تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804888845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون فصل الخطاب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قانون فصل الخطاب است تهران - ایرنا - امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد کردن مسأله پسندیده ای است. بر این موضوع در اسلام بویژه در روایات فراوان تأکید شده است که هر فرد مسلمانی منکری را مشاهده کرد، با اخلاق اسلامی و با ادبیات خوش و مؤدبانه، فردی را که دچار لغرش شده است، ارشاد کند.


اما اگر امر به معروف و نهی از منکر، توأم با خشم، پرخاشگری، بی انضباطی و ایجاد بی نظمی در جامعه باشد، اخلال در نظم عمومی و انحراف از قانون در کشور محسوب می شود. طبیعی است هیچ دولت و نظام قانونمندی چنین چیزی را نمی پذیرد و اجازه نخواهد داد که عده ای تحت عناوین مختلف نظام کشور را با بی نظمی مواجه کنند.
اخیراً در محافل نقل شده است گروهی قصد دارد با تمسک به موضوع مبارزه با بدحجابی در سطح شهر پیاده یا با موتورسیکلت ضمن گشتزنی، اقدام به «امر به معروف و نهی از منکر» کند. ظاهراً این افراد نیز تمایلی برای دریافت مجوز از وزارت کشور و استانداری تهران ندارند. آنها پیش تر هم گفته بودند که برای گشت های موتوری خود «نیاز به مجوز ندارند.» و از سوی دیگر مسئولان استانداری استان تهران و فرمانداری پایتخت هم گفته اند تاکنون هیچ درخواستی از طرف این گروه در این خصوص ارائه نشده است. در حالی که حرکت های گروهی در دستجات مختلف و تحت هر عنوانی بدون مجوز از مراجع قانونی قابل قبول نیست و بدین لحاظ امکان برخورد قانونی با چنین گروه هایی وجود دارد.
در یک نظام قانونمند باید به حقوق فردی و اجتماعی افراد احترام گذاشت و حقوق شهروندی را محترم شمرد اما اگر عده ای تحت هر عنوانی در گروه های چند نفری به بهانه ارشاد مردم، قصد داشته باشند پیاده یا با هر وسیله ای در شهر گشتزنی کنند، کارشان مصداق راهپیمایی تلقی می شود و چنین برنامه هایی بدون داشتن مجوز رسمی از مراجع صالحه (وزارت کشور، استانداری و...) با قانون انطباق ندارد. قوه مجریه و قوه قضائیه، (وزارت کشور، دادستانی به عنوان مدعی العموم و نیروی انتظامی که ضابط قوه قضائیه است) می توانند به اتهام اخلال در نظم عمومی با آنها برخورد قانونی کنند.
جامعه بزرگ ایران حساب و کتاب، قانون، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه دارد و تنها کشوری است که از محیط امن و آرامی برخوردار است، این گونه حرکات به هیچ وجه قابل قبول نیست و گمان هم نمی رود؛ مقامات قضایی، انتظامی و امنیتی در قبال چنین اقداماتی مسامحه کرده و از کنار آن بگذرند. ضمن اینکه به نظر می رسد دولت گرفتار عملیات روانی و فضاهایی که برای ایجاد بحران ساخته می شوند، نمی شود.
دولت وظایف مهم تری را برعهده دارد. مسئولیتی که مردم سال گذشته به دولت محول کرده اند، به مراتب مهم تر است. در شرایط فعلی قوه مجریه در عرصه های مختلف مسئولیت های خطیر بر دوش دارد. بویژه برای اقتصاد و معیشت مردم مأموریت ویژه عهده دار شده است. لذا سعی می کند تا آرامش و ثبات را به حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی و... بازگرداند و اینها را نهادینه کند.
*بهمن کشاورز حقوقدان
*روزنامه ایران
اول**


27/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن