تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820049856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبلمان شهری در زنجان برای معلولان نامناسب است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان امین تاکید کرد:
مبلمان شهری در زنجان برای معلولان نامناسب است
زنجان - خبرگزاری مهر: شهردار زنجان با اشاره به عدم مناسب بودن مبلمان شهری برای معلولان، گفت: بسیاری از ساختمان های اداری که محل مراجعه عمده جانبازان و معلولان هستند، فاقد فضای مناسب برای تردد آسان این افراد است.



به گزارش خبرنگار مهر، محسن امین بعد از  ظهر دوشنبه در دومین جلسه مناسب‌سازی استان زنجان با بیان اینکه فضای عمومی برای معلولین زیباسازی می شود، افزود: طراحی شهری و ساختمانها پس از پایان جنگ جهانی دوم در دنیا مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این بحث در ایران پس از پایان جنگ تحمیلی مطرح شده، افزود: این موضوع در دهه 70 چندان مورد توجه قرار نگرفته و از سال 1383 و پس از آئین نامه ها در کشور مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه برخی فعالیت‌ها در شهرداری در زمینه مناسب‌سازی انجام گرفته، اضافه کرد: آنچه در این زمینه کمتر مورد توجه قرار گرفته مناسب‌سازی اماکن پر رفت و آمد به ویژه بیمارستان‌ها و مرکز شهر بوده است.

امین با بیان اینکه در گذشته اماکن برای حضور افراد سالم مناسب‌ بود، افزود: هم‌اکنون باید در ساخت شهری به نیازهای افراد معلول نیز توجه شود و اماکن برای حضور این افراد مناسب باشد.

شهردار زنجان با بیان اینکه براساس قوانین شهرداری موظف به انجام برخی فعالیت‌ها در این زمینه شده است، تاکید کرد: توجه به ساخت و سازها مهم‌ترین بخش فعالیت‌های شهرداری در این زمینه است.

وی بر لزوم تعمیر پل‌های ارتباطی پیاده و سواره تاکید کرد و گفت: باید برای معلولان پارکینگ مخصوصی در شهر در نظر گرفته شود.

امین با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی باید در دادن پایان کار به ساختمان‌ها سخت‌گیری بیشتری داشته باشد، اظهار کرد: این سازمان باید نظارت بیشتری بر ساخت‌و‌سازها داشته باشد.

شهردار زنجان  مناسب سازی شهری را از توسعه های دنیا دانست و ابراز کرد:یکی از فاکتورهایی که در سنجش های جهانی ملاک است که این امر به نوعی در اماکن عمومی موردتوجه قرار نگرفته است.

امین عدم امکان دسترسی به پیاده رو ها را از معضلات مهم شهری اعلام کرد و افزود: مناسب سازی پایانه های اتوبوس رانی نیز باید در دستور کارقرار گیرد.

شهردار زنجان با بیان اینکه باید پیاده‌روها از عرض مناسبی برخوردار باشند، تاکید کرد: باید شیب طولی و عرضی در این معابر لحاظ شود.

امین بر پیوستگی مسیرهای پیاده و رفع اختلاف توسط رمپ با شیب مناسب را برای معلولین مورد توجه قرار داد و افزود: پارکهای ویژه معلولین در حال اجراست.


۱۳۹۳/۶/۲۴ - ۱۸:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن