تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819198202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام‌ سکولار عامل بحران اخلاق در غرب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:
نظام‌ سکولار عامل بحران اخلاق در غرب است خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، گفت: در اسلام اخلاق زمینه‌ساز رشد و تعالی روحانی و معنوی بشریت است، اما در نظام سکولار، تنها مسائل مادی عامل رشد محسوب می شود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباسی‌ولایی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در گردهمایی هادیان سیاسی سپاه و بسیج استان اظهار داشت: اگر هادیان سیاسی معتقدند که سیاست ما عین دیانت ماست، باید اخلاق سیاسی‌شان نیز برگرفته از متون اسلامی باشد.
وی با بیان این‌که متون دینی و روایی ما سرشار از نکات اخلاقی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: هادیان سیاسی باید افزون بر راستگویی، امانتداری، حسن خلق، وفاداری، سعه صدر، تانّی و تامل، اشراف کامل بر موضوعات روز جامعه فعالیت داشته باشند.
حجت الاسلام ولایی با تاکید بر تقویت بیان هادیان سیاسی یادآور شد: مستندگویی، در نظر گرفتن رضای حضرت حق، ترویج خوبی‌ها، زیبایی‌ها و فضایل دین مبین اسلام از جمله وظایف هادیان سیاسی سپاه و بسیج است تا بتوان به نتیجه مطلوب که همان ارتقای بصیرت سیاسی، فرهنگی و دینی مخاطبان است، نایل شویم.
وی در ارتباط با اخلاق سیاسی و سیاست اخلاقی تصریح کرد: کلمه سیاست در قرآن نیامده است، ولی معادل آن، کلمه حکمت که به معنی حکومت و حاکمیت است، وجود دارد، اما در متون دینی و روایی واژه سیاست آمده که مراد از سیاست، تدبیر، مدیریت و چاره‌اندیشی است و زمانی نیز به معنی تنبیه و تادیب به کار می‌رفته است.
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح تفاوت های ایدئولوژیک میان نظام اسلامی و نظام های سکولاریستی اظهار داشت: در اسلام اخلاق زمینه‌ساز رشد و تعالی روحانی و معنوی بشریت است، اما در نظام سکولار، تنها مسائل مادی عامل رشد محسوب می شود.
حجت الاسلام ولایی افزود: حکومت‌ها و دولت‌هایی که مبتنی بر توصیه هستند از حیث اخلاقی چندان مشکلی ندارند و در نهایت همدلی و مهر و محبت زندگی می‌کنند، ولی نظام‌هایی که تمایلات لیبرالیستی و سکولاریستی دارند از حیث اخلاقی دچار بحران هستند و هر لحظه در معرض فروپاشی هستند.
گفتنی است، همایش استانی هادیان سیاسی، فرماندهان نواحی، مسؤولان نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا و مدیران سیاسی رده‌های نیروهای مسلح استان آذربایجان شرقی امروز با حضور دکتر حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبریز برگزار شد./935/پ203/ب4



۱۳۹۳/۶/۲۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن