تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798351187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«پاريس، نمايشگاه مبارزه با تروريسم!»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۳ (۸:۱۹ق.ظ)
جمهوري اسلامي: «پاريس، نمايشگاه مبارزه با تروريسم!»
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه جمهوري اسلامي چنين نوشت:
بسم الله الرحمن الرحيم
ديروز سران تعدادي از کشورهاي غربي و عربي با محوريت آمريکا و فرانسه در يک گردهمائي شرکت کردند که در ظاهر هدف آن مشخص کردن خطوط محوري ائتلاف براي مبارزه با تروريست هاي داعش بود.
بعد از آنکه در هفته گذشته دومين آمريکايي توسط تروريست هاي داعش گردن زده شد، رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد کشورش براي مبارزه با تروريست هاي داعش مصمم است. از همان روز مشخص بود که استناد به گردن زده شدن دو آمريکايي توسط داعش فقط يک بهانه است کما اينکه ادعاي مبارزه با تروريسم و داعش نيز يک ادعاي پوچ و نوعي ايجاد امکان براي رسيدن به اهداف ديگر است. علاوه بر اينکه داعش را خود دولت آمريکا تأسيس کرده، باز کردن پاي داعش به عراق و اشغال استان هاي شمال غرب اين کشور توسط اين گروه تروريست در آغاز تابستان امسال نيز با چراغ سبز آمريکا و بعد از آن صورت گرفت که احزاب مورد حمايت آمريکا در انتخابات مجلس عراق شکست خوردند و نتيجه اين انتخابات برخلاف ميل و اراده دولتمردان آمريکايي رقم خورد. رئيس جمهور آمريکا با کشاندن داعش به خاک عراق و وارد آوردن فشار بر عراق با مشروط ساختن مبارزه با داعش به تغيير دولت اين کشور براساس آنچه مورد نظر واشنگتن است، بعد از آنکه شرط مورد نظر خود را تحقق يافته ديد اعلام کرد براي مبارزه با تروريست هاي داعش اقدام به تشکيل يک ائتلاف بين المللي مي نمايد. آنچه ديروز در پاريس تحت عنوان کنفرانس ائتلاف مبارزه با تروريسم برگزار شد، پرده اي از همين نمايش است که دولتمردان آمريکايي به کارگرداني باراک اوباما درحال اجراي آن هستند.
اکنون براي تمام کساني که رويدادهاي منطقه خاورميانه را دنبال مي کنند کاملاً روشن است که دولت آمريکا با بهانه قرار دادن مبارزه با تروريسم، درصدد حضور نظامي در اين منطقه است. ترميم طرح شکست خورده و رسواي آمريکا براي براندازي دولت سوريه، يکي از اهداف اصلي ائتلاف براي مبارزه با تروريسم است. در آن طرح نيز آمريکا و چند کشور غربي و عربي ائتلافي را براي براندازي دولت سوريه تشکيل دادند و هرچه توانستند از تروريست هاي درحال جنگ با دولت سوريه از جمله داعش حمايت کردند ولي نتوانستند به هدف خود برسند. اکنون آمريکا با کشاندن داعش به عراق و فراهم ساختن مقدمات حضور نظامي در منطقه، قصد دارد بار ديگر تحت عنوان ائتلاف، براي براندازي دولت سوريه تلاش کند ضمن اينکه ميخواهد اهرم هاي از دست رفته در عراق را نيز به چنگ آورد.
براي اين طرح آمريکا نيز موفقيتي پيش بيني نمي شود و اينبار نيز رئيس جمهور آمريکا در توطئه گسترش نفوذ خود در عراق و سوريه با شکست مواجه خواهد شد. هر چند دلايل نمايشي بودن اين ائتلاف زيادند ولي در اينجا فقط به تعدادي از آنها اشاره مي کنيم.
اول آنکه ملت هاي منطقه به ويژه مردم عراق مي دانند که داعش در عراق شکست خورده و درحال هزيمت است. اين واقعيت را نيز همه مي دانند که اين شکست نتيجه ورود مرجعيت به صحنه و صدور حکم وجوب دفاع از عراق در برابر جنايات داعش است. اين حکم موجب شد مردم عراق، اعم از شيعه و سني و پيروان ساير اديان، به نيروهاي مسلح بپيوندند و مناطق اشغال شده را يکي پس از ديگري از وجود داعش پاک نمايند. اکنون که کمر داعش در عراق شکسته، نيازي به لشکرکشي آمريکا و ديگر کشورها وجود ندارد و به همين دليل ادعاي مبارزه با تروريسم داعش، پوچ و غيرواقعي است.
دوم آنکه حيدرالعبادي نخست وزير عراق ديروز با صراحت اعلام کرد براي مبارزه با داعش نيازي به حضور نظامي کشورهاي ديگر نيست و عراق با اتکا به نيروهاي مسلح و مردم خود مي تواند با تروريست هاي داعش مقابله کند. اين سخن صريح نخست وزير عراق نيز به روشني نشان مي دهد لشکرکشي آمريکا و همدستانش به عراق براي مبارزه با تروريست هاي داعش نيست و اهداف ديگري را دنبال مي کند.
سوم آنکه فؤاد معصوم رئيس جمهور عراق ديروز اعلام کرد بدون حضور ايران امکان مبارزه با تروريسم در منطقه و عراق وجود ندارد. زيرا ايران 1000 کيلومتر مرز مشترک با عراق دارد و از ابتداي تهاجم داعش به عراق، کمک هاي زيادي براي مبارزه با آن در اختيار عراق قرار داده است. اين سخن رئيس جمهور عراق، در واقع پاسخي روشن به دولتمردان آمريکايي بود که گفته اند ايران در ائتلاف براي مبارزه با تروريسم جائي ندارد. البته ايران از آنجا که آمريکا را باني تروريسم مي داند و اطلاع دارد که حضور داعش در عراق نيز از طراحي هاي آمريکاست، همواره به دعوت آمريکا براي همکاري در زمينه مبارزه با داعش پاسخ منفي داده و سخن امروز دولتمردان آمريکايي که مي گويند ايران هيچ جائي در ائتلاف مبارزه با داعش ندارد، ترفندي براي سرپوش گذاشتن برهمين رسوائي است هر چند ادامه همين مسير نشان خواهد داد که آنها بيش از اين نيز رسوا خواهند شد و اين طرح نيز با شکست مواجه خواهد گرديد.
چهارم آنکه اصل لشکرکشي آمريکا و اعضاء ائتلاف به عراق و سوريه به بهانه مبارزه با داعش، به دليل اينکه مجوزي از سازمان ملل ندارند و دولت هاي اين دو کشور نيز آنها را به چنين دخالتي دعوت نکرده اند، غيرقانوني است. حضور نظامي هر کشوري در کشور ديگر يا بايد با دعوت دولت آن کشور باشد و يا با مجوز سازمان ملل. آمريکا و اعضاء ائتلاف مجوزي از سازمان ملل ندارند و دولتمردان سوريه و عراق نيز با صراحت اعلام کرده اند با حضور نظامي ديگر کشورها در کشورشان مخالفند. بطور طبيعي چنين اقدامي با واکنش مردم اين دو کشور نيز مواجه خواهد شد.
و پنجم آنکه روشن ترين نشانه براي نمايشي بودن گردهمائي اعضاء ائتلاف در پاريس اينست که درست همزمان با تشکيل اين گردهمائي، هواپيماهاي نظامي فرانسه ديروز اقدام به پرواز شناسائي در آسمان عراق کردند. به عبارت روشن تر، قبل از آنکه گردهمائي پاريس به تصميمي برسد و دولتمردان عراقي نظري درباره اقدام ائتلاف بدهند، فرانسه عمليات مورد نظر ائتلاف را آغاز کرده است! اين واقعه نشان مي دهد آنچه ديروز در پاريس برگزار شد، فقط يک نمايشگاه مبارزه با تروريسم بودنه چيز ديگر.
اينها همه نشان مي دهند ائتلاف ادعائي ضد تروريسم و ضد داعش صرفاً يک مانور تبليغاتي براي فراهم ساختن زمينه حضور نظامي آمريکا در عراق و سوريه و دنبال کردن اهداف سلطه طلبانه خود در منطقه است. نکته جالب اينکه غير از دولتمردان عراقي، ساير اعضاء حاضر در گردهمائي ديروز پاريس درست همان کساني بودند که قبلاً در ائتلاف هاي ضد سوريه حضور مي يافتند. ضمناً اينها همه از حاميان پيدا و پنهان رژيم صهيونيستي هستند که در جنگ 51 روزه غزه هرچه مي توانستند به صهيونيست ها که در رأس تروريست هاي دولتي قرار دارند کمک کردند. روشن است که ادعاي اين افراد براي مبارزه با تروريسم را ملت ها باور نخواهند کرد و آنها در اين توطئه نيز شکست خواهند خورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن