تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798334970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدارس استان قزوین برای تحصیل 200 هزار دانش‌آموز آماده است/ هوشمندسازی 900 کلاس درس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین قاسمی:
مدارس استان قزوین برای تحصیل 200 هزار دانش‌آموز آماده است/ هوشمندسازی 900 کلاس درس
قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با آماده شدن دو هزار و 312 مدرسه با 9 هزار و 337 کلاس درس و توزیع کتب درسی، سال تحصیلی جدید برای تعلیم و تربیت حدود 200 هزار دانش آموز در تمامی مناطق استان با نشاط و شادابی آغاز می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل سالن کنفرانس آموزش و پرورش قزوین با تشریح برنامه های آماده سازی برای شروع سال تحصیلی جدید گفت: در سال جدید در مقطع ابتدایی 59 هزار و 574 پسر و 53 هزار و 447 نفر دختر و در مجموع 110 هزار و 21 نفر و در مقطع متوسطه دوره اول 31 هزار و 835 دانش آموز شامل 16 هزار و 542 پسر و 15 هزار و 293 دختر تحصیل خود را آغاز می کنند. قاسمی بیان کرد: در متوسطه دوم هم 44 هزار و 385 نفر دانش آموز شامل 22 هزار و 125 پسر و 22 هزار و 260 دختر در مدارس حضور خواهند یافت که در مجموع در مدارس دولتی 195 هزار و 491 نفر به مدرسه خواهند رفت.

21 هزار  و 9 دانش آموز در مدارس غیردولتی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: حدود 10 درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که شامل 12 هزار و 81 پسر و هشت هزار و 928 دختر هستند که تلاش می کنیم این سهم به 13 درصد افزایش یابد که در این راستا تعدادی از مد ارس دولتی به بخش غیردولتی واگذار شده است تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و معلمان بازنشسته مجرب در تحصیل آینده سازان کشور استفاده شود. قاسمی تصریح کرد: سه باب مدرسه در البرز، دو مدرسه در قزوین، دو مدرسه در شهرک مهرگان، یک مدرسه در آبیک و یک مدرسه در بوئین زهرا جمعا 9 باب مدرسه امسال به بخش غیردولتی واگذار شده و با پیش بینی یک میلیارد و 700 میلیون تومان کمک هزینه در مرحله اول 40 درصد، مرحله دوم 40 درصد و مرحله سوم تحصیل 20 درصد کمک می کنیم تا این بخش تقویت شود. وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در تعلیم و تربیت طرحی بسیار موثر و مطلوب دانست و اظهارداشت: این طرح از سیاست های بسیار خوب وزارتخانه است و امیدواریم در سالهای آینده مدارس بیشتری در این زمینه به بخش خصوصی واگذار شود که پیش بینی می شود با حمایت دولت شاهد استقبال از این طرح باشیم. 2312 واحد آموزشی آماده تحصیل دانش آموزان مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: با تمهیدات فراهم شده برای سال تحصیلی جدید دو هزار و 312 مدرسه با 9 هزار و 337 کلاس درس برای تحصیل دانش آموزان استان آماده شده است تا با همکاری 16 هزار معلم کار تعلیم و تربیت آغاز شود. قاسمی گفت: با انتخاب شعار برنامه ریزی، مشارکت، کیفیت، مدیریت و تعالی مدرسه تلاش می کنیم با ایجاد روحیه مسئولیت پذیری در میان معلمان، والدین و دانش آموزان به ارتقاء تحصیل کمک کنیم. وی تصریح کرد: هفت معاونت آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس برای افق و چشم انداز آینده 171 برنامه را تنظیم کرده اند که برنامه یک ساله و چهار ساله برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در دستور کار قرار گرفته است و یک برنامه نیز برای افق 10 سال آینده تنظیم و ارائه خواهد شد تا بتوانیم مسیر روشنی را برای آیندگان ترسیم و بر اساس اصول و برنامه دقیق به سمت تعالی حرکت کنیم. آموزش و پرورش قزوین قابلیت کسب رتبه پنجم کشوری را دارد این مسئول گفت: آموزش و پرورش استان در همه شاخص ها این ظرفیت را دارد تا در رده پنج استان برتر کشور قرار گیرد به طوری که در یک سال اخیر در امتحانات خرداد ماه از مجموع 31 درس در حدود 17 درس شاهد رشد کیفی و رتبه ای بودیم و نمرات استان بالاتر از میانگین کشور بود. وی اضافه کرد: برای اولین بار از 40 دانش آموز نخبه اعزام شده به مسابقات عترت،نهج البلاغه؛ اذان و احکام تعداد 20 نفر توانستند رتبه های اول تا پنجم را کسب کنند که بی سابقه است و در ورزش هم کارنامه قابل قبولی گرفته ایم. زنگ مقاومت در مزار شهدا طنین انداز می شود قاسمی تصریح کرد: در روز بازگشایی مدارس برای اولین بار زنگ مقاومت در 31 شهریور ماه در مزار شهدا نواخته می شود تا کودکان با شهدا احساس نزدیکی بیشتری کنند و مدارس شاهد متولی این کار خواهند بود و روز اول مهر ماه نیز برنامه ای به صورت نمادین در دبیرستان سعادت با حضور استاندار و نمایندگان مجلس برگزار می شود.

وی بیان کرد: دغدغه تربیتی در نظام اسلامی بسیار مهم و حساس است لذا در روز اول مهر ماه در همه مدارس نماز جماعت و نماز شکرگذاری اقامه می شود و در بازگشایی از حضور پیش کسوتان، خانواده شهدا، ایثارگران و دانش آموزان نخبه برای نواختن زنگ تحصیلی دعوت خواهیم کرد. 99 درصد ثبت نام مدارس انجام شده است قاسمی اظهارداشت:با ثبت نام 99 درصد دانش آموزان در روزهای باقیمانده نیز مابقی ثبت نام ها انجام می شود و روز شکوفه ها و امیدها نیز با حضور معلمان، دانش آموزان و والدین در مدارس برگزار خواهد شد. این مسئول بیان کرد: با آماده شدن کتب درسی مقطع ابتدایی 42 عنوان کتاب آماده توزیع شده و از 220 عنوان کتاب کاردانش تنها شش عنوان کسری داریم و 11 عوان کتب فنی و حرفه ای نیزآماده توزیع است. وی افزود: از مجموع 560 عنوان کتاب در پیش دانشگاهی 25 عنوان کتاب تخصصی و سه عنوان کتاب عمومی با تیراژ 14 هزار جلد آماده توزیع شده است. 100 میلیون تومان کمک هزینه وسایل تحصیل برای نیازمندان مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص ضرورت تامین کیف و کفش و روپوش برای دانش آموزان بی بضاعت هم گفت: امسال 100 میلیون تومان برای تامین وسایل تحصیل دانش آموزان بی بضاعت پیش بینی شده و سه میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار سرانه آموزشی نیز آماده توزیع شده است. وی بیان کرد: مبلغ 16 میلیارد و 939 میلیون ریال برای تامین شیر مدارس اختصاص داده شده که 163 هزار دانش آموز در مجموع 21.5 وعده شیر در مدارس ابتدایی، متوسطه اول دریافت خواهند کرد و امسال تلاش می کنیم در مدارس غیر دولتی نیز شیر رایگان توزیع شود.

شناسایی دانش آموزان مستعد قاسمی افزود: مدارس استعدادهای درخشان دارای اشکالاتی بود که با همکاری وزارتخانه و بنیاد نخبگان طرح شهاب برای شناسایی دانش آموزان مستعد آغاز شده و در ناحیه 2 تمامی دانش آموزان چهارم ابتدایی تحت پوشش قرار می گیرند که برای اولین بار اجرا می شود که سه نفر از معلمان برای طی دوره تخصصی به تهران اعزام شدهد اند. کمبود 1300 معلم ابتدایی وی از کمبود معلمان در مقطع ابتدایی خبردادو تصریح کرد: 1300 معلم در مقطع ابتدایی کمبود داریم که با ساماندهی و بهسازی نیروها و پیش بینی پرداخت 25 هزار ساعت حق التدریس و اضافه کار این کمبود جبران شده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآورشد: در استان حدود 30 تا 35 هزار بیسواد بالای 40 سال داریم که در سال تحصیلی امسال باید هفت هزار و دو نفر سوادآموز تحت تعلیم قرار گیرند تا باسواد شوند. وی افزود: از همه تشکل های غیر دولتی و کسانی که می توانند در باسواد کردن افراد بیسواد مشارکت کنند دعوت به همکاری می کنیم و پرداخت 500 هزار تومان پاداش برای هر سوادآموز در این طرح پیش بینی شده است. اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در 91 مدرسه قاسمی گفت: برای تحقق شعار عدالت آموزشی طرح مدارس سرآمد اجرا می شودکه در این راستا 10 مدرسه ابتدایی در مناطق محروم، جنوب شهر و حاشیه شهر با تامین منابع مالی و انتخاب معلمان شاخص برای ارتقاء کیفی و رقابت پذیری شناسایی شده است. وی افزود: طرح تعالی مدیریت مدرسه در 91 مدرسه استان اجرا می شود و در سه سال آینده این تعداد به 400 مدرسه افزایش خواهد یافت. این مسئول بیان کرد: در این طرح استانداردسازی مدارس مورد توجه است و هر انتظاری که از یک مدرسه نمونه داریم مانند داشتن فضای آزمایشگاهی، سابت مناسب، کلاس درس، ورزش و معلم خوب مورد توجه قرار می گیرد تا به تعالی مدیریت مدرسه دست یابیم.

شهرک مهرگان 51 مدرسه نیاز دارد قاسمی یادآورشد: در شهرک مهرگان تعداد 51 مدرسه نیاز داریم که تاکنون چهار مدرسه افتتاح شده و چهار واحد دیگر در مهرماه آماده بهره برداری خواهد شد و 9 واحد دیگر در مرحله پیشرفت 20 تا 40 درصدی است که امیدواریم راه و شهرسازی به تعهدات ساخت مدارس عمل کند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم. وی گفت: 19 مدرسه تحصیل از راه دور در سال تحصیلی جدید برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل پیش بینی شده که در سال گذشته دو هزار و 450 دانش آموز در 17 مدرسه تحصیل کردند. قاسمی توجه به مدارس شاهد در دستور کار است و در حال حاضر 18 مدرسه شاهد در استان فعالیت می کنند و شش مدرسه تخصصی ورزش هم با اولویت رشته های والیبال و فوتبال برای امسال پیش بین شده است که تقویت خواهد شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: المپیادهای درون مدرسه امسال از 26 مهرماه برای تقویت نشاط و شادابی بین دانش آموزان برگزار می شود.

هوشمند سازی 900 کلاس درس در استان وی در خصوص هوشمند سازی مدارس هم گفت: از مجموع 9 هزار کلاس درس در استان تاکنون 900 کلاس هوشمند سازی شده و امسال تلاش می کنیم این طرح در مدارس جنوب شهر نیز اجرا شود.


۱۳۹۳/۶/۲۴ - ۰۹:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن