تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819613892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنسولگری جمهوری ترکیه در مشهد فعال شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کنسولگری جمهوری ترکیه در مشهد فعال شد مشهد - ایرنا - رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: سومین کنسولگری جمهوری ترکیه در جمهوری اسلامی ایران، در شهر مشهد فعالیت خود را آغاز کرد.


"غلامعباس ارباب خالص" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کنسولگری دو هفته پیش فعالیت خود را به صورت غیررسمی در مشهد آغاز کرده و دو روز قبل نیز "محمت دوغان" به عنوان سرکنسول جمهوری ترکیه در مشهد معرفی شد و کار خود را آغاز نمود.
وی گفت: سطح روابط به میزان افزایش همکاریها و اهمیت کشور تعیین می شود بر این مبنا جمهوری اسلامی ایران برای کمک به انجام امور مربوطه علاوه بر سفارتخانه، سه کنسولگری در شهرهای استانبول، ترابوزان و ارزروم کشور جمهوری ترکیه دارد.
رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور افزود: ترکیه هم تاکنون در شهرهای تبریز و ارومیه کنسولگری داشت و سومین مورد آن را در مشهد دایر کرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشهد جایگاه خاصی در بحث روابط اقتصادی، فرهنگی و مذهبی بخاطر وجود بارگاه منور حضرت ثامن الائمه(ع) در منطقه و کشورهای مسلمان دارد این کنسولگری فعال شده است.
اربا خالص گفت: موقعیت خراسان رضوی در حوزه ترانزیت به آسیای میانه و افغانستان و دسترسی سهل به آن کشورها از جمله جاذبه هایی ویژه این استان برای ترکیه است زیرا با حضور در مشهد می توانند ارتباط نزدیکتر و همه جانبه ای را از طریق ما با آنان داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد: این امر بیش از پیش منجر به توسعه سطح روابط خراسان رضوی با ترکیه و تعاملات دوجانبه شود.
علاوه بر جمهوری ترکیه هم اینک کنسولگریهای کشورهای جمهوری اسلامی پاکستان، جمهوری اسلامی افغانستان، جمهوری تاجیکستان، جمهوری قرقیزستان، ترکمنستان، پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری عراق نیز در مشهد فعالیت دارند.
خراسان رضوی از شمال و شمال شرق به طول تقریبی 531 کیلومتر دارای مرز مشترک با ترکمنستان است و از شرق به طول حدود 302 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
2713/660


25/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن