، بلکه آن، دشمن تمدن ها و به طور کلی، بشریت است؛ امری که نیازمند موضع قدرتمندانه و مداوم جهانی است و تحقق آن، جز در چاچوب نظامی جهانی که تمام دولت های جهان با آن موافق باشند، ممکن نخواهد بود؛ آیا به زودی شاهد تشکیل این نظام جهانی خواهیم بود، یا اینکه تنها، شاهد اقدامات محدود با نتایج مشخص خواهیم بود؟


باید مبارزه با تروریسم، طی یک استراتژی بلند مدت، در دو بعد نظامی و فرهنگی صورت گیرد؛ چراکه نابودی تروریسم، تنها از طریق حمله ی نظامی محقق نخواهد شد؛ بلکه تحقق آن، منوط به تلاش در ابعاد متعددی است که به منابع و ریشه های پدیده تروریسم توجه دارد که این فرآیند و کاری بزرگ است که تلاش جدی و گسترده ی جامعه ی بین الملل را می طلبد.






انتهای پیام./







تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن