تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820836742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محبیان: اصولگرایان به تندروهایشان باج می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: محبیان: اصولگرایان به تندروهایشان باج می دهند تهران - ایرنا - محبیان معتقد است برخی تشکل های جدیدی که بعد از سال 80 ظهور پیدا کرده بودند این نکته را دریافته اند که اگر تصمیمات اصولگرایان را نپذیرند و طغیان کنند جریان متبوع شان بر اساس خصلت محافظه کارانه اش آنان را در موقعیتی برتر قرار می دهد و به جای تنبیه سهم بیشتری دریافت می کنند و نتیجه آن شد که اصولگرایی روز به روز بیشتر تضعیف شد واز این رو اصولگرایی در این گروه از مشترک معنوی به مشترک لفظی تنزل یافت.


اصولگرایان روزهای خوبی را نمی گذرانند. از میان ریش سفیدان شان عسگر اولادی از دنیا رفته، آیت الله مهدوی کنی در کما به سر می برد و آیت الله مصباح یزدی وحدت را نمی پذیرد.

حالا آنها برای شیخوخیت تنها آیت الله محمد یزدی را دارند که امیدوارند با باقیمانده اعضای جامعه روحانیت و با ابتکار عمل سید رضا تقوی بتوانند وحدت را عملی کنند، اما ضریب به موفقیت رسیدن شان چقدر است؟ امیر محبیان، از تحلیلگران منصف اصولگراست که با وجود نزدیکی به این جریان بدون حب و بغض وضعیت شان را بررسی می کند.
او هراسی ندارد که بگوید سخن آیت الله مصباح یزدی را مبنی بر اینکه انتخاب اصلح اولویت دارد درست می دانم، اما در عین حال تصریح می کند که ممکن است در مصداق با ایشان همسویی نداشته باشیم اما باید بگویم از نظر من وحدت همه چیز نیست. اما او به یک نکته کلیدی اشاره می کند، اصولگرایان سال ها تلاش کردند تا برچسب محافظه کاری را از خود دور کنند و با نام اصولگرا شناخته شوند اما امیرمحبیان درست روی همین نام محافظه کاری دست می گذارد. او طغیان برخی گروه های اصولگرا را یکی از ویژگی های شرایط جدید اصولگرایان طی سال های اخیر می داند و باج دادن اصولگرایان به دلیل محافظه کارانه عمل کردن این جناح را یکی از مشکلات پیش روی این جریان سیاسی بر می شمرد. محبیان معتقد است برخی تشکل های جدیدی که بعد از سال 80 ظهور پیدا کرده بودند این نکته را دریافته اند که اگر تصمیمات اصولگرایان را نپذیرند و طغیان کنند جریان متبوع شان بر اساس خصلت محافظه کارانه اش آنان را در موقعیتی برتر قرار می دهد و به جای تنبیه سهم بیشتری دریافت می کنند و نتیجه آن شد که اصولگرایی روز به روز بیشتر تضعیف شد واز این رو اصولگرایی در این گروه از مشترک معنوی به مشترک لفظی تنزل یافت.
این تحلیلگر اصولگرا نقد دیگری را هم به بزرگان جریان متبوع خود دارد و می گوید: این گونه نمی شود که هر جا نظرسنجی مطابق مصادیق ما بود آن را قبول و هرجا نبود آن را رد کنیم.
در نهایت او معتقد است که در شرایط فعلی تحقق وحدت میان اصولگرایان بعید به نظر می رسد. به همین دلیل هم نسخه دیگری به جای وحدت می پیچد: وقتی در جایی وحدت افراد همفکر در موضوعات امکان پذیر نیست باید به جای آن به دنبال هماهنگی بود و تاکید کرد: هماهنگی پله پایین تری از وحدت است که در صورت عدم حصول آن باید به دنبال آن بود و اگر این نیز محقق نشد باید به دنبال «عدم تخاصم» بود که مرحله یی پایین تر از وحدت است. محبیان با بیان اینکه باید وحدت را بین اصولگرایان همسو بگسترانیم، می گوید: اصرار بر اینکه گروه هایی مانند جبهه پایداری را در کنار اصولگرایان معتدل بر دایره وحدت بگنجانیم عملا موجب اختلاف بیشتر و بهره گیری جریان اصلاح طلب از فضای به وجود آمده است. بنابر این معتقدم کار ارزشمندی که حجت الاسلام تقوی و دوستان شان برای ایجاد وحدت انجام می دهند، پیش از آنکه یک کار عمل گرایانه برای ستاد عملیات انتخابات باشد به طور قطع به نتیجه نخواهد رسید. زیرا معتقدیم هنوز تفسیر راه روشن که ناظر بر مسائل علمی باشد وجود نداشته و اصرار بر وحدت نتیجه صد درصدی را در بر نخواهد داشت.
منبع: اعتماد


24/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن