تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819160131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران انرژی در مالزی / تلاش برای یافتن راهکار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بحران انرژی در مالزی / تلاش برای یافتن راهکار کوالالامپور – ایرنا – ایجاد اطمینان از منبع انرژی مطمئن برای تداوم حرکت موتور اقتصاد رو به پیشرفت مالزی نگرانی هایی برای مقامات این کشور ایجاد کرده است.


به گزارش ایرنا، مالزی برای کسب اطمینان از وجود انرژی های پایدار و قابل اطمینان سیاست تنوع بخشیدن به منابع انرژی را در پیش گرفته است تا از وابستگی شدید خود به نیروگاه های گازی و زغال سنگ بکاهد، هر چند که دستیابی به این اهداف به سادگی انجام نمی شود.
استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر تا حدود سه سال پیش در مالزی با اقبال چندانی مواجه نشد و متخصصان این حوزه با مشکلات مختلفی از جمله سرمایه گذاری در این بخش مواجه بودند.
اما مالزی از سال 2011 به انرژی های تجدیدپذیر توجه ویژه ای نشان داد و در تلاش است بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز خود را از این طریق فراهم کند.
اکنون دولت مالزی با تخصیص یک درصد از هزینه برق مصرف کنندگان به تولید انرژی تجدیدپذیر و همچنین تضمین خرید انرژی از نیروگاه های تولید برق برای یک دوره 20 ساله بستر سرمایه گذاری در این بخش را آماده کرده است.
"احمد فوزی حسن" مدیر عامل کمیسیون انرژی مالزی گفت که این کشور در 20 سال آینده منابع نفت و گاز خود را به طور قابل توجهی از دست خواهد داد، از این رو نیاز است از منابع انرژی دیگر استفاده کند.
وی گفت که دولت مالزی در تلاش است یارانه سوخت های فسیلی را قطع کند و منابع ذخیره شده از این منابع را برای تولید انرژی تجدیدپذیر اختصاص دهد.
دولت مالزی از اکنون در فکر افزایش بهای برق و کاهش یارانه های این بخش برای سال 2015 است.
دولت مالزی در حال حاضر بیش از دو هزار و 600 درخواست ایجاد نیروگاه انرژی تجدیدپذیر را مورد تصویب قرار داده است که بیشتر آنها مربوط به انرژی خورشید است.
از این تعداد درخواست کننده تنها یک چهارم آنها به تولید انرژی پرداخته اند که در مجموع همه آنها دو درصد از انرژی مورد نیاز مالزی را تامین می کنند.
تحلیلگران بر این باورند که درخواست کنندگان چنین نیروگاه هایی در ابتدا بر این گمان هستند که می توانند بدون سرمایه گذاری اولیه سود مناسبی از این بازار کسب کنند، اما هنگام اجرای طرح به نقاط حساس این کار پی می برند و از ادامه کار بازمی مانند، به همین دلیل است که دولت نمی تواند اهداف خود را در کسب منبع انرژی تجدیدپذیر قابل اطمینان محقق کند.
آمار نشان می دهد تا پیش از سال 2001 میلادی اصلی ترین منبع تولید برق در مالزی نفت بود، اما با توجه به تلاش این کشور از دهه 1970 برای یافتن منابع انرژی جایگزین، توانست به وابستگی خود برای تولید برق از نفت پایان دهد.
مالزی وابستگی 87.9 درصدی خود به نفت برای تولید برق در سال 1980 را در سال 2005 میلادی به 2.2 درصد کاهش داد.
سهم نفت در تولید برق مالزی در سال 2010 میلادی به کمتر از دو دهم درصد کاهش یافت.
براساس آمار منتشر شده، سهم گاز طبیعی در تولید برق مالزی تا سال 2010 میلادی 55.9 درصد، زغال سنگ 36.5 درصد، منابع آبی 5.6 درصد، منابع انرژی تجدیدپذیر 1.8 درصد و نفت دو دهم درصد بوده است.
آمار گویای آن است که مالزی در سال 2012 میلادی 118 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرد و میزان مصرف برق این کشور در سال 2011 میلادی حدود 122 میلیارد و 120 میلیون کیلووات ساعت بوده است.
آساق**241**1611


26/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن