تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798363716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مینایی در نشست هم‌اندیشی فعالان نظام نوآوری صنعت رایانه‌ای مطرح کرد طراحی مدل نظام ملی صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور/وجود 20 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مینایی در نشست هم‌اندیشی فعالان نظام نوآوری صنعت رایانه‌ای مطرح کرد
طراحی مدل نظام ملی صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور/وجود 20 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در ایران
رئیس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست هم‌اندیشی فعالان نظام نوآوری صنعت رایانه‌ای با بیان اینکه در ایران 18 تا 20 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد از طراحی مدل نظام ملی صنعت بازی‌های رایانه‌ای خبر داد.

خبرگزاری فارس: طراحی مدل نظام ملی صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور/وجود 20 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در ایران



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مینایی رئیس هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست هم اندیشی فعالان نظام نوآوری صنعت رایانه‌ای کشور از این صنعت به عنوان صنعتی نوپا، پویا، خلاق و نوآورانه یاد کرد که با وجود عمر کوتاه فعالیت بنیاد؛ رونق خوبی از نظر کمی و کیفی در کشور پیدا کرده است. وی از وظایف مهم بنیاد در بدو تأسیس را نظارت و کنترل و پایش بازی‌های مورد مصرف در ایران و حمایت از بازی‌های تولیدی عنوان کرد. مینایی در ادامه اضافه کرد: در جهت تحقق اهداف سازمان، فعالیت‌های نظارت، کنترل و پایش بازی‌های مورد مصرف کاربران ایرانی با تکیه بر مطالعات عمیق دانشگاهی و حوزوی انجام و در این راستا بیش از 3 هزار بازی از طریق نظام رده‌بندی ساماندهی شده است. وی از دیگر فعالیت‌های سازمان در تحقق اهداف را حمایت از بازی‌های تولیدی عنوان کرد و چالش‌های موجود در این صنعت را مسئله‌ فقدان حقوق مؤلف ( کپی رایت) بازی‌های خارجی، وجود بازار زیرزمینی و عدم وجود بازار منسجم در ارائه، توزیع تولیدات به مصرف کننده دانست. مینایی در تشریح این چالش‌ها تأکید کرد: با وجود تعامل بسیار با مجلس و دولت محصولات خارجی با قیمت نازل و به وفور در بازار وجود دارد و تولید کننده داخلی توانی برای رقابت با این محصولات را ندارد و از سویی دیگر ناشر قوی برای تولید محصولات داخلی نداریم و آنچه در بازار تولید می‌شود نیز فاقد تبلیغات و همکاری رسانه‌های مختلف از جمله رسانه ملی در این راستاست. وی تصریح کرد: ما در ایران دارای 18 تا 20 میلیون کاربر بازی رایانه‌ای هستیم که هر کدام بیش از یک و نیم ساعت از وقت روزانه خود را به بازی کردن اختصاص می‌دهند اما با  این ظرفیت و پتانسیل این بازی‌های خارجی هستند که بازار مصرف ایران را در اختیار دارند. مینایی مغفول و مهجور ماندن بازی‌های رایانه‌ای داخلی را ناشی از عدم وجود دید درست در نگاه مسئولان و نبود جدیت آنها و عدم اقبال هنرمندان به ورود به این حوزه دانست. در  ادامه این جلسه یکی از فعالان این صنعت نیز به ذکر دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره بازی‌های رایانه‌ای پرداخت و تأکید کرد: مدل مشارکتی تولید در این صنعت مشکلات زیادی را برای تولید کننده فراهم می‌آورد و بروکراسی‌های ناشی از آن باعث تأخیر و ایجاد مشکل در پروسه تولید خواهد شد. وی در ادامه بحث خود از دیگر مشکلات این حوزه در فاصله بین تولید تا عرضه و فروش محصول و بازگشت سرمایه تولید کننده و زیان مالی ناشی از آن سخن گفت و منابع انسانی را از سرمایه‌های ارزشمند این صنعت دانست که به علت دلایل بیان شده از فعالیت بازمانده و یا  از آن دست خواهند کشید. صابری معاونت توسعه پارک فناوری پردیس هم در ادامه گفت: بنیاد باید از ظرفیت‌های پارک‌های فناوری در این زمینه استفاده کند و زیر ساخت‌های بسیاری از حوزه‌های این صنعت را مشترک دانست. وی هم‌چنین افزود: تعامل بخش خصوصی و دولتی در این صنعت هنوز اتفاق نیافتاده است و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در جهت حمایت مالی از تولید کنندگان به جای کمک‌های مالی و وام‌هایی که به این امر اختصاص می‌دهد می‌بایست این محصولات را به صورت تضمینی خریداری کند. در پایان این نشست  بر اسلامی ایرانی، انقلابی، تعالی بخشی، کمال آفرینی، پاک و اخلاقی، حافظ نهاد خانواده، هویت ساز و مصونیت بخش و گفتمان ساز بودن بازی های یارانه ای در دست تولدی تأکید و عنوان شد که با همکاری‌های نهادها و سازمان‌های مختلف ذی‌ربط، تولید بازی‌های رایانه‌ای امکان پذیر خواهد بود. انتهای پیام/

93/06/24 - 17:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن