تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042563




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا به سلطانی فر نه گفتند ؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: چرا به سلطانی فر نه گفتند ؟
کد خبر: ۳۳۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷ - 16 August 2013


در حالی مسعود سلطانی فر نتوانست به وزارت ورزش و جوانان برسد که شناخت یارانش و دلیل نه گفتن نمایندگان مردم به آنها می تواند راهگشای رئیس جمهوری باشد.
گروه ورزشی مشرق، لحظه شماری ها برای مشخص شدن ترکیب کابینه حسن روحانی به پایان رسید و سرانجام پس از 4 روز بحث و بررسی در مجلس و بیش از یک هفته جلسات گوناگون نمایندگان، 15 نفر از 18 وزیر معرفی شده رئیس دولت یازدهم از مجلس رای اعتماد گرفتند و 3 نفر نیز از رسیدن به جلسات هیئت دولت بازماندند.  
 
البته با توجه به روند حرکتی مجلس در 4 روز گذشته و مخالف ها و موافقت هایی که با وزرای پیشنهادی مطرح می شد، مشخص بود که میلی منفرد و نجفی به عنوان گزینه های پیشنهادی وزارت خانه های علوم و آموزش و پرورش، کار سختی برای گرفتن رای اعتماد دارند. اما عدم رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به طور حتم نشان از پیگیری های مکرر و توجه ویژه وکلای ملت به ورزش و امور جوانان بود.  
 
یاران سلطانی فر و نه ملت به آنها
ساعاتی بعد از عدم رای اعتماد مجلس به سلطانی فر، برخی رسانه ها گمانه زنی در خصوص گزینه های جایگزین را آغاز کردند و دراین راه از فردی به عنوان یکی از گزینه های اصلی نام بردند که جزو یاران و حامیان اصلی وزیر رای نیاورده کابینه دولت یازدهم بود.   
داورزنی، هاشمی طبا، پولادگر و علی کفاشیان به همراه چند تن دیگر از روسای فدراسیون های ورزشی طی یک 10 روز اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند خود را به سلطانی فر نزدیک کرده و در رای آوردن وی نیز از هیچ کوششی دریغ نکردند. آنها که جزو یاران نزدیک سلطانی فر برای دستیابی به وزارت ورزش و جوانان نیز محسوب می شوند، حالا بعد از عدم رای اعتماد مجلس به وی در تلاش هستند تا یک نفر از جمع خود را به عنوان گزینه اصلی این وزارتخانه معرفی کنند.   
از همین رو ساعاتی پس از عدم رای اعتماد مجلس به سلطانی فر، برخی رسانه ها گمانه زنی درباره وزیر پیشنهادی بعدی دولت را آغاز کردند و از داورزنی به عنوان گزینه اصلی دولت روحانی نام بردند. اما سوالی که در این بین مطرح می شود این است که آیا داورزنی صلاحیت رسیدن به جایگاه وزارت ورزش و جوانان را دارد؟




گزینه های مطرح شده از ساعات پایانی شب گذشته همچون داورزنی (به عنوان نزدیک ترین یار وزیر رای نیاورده) جزو افرادی به شمار می روند که فقط سبقه ورزشی در کارنامه خود دارند و خصوصیت دیگر در کارنامه آنها جایگاهی ندارد و همین موجب تکرار "نه" نمایندگان به وی خواهد شد...


این وزیر بنا به دلایل مطرح شده اول باید سابقه سیاسی داشته باشد. دومین خصوصیت وزیر ورزش و جوانان داشتن سابقه ورزشی و خصوصیت سوم نیز داشتن سابقه اجتماعی و برنامه در حوزه جوانان است.  
 
مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی حسن روحانی فقط سابقه سیاسی داشت و از دو خصوصیت بارز دیگر بی بهره بود. گزینه های مطرح شده از ساعات پایانی شب گذشته همچون داورزنی نیز جزو افرادی به شمار می روند که فقط سبقه ورزشی در کارنامه خود دارند و دو خصوصیت دیگر در کارنامه آنها جایگاهی ندارد. پس بنابراین حسن روحانی و مشاورانش در انتخاب وزیر بعدی ورزش باید این 3 خصوصیت را مورد توجه قرار دهند.  


امیر قربانی (دبیر ورزشی سایت فردا)












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن