تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799143827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لشکرکشی با ابزار شبکه‌های اجتماعی/ مرگ مجازی شهروندان غربی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: آیا اوباما سرانجام بشار اسد را سرنگون می‌کند؟
لشکرکشی با ابزار شبکه‌های اجتماعی/ مرگ مجازی شهروندان غربی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
طی روزهای اخیر عوامل گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئوهایی از سربریدن دو خبرنگار آمریکایی و یک امداد رسان انگلیسی زمینه را برای برخی تحرکات نیروهای خارجی در منطقه فراهم آورده‌اند، فارغ از اینکه صحت ادعای تروریست‌ها تا چه حد قابل اعتماد و اثبات است ذکر نکاتی در مورد فعالیت تروریست‌ها در فضای مجازی جالب توجه می‌نماید.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ از ابتدای شکل‌گیری بحران در سوریه که با عاملیت تروریست‌های وارداتی و حمایت مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایجاد شد، اهمیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در تغییر و تحولات این بحران بر کسی پوشیده نیست. این تأثیرگذاری گاهی به اندازه‌ای پررنگ می‌شود که حتی مقدمات شروع یا پایان بحران در خاورمیانه را می‌تواند رقم بزند.








طی روزهای اخیر عوامل گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئوهایی از سربریدن دو خبرنگار آمریکایی و یک امداد رسان انگلیسی زمینه را برای برخی تحرکات نیروهای خارجی در منطقه فراهم آورده‌اند. فارغ از اینکه صحت ادعای تروریست‌ها تا چه حد قابل اعتماد و اثبات است ذکر نکاتی در مورد فعالیت تروریست‌ها در فضای مجازی جالب توجه می‌نماید. 

*** شبکه‌های مجازی در خدمت داعش

بار دیگر انتشار ویدئویی وحشیانه، این بار از سربریدن "دیوید هاینس" (David Haines) 44 ساله توسط داعش، جهان را شوکه کرد و صحت این فیلم بلافاصله از سوی منابع رسمی لندن تأیید شد.

خبرگزاری بیلد آلمان روز یکشنبه 14 سپتامبر در گزارشی با تیتر سؤالی "سر بریدن‌ها تا کی قرار است ادامه پیدا کند؟" به نقل از پروفسور پتر نویمان رئیس مطالعات بین‌المللی در زمینه افراطی‌گری در مرکز کینزکالج لندن نوشت:تهدید داعش هرگز محدود به استان‌های تحت تصرف آنان نیست و تقریباً تمامی مناطق را دربرمی‌گیرد. علاوه بر این هیچ عددی نمی‌توان برای آخرین سری که بریده می‌شود پیش‌بینی کرد. طبق اطلاعات به دست آمده، دو آلمانی، پنج انگلیسی، سه فرانسوی و دو بلژیکی در معرض قرار گرفتن در لیست مخوف جدا کردن سر از بدنشان هستند.








این بار نیز طبق روال زنجیرواری که تروریست سیاهپوش داعشی در این ویدئوها پیش گرفته، پس از کشتن هاینس، نفر بعدی هم "آلن هنینگ" (Alan Henning) به دوربین نشان داده و معرفی شد.

 
انتشار گسترده چندین ویدئوهایی از سر بریدن گروگان‌های خارجی به دست تروریست‌ها و اشاعه رعب و وحشت جهانی از گروه تروریست خطرناکی به نام "داعش" بود که باعث شد اکنون رسانه‌های غربی رویکرد معترضانه خود نسبت به این فجایع را در صدر اخبار منطقه قرار دهند.

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در یک پیام توییتری خطاب به شهروندان این کشور اطمینان داد هر کاری که لازم باشد برای شکار این جنایتکاران انجام خواهد داد و مهم نیست این مسیر چقدر طول بکشد.

*** نقش رسانه‌ها در چیدن مقدمات جنگ: گروگان‌ها در انتظار "فرشته نجات"!

بدیهی است پس از تثبیت چنین نگاهی به مقوله تروریسم در عراق، پروپاگاندای عظیم رسانه‌ای، افکارعمومی دنیا را در انتظار یک "فرشته نجات" معرفی کند و لابد این مأموریت فقط و فقط از عهده هژمونی آمریکا برمی‌آید. بدین ترتیب فضای مجازی موفق می‌شود حداقل به ظاهر، شرایط را برای مداخه نظامی آمریکا و نابودی تروریسم مهیا نشان دهد.




 



جان کری وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبری CNN واژه "جنگ" را برای تصمیمات اخیر گرفته شده در کاخ سفید علیه داعش، واژ‌ه‌ای نامناسب قلمداد کرد و مدعی شد: این یک "عملیات ضدّ تروریستی بسیار مهم" خواهد بود، نه یک جنگ.

باراک اوباما برای نخستین بار در مدتی که تروریست‌های تکفیری-بعثی به مرزهای عراق تجاوز کرده‌اند، روز چهارشنبه از "ائتلاف آمریکایی ضدّ داعش" سخن گفت و ژنرال "جان آلن" را به عنوان مسئول این عملیات انتخاب کرد.

سپس روز دوشنبه 15 سپتامبر نشستی با عنوان رسمی "صلح و ثبات در عراق" با حضور نمایندگان 30 کشور در پاریس برگزار شد تا در آن راجع به نحوه مبارزه با داعش بحث و تصمیم‌گیری شود. نکته جالب‌توجه در این نشست اینکه، علاوه بر آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، لهستان، دانمارک، کانادا و استرالیا نمایندگانی از شیخ‌نشینان حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای منطقه‌ای (مانند عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی، قطر، اردن، کویت و ترکیه) که برخی از آن‌ها از حامیان مالی همین تروریست‌ها هستند در این نشست حضور داشتند.




 



*** کورسوی امید آمریکا برای یورش به سوی هدف قدیمی: "سوریه"

اوباما، پس از بوش پدر، بیل کلینتون و جورج بوش، چهارمین رئیس جمهوری است که به فکر بمباران عراق افتاده؛ حمله به عراق با توجیحات مختلف، 24 سال است که تبدیل به سنت همیشگی رؤسای جمهور آمریکا شده است.
 
با توجه به این نگرش تاریخی و با توجه به شکست مفتضحانه غرب در سرنگونی دولت مردمی و قانونی بشار اسد، ظاهراً آمریکا مبارزه با داعش را بهترین بهانه دیده که بتواند پس از غلیان خشم و ترس در افکارعمومی دنیا، حالا برخی کشورها را برای ورود نظامی به خاک سوریه با خود متحد کند.

به نظر می‌رسد صحنه جدیدی از استراتژی ثابت واشنگتن به روی پرده رفته است: آمریکا در قدم اول، گروه تروریستی‌ای را با هدف براندازی یک حکومت تشکیل می‌دهد تا اگر احیاناً این هدف محقق نشد، در قدم بعدی بتواند به بهانه مبارزه با همان گروهک، خودش رأساً وارد عمل شود.

راه‌حل مبارزه با داعش، حمله هوایی به مکان‌های نامعلوم در سوریه یا عراق نیست، بلکه راه‌حل اصلی بستن شاهراه‌های اقتصاد ترویست‌هاست. به گزارش "گلف نیوز" فروش نفت به‌سرقت‌رفته از 60% چاه‌های عراق، روزانه 3 میلیون دلار به جیب تروریست‌ها سرازیر می‌کند و خریداران این نفت به نصف قیمت، کسانی نیستند به جز ائتلاف‌کنندگان علیه داعش!

با پایان یافتن نشست روز دوشنبه در پاریس که در آن سران بسیاری از کشورها دست یاری یکدیگر را برای نابودی تروریسم داعش فشردند، ظاهراً همه چیز برای شروع یک جنگ تمام عیار علیه سوریه مهیاست. در حقیقت این جنگ، جنگی است که نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل محسوب شده و جُرم بین‌المللی است، ولی این لشکرکشی (اگر اتفاق بیفتد) تنها به مدد ویدئوهایی است که اخیراً در فضای مجازی پراکنده شده است.

هر آنچه که در سایت‌های کاربردی- خبررسانی، شبکه‌های اجتماعی و... منتسب به تروریست‌ها در توییتر، یوتیوب و فیسبوک منتشر می‌شود، تحت کنترل مستقیم مرکز کنترل سایبری آمریکاست و حذف یا گسترش آن در کوتاه‌ترین زمان ممک به راحتی امکان‌پذیر است. این در حالی است که شاهد بودیم چه طور رسانه‌های غربی آپلود فیلم‌ها و عکس‌های خشونت‌بار (به ویژه صحنه‌های مربوط به سر بریدن دو خبرنگار آمریکایی و امدادرسان انگلیسی) را در اختیار شهروندانشان قرار دادند.







یقیناً بدون این زمینه‌چینی مهم رسانه‌ای، جمع کردن سران و نمایندگان بسیاری از کشورها زیر پرچم "ائتلاف آمریکایی ضدّ داعش" دور یک میز ممکن نبود. آمریکا و متحدان غربی وی، نشست فوق را فقط و فقط برای یک نتیجه‌گیری آماده کردند: حمله هوایی به سوریه برای نابودی تروریست‌ها!

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن