تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816025613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از قدیمی ترین تانک جهان تا جنازه های اجاره نشین


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از قدیمی ترین تانک جهان تا جنازه های اجاره نشین


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۲۶ شهریور ۱۳۹۳.اولین گواهی​نامه رانندگی/ جنازه های اجاره نشین‎/قدیمی‌ترین تانک /رنگی‌ترین موجود دنیا/پرپیچ ‌وخم‌ترین باغ/عجیب ترین سیب های دنیا/ پاکترین اتومبیل دنیا/بزرگترین پل انتقال آب اولین گواهی​نامه رانندگی در ایران

اولین گواهی​نامه رانندگی در ایران

سیف الله خان اولین ایرانی است که موفق به دریافت گواهی نامه رانندگی در 1308 شده است. این گواهینامه روی کاغذی به قطع کاغذ A3 است که در بالای آن با خط درشت نگاشته شده است "کورس شوفری ایران" و کمی پایین تر با خط نازک تری عنوانی به نام "تصدیق نامه " روی آن درج شده است. این گواهینامه به دو زبان فارسی و انگلیسی به نام آقای سیف الله خان در 9 مرداد ماه 1308 صادر شده است . در تصدیق نامه قید شده است که فرد مذکور در 3 مرحله با نمره خوب موفق به دریافت گواهی نامه شده است. از نکات برجسته این گواهی نامه این است که اولین گواهی نامه بعد از گذراندن مرحله فنی اعطا شده است کاری که جدیدا به مرحله آزمون رانندگی در عصر حاضر اضافه شده است.
بیشتر...

جنازه های اجاره نشین‎

جنازه های اجاره نشین‎

وقتی بازماندگان اموات گواتمالایی نمی توانند از پس هزینه اجاره قبرها بر بیایند، گورکن ها دریچه قبرها را می شکنند و باقیمانده اجساد را به گورهای دسته جمعی منتقل می کنند.
جنازه های اجاره نشین‎

جنازه های اجاره نشین‎
مردم فقیر گواتمالا حتی بعد از مرگ هم اجاره نشین هستند.
بیشتر...

قدیمی‌ترین تانک جهان

قدیمی‌ترین تانک جهان

98 سال پیش در چنین روزی برای نخستین بار در دنیا، توسط نیروهای بریتانیا در جنگ جهانی اول، از تانک استفاده شد.
بیشتر...

رنگی‌ترین موجود دنیا

رنگی‌ترین موجود دنیا

"میگو مانتیس" یکی از رنگی‌ترین موجودات بوده که قادر به تشخیص رنگ‌های ماورای بنفش است. میگو مانتیس یکی از رنگارنگ‌ترین موجود جهان بوده که قادر به دیدن رنگ‌هایی است که چشم انسان قابلیت تشخیص آنرا ندارد و قادر است رنگ های ماورای بنفش را تشخیص دهد. این موجود شگفت‌انگیز قادر به دیدن هر رنگی در طبیعت است، آنها این کار را از طریق استوانه‌های مخروطی که مسئول دیدن رنگ‌های مختلف است انجام می‌دهند.  استوانه‌های مخروطی چشم انسان 3 عدد بوده در حالی که تعداد آنها در چشم میگو ‌آخوندک  به 16 عدد می‌رسد و این تعداد سبب شده تا قدرت تشخیص رنگ‌های ماورا بنفش را نیز پیدا کنند.
بیشتر...

پر پیچ ‌و خم‌ترین باغ

پر پیچ ‌و خم‌ترین باغ جهان

پر پیچ ‌و خم‌ترین باغ جهان

پر پیچ ‌و خم‌ترین باغ جهان

تعداد باغ‌های پر و پیچ و خم در جهان اندک است اما شاهد تصاویر بسیار زیبایی از پر پیچ و خم‌ترین باغ در انگلیس هستید.
بیشتر...

عجیب ترین سیب های دنیا

عجیب ترین سیب های دنیا

سیب معمولا در سه رنگ زرد، قرمز و سبز کاشت و فروخته می شود و همه آنها یک نقطه مشترک دارند. در همه سیب ها به هر رنگی که باشند گوشتی زرد رنگ وجود دارد که تمام خواص در آن قرار دارد. به تازگی یک سیب جدید در انگلستان کشت شده است که نام آن "سوپرایز" است. این سیب پوستی زرد دارد در حالی که گوشت آن صورتی رنگ است. این سیب به تازگی وارد مغازه ها شده و استقبال خوبی هم از آن به عمل آمده است.
عجیب ترین سیب های دنیا

این سیب به خاطر اینکه هنگام خوردن شما را شگفت زده می کند، اینگونه نامگذاری شده است. قیمت 4 عدد از این سیب ها 1.75 پوند است و فعلا به صورت محدود در حال توزیع شدن است. در صورت استقبال گسترده محصول به صورت عمده تولید خواهد شد. این سیب ها در مزرعه یک کشاورز نمونه که تا به حال جوایز مختلفی را برنده شده است تولید می شود. او با پیوند زدن نوع خاصی از توت های قرمز با سیب به این محصول جالب توجه رسیده است.
بیشتر...

پاکترین اتومبیل دنیا

پاکترین اتومبیل دنیا

نام این خودرو"الف" است و به گفته اختراع کنندگان آن، نمونه یک وسیله نقلیه پایدار برای آینده خواهد بود. نیمی از "الف" دوچرخه و نیم دیگر آن خودروی الکتریکی است. کارشناسان می گویند، چرخ دنده آن به گونه‌ای طراحی شده که انرژی تولید شده توسط رکاب دوچرخه و موتور تولید انرژی خورشیدی را هماهنگ می کند و به حداکثر می رساند. مخترع این وسیله، "راب کوتر"در کارولینای شمالی آمریکاست، وی گفت: "الف" درهم آمیزی کاملی بین نیروی انسان و ماشین است. وی گفت: با استفاده از الف در جاده ها، می توان تولید گاز کربنیک را تا حدود ۶ تن در سال کاهش داد و انرژی صد در صد خورشیدی داشت و این هزینه ها را به شدت پائین می آورد. الف با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت و ۱۶۰ کیلوگرم ظرفیت ترابری، دارای کارآیی یک خودرو معمولی است. هنگامی که راننده احساس خستگی کند، موتور آن در طول روز می تواند به تنهایی ۲۷ کیلومتر را طی کند که بیش از میانگین رفت و آمد روزانه در آمریکاست. اما این همه ویژگی های الف نیست. در آینده می توانیم الف خودکار داشته باشیم. تصور کنید که شما سر قراری باید بروید. با تنظیم قبلی الف نزد شما می آید و شما سوار می شوید و الف حرکت می کند. الف همچنین می تواند به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک، بسته هایی را حمل کند. راب کوتر و همکارانش اکنون در حال طراحی برادر بزرگ "الف" هستند که اوکس نام دارد و می تواند تا ۴۰۰ کیلوگرم را حمل کند.  کارشناسان معتقداند، طی دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ دستگاه الف در ۷ کشور جهان فروخته شده و راب کوتر می گوید فروش آن رو به افزایش است.
بیشتر...

بزرگترین دستگاه جوشکاری ناسا

بزرگترین دستگاه جوشکاری ناسا

ناسا از بزرگترین دستگاه جوشکاری جهان موسوم به VAC رونمایی کرد که برای تکمیل سیستم پرتاب فضایی (SLS)‌ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.این سیستم پرتاب فضایی ناسا قدرتمندترین موشک برای انجام ماموریت به عمق فضا محسوب می شود. مرحله هسته این موشک، برجی به ارتفاع 61 متر با قطر 8.4 متر است که هیدورژن مایع برودتی و اکسیژن مایع را برای تأمین قدرت چهار موتور RS-25 ذخیره‌سازی می‌کند. بوئینگ پیمانکار اصلی ساخت و تکمیل مرحله هسته سیستم پرتاب فضایی (SLS)‌ معرفی شده است. دستگاه جوشکاری VAC بخشی از خانواده ابزاری است که برای جوشکاری مرحله هسته موشک SLS طراحی شده و بعلاوه برای ارزیابی جوشکاری های تکمیل شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بیشتر...

بزرگترین پل انتقال آب در جهان

بزرگترین پل انتقال آب در جهان

بزرگترین پل انتقال آب در جهان

بزرگترین پل انتقال آب در جهان

بزرگترین پل انتقال آب در جهان

پل آبی ماگدبرگ، نام یکی از پل های انتقال آب بمنظور کشتیرانی است که در سال 2003 میلادی و بر رودخانه البه در کشور آلمان و با هزینه ساخت 500 میلیون یورو افتتاح شد و در حال حاضر با طول 12 کیلومتری و عرض 918 متری خود بزرگترین پل انتقال آب در جهان به حساب می آید.
بیشتر...

 


چهار شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن