تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803571735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیشتر تخلفات مدیران دستگاههای اجرایی ناشی از عدم آکاهی به مقررات مالی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان رحیمی:
بیشتر تخلفات مدیران دستگاههای اجرایی ناشی از عدم آکاهی به مقررات مالی است
زنجان -خبرگزاری مهر: رئیس دیوان محاسبات کشور ، با اشاره به اینکه بسیاری از تخلفات به علت عدم آگاهی مدیران دستگاههای اجرایی به مقررات مالی و محاسباتی است، گفت: در این میان معاونان و ذی حسابان پاسخگو هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، امین حسین رحیمی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان، بر ارائه رهکار مناسب برای مصرف بیت المال تاکید کرد و افزود: در تحقق این امر مهم باید مدیران دستگاههای اجرایی دقت کنند بیت المال با روند قانونی مصرف شود. وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید ارتباط مستقیم با کمیسیون بودجه داشته باشند و به این نهاد کمک کنند اظهار داشت: با همکاری نمایندگان مجلس، مسیر اجرای قوانین و مقررات از قبل باید بهتر شود. رئیس دیوان محاسبات کشور، نشست مذکور را یک جلسه هم اندیشی و تعامل اعلام کرد و گفت: باید تعاملات را اجرایی کنیم و هدف ما هم حفظ بیت المال است و قانون چیزی جز این نیست.  رحیمی با اشاره به اینکه هدف از تاسیس قانون دیوان محاسبات پاسداری از بیت المال است گفت: نظارت بر هزینه کرد دستگاههای اجرایی قبل، حین و بعد از آن انجام می شود.

وی بر لزوم پیشگیری از تضییع بیت المال از سوی دستگاههای اجرایی اشاره کرد و افزود: نظارت قبل و حین هزینه های دستگاههای اجرایی از موثر ترین راهکارهای لازم در راستای پیشگیری از تضییع بیت المال است.

رئیس دیوان محاسبات کشور، تاکید کرد:  نظارت بر چگونگی خرج اعتبارات از سوی دستگاههای اجرایی پس از هزینه کرد آن مشکلات و ایراد اساسی را به دنبال دارد.

رحیمی افزود: چنانچه دیوان محاسبات پس از خرج اعتبارات توسط دستگاه ها ورود پیدا کند تخلفات احتمالی مورد رسیدگی قرار  می گیرد و مدیر متخلف به صورت مجازات اداری توبیخ یا انفصال دایم از فعالیت می شود.  وی در ادامه یاد آورشد:  اگر بیت المال از دست برود برگشت آن بسیار سخت است و در این راستا نظارت بر دخل و خرج دستگاههای اجرایی به قبل از خرج باید متمرکز شود تا ایرادات به وجود نیاید. رئیس دیوان محاسبات کشور، گفت: ما حسابرسی دستگاههای اجرایی را انجام می دهیم و درصورت تخلف با آنها برخورد می کنیم چرا که ما نمی خواهیم بیت المال تضییع شود. رحیمی تاکید کرد: نظارت بر دخل و خرج ها را در هدف کاریی خود داریم که نظارت حین، قبل و بعد از خرج را بر عهده داریم. وی افزود:  فعالیت های این سازمان برای توسعه و پیشرفت کشور است و دیوان محاسبات در تقابل با دستگاه های اجرایی نیست. رئیس دیوان محاسبا ت کشور، به تشکیل و فعالیت کمیته پیشگیری از تضییع بیت المال از سوی دیوان محاسبات کشور اشاره و افزود: محقق کردن اهداف سازمانی دستگاهها و اصلاح قوانین و مقررات در راستای پیشگیری از تخلف از مهمترین اهداف این کمیته است که بسیار مورد تاکید است.

رحیمی به برگزاری کلاس های آموزشی برای مدیران طی سال های گذشته اشاره کرد و افزود: این دوره ها با هدف آشنایی مدیران است و امسال دوره های آموزشی برای معاونین مالی، کارشناسان و ذی حسابان برگزار می شود.

وی افزود: مدیران اجرایی با اعتماد به زیر مجموعه خود فعالیت های مختلف را انجام می دهند و در این زمینه اگر تخلفی رخ داد باید افراد دخیل یعنی معاونین هم  پاسخگو باشند.

رئیس دیوان محاسبات کشور، کنترل داخلی از سوی دستگاهها اجرایی را مهم ارزیابی کرد و گفت: هر سیستم اداری باید مولفه های خاصی برای کنترل داخلی برای جلوگیری از تخلف دستگاه مربوطه را داشته باشد.

رحیمی به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و  افزود: تعامل بین مدیران اجرایی و مدیران دستگاههای نظارتی نمونه بارز مدیریت جهادی است. وی تعامل با دستگاههای مختلف را مهمترین رویکرد این سازمان عنوان کرد و گفت: دستگاه های اجرایی با هدف قانونی در راستای توسعه و رفاه مردم تشکیل شده است. رئیس دیوان محاسبات کشور، با اشاره به اینکه کشور از لحاظ اقتصادی مشکل دارد گفت: برای رفع مشکل اقتصادی مدیریت جهادی لازم است و مدیریت عادی جواب نمی دهد. رحیمی افزود: متاسفانه مشکل اقتصادی ما به زیر ساختها بر می گردد و مسئولان کشوری باید حل کنند. وی تصریح کرد: بیش از 80 درصد بودجه عمومی کشور صرف امور جاری می شود و سال گذشته 15 درصد بودجه کشور به حوزه عمرانی اختصاص یافت. رئیس دیوان محاسبات کشور، یاد آورشد: متاسفانه در این بودجه ریزی می بینیم که ما مشکل زیر ساختی داریم.


۱۳۹۳/۶/۲۷ - ۱۵:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن