تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819494779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتابخانه ها در کنار مساجد در رشد فرهنگی جوانان و نوجوانان موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان اسماعیلیان:
کتابخانه ها در کنار مساجد در رشد فرهنگی جوانان و نوجوانان موثر است
رشت - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه گفت: کتابخانه ها در کنار مساجد می توانند در رشد و تربیت فرهنگی و دینی جوانان و نوجوانان نیز بسیار موثر باشد بنابراین باید همواره مورد توجه قرار گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسماعیلیان ظهر دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه شهرستان آستانه اشرفیه افزود: گسترش فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان نیز نیاز به تعامل و همکاری هرچه بهتر دستگاه های فرهنگی دارد. وی همچنین با اشاره به اختصاص نیم درصد از عوارض شهرداری ها در خصوص توسعه کتابخوانی نیز اظهارداشت: اختصاص اعتبارات لازم نیز می تواند نقش موثری در توسعه فرهنگ کتاب داشته باشد. رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: توسعه و بازسازی کتابخانه ها نیز از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی در ادامه افزود: کتابخانه ها در کنار مساجد می توانند در رشد و تربیت فرهنگی و دینی جوانان و نوجوانان نیز بسیار موثر باشد بنابراین باید همواره مورد توجه قرار گیرد. اسماعیلیان تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی موجب رشد فرهنگی و بالاتر رفتن توان علمی جامعه می شود که باید در این خصوص برنامه ریزیها و اقدامات لازم صورت گیرد. وی همچنین از تمامی متولیان فرهنگی شهرستان نیز خواست تا برای توسعه فرهنگ کتابخوانی هرچه بیشتر گام بردارند.  سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان هم در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه در محضر آیت الله امینیان اظهار داشت: حمایت های بی دریغ معظم له از گسترش فرهنگ مطالعه در استان بویژه شهرستان آستانه مایه دلگرمی مردم، مسئولان و اصحاب فرهنگ است. هادی بادروح با اشاره به کاستی های موجود در بخش سرانه فضای مطالعه در استان افزود: در شاخص سرانه فضای مطالعه رتبه خوبی در کشور نداریم که این امر تاثیر منفی بر روی دیگر شاخص های مطالعه که شامل سرانه مطالعه، عضو، امانت می شود گذاشته است. امیدوار هستیم با تکمیل کتابخانه های در حال احداث سرانه فضای مطالعه در استان بهبود چشمگیری داشته باشد. وی همچنین با اشاره به نقش خیرین کتابخانه ساز در احداث، تعمیر و تجهیز کتابخانه ها گفت: با تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان چشم انداز روشنی برای بهبود شرایط فیزیکی کتابخانه ها متصور هستیم. سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین در این جلسه با اشاره به امکانات کتابخانه های عمومی از نرم افزار نمایه نشریات، سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور بعنوان مهمترین خدمت کتابخانه های عمومی در حال حاضر یاد کرد. وی در بخش دیگری از صحبت های خود از برگزاری جشنواره اهدای کتاب از سوی مردم به کتابخانه های عمومی در سراسر استان خبرداد.  نادر صفری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان خواستار همکاری و مساعدت بیشتر اعضای انجمن بویژه شهرداریها برای رفع مشکلات جاری کتابخانه ها شد. به گزارش مهر، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه شهرستان آستانه اشرفیه با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، فرماندار، شهردار و اعضای این انجمن و در بیت آیت الله مختار امینیان امام جمعه آستانه اشرفیه و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.


۱۳۹۳/۶/۲۴ - ۱۴:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن