تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806597922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم قابلیت اجرایی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم قابلیت اجرایی دارد اهواز - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی تنها با مشارکت واقعی و تاثیرگذار مردم قابلیت اجرایی دارد.


به گزارش ایرنا، "محمدجواد ایروانی" روز یکشنبه در نشست بررسی نقش یگان ها و نیروهای مسلح مستقر در خوزستان در اقتصاد مقاومتی افزود: ظرفیت های کشور برای اقتصاد مقاومتی بسیار متنوع است و باید قادر باشیم مردم و بخش خصوصی را برای اجرایی کردن این ظرفیت ها بسیج و وارد میدان کنیم.
وی ظرفیت های طبیعی و انسانی استان خوزستان را برای ایجاد تحول اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در مقایسه با بسیاری از استان ها برجسته و ممتاز دانست و اظهار داشت: مبانی و سیاست های اقتصادی عنصری مهم و تاثیرگذار در قوام امنیتی کشور است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به توان نیروهای مسلح در اقتصاد مقاومتی و شکل گیری هسته های تولید و فعالیت های اقتصادی اشاره کرد و گفت: طبق قانون نیروهای مسلح در زمان صلح می توانند با بسترسازی، زمینه مشارکت خود و مردم در فعالیت های اقتصادی بویژه زیرمجموعه بخش کشاورزی را فراهم کنند.
ایروانی به نقش نیروهای مسلح در ایجاد تحول اقتصادی و رونق فضای کسب و کار بویژه مناطق جدار مرزی اشاره و خاطرنشان کرد: باید همه عوامل تاثیرگذار که می توانند در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند، دست به دست دهند تا این اتفاق در خوزستان شکل گیرد.
وی با بیان این که چنین سلسله نشست های "نقش نیروهای مسلح در اقتصاد مقاومتی" تاکنون در 14 استان کشور برگزار شده و نتایج خوبی داشته است، افزود: خوزستان از هر حیث برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و جلب مشارکت های مردمی برای ورود به عرصه های اقتصادی مناسب است و قابلیت های خوبی در بخش های متنوع اقتصادی دارد.
ایروانی تصریح کرد: توانمندسازی مردم یک موضوع مهم در مسایل اقتصادی است و می تواند مقوم امنیت استان نیز باشد.
وی ضرورت راه اندازی بانک توسعه استان خوزستان را به منظور تامین منابع مالی طرح های اقتصادی مرتبط با اقتصاد مقاومتی یادآور شد و افزود: باید منابع بانکی درون استان به سمت تولید و کارآفرینی هدایت شود و البته نقش نظارتی دولت و ایجاد هماهنگی های بین بخشی بسیار مهم و حیاتی است.
وی صنایع پایین دستی پتروشیمی، بالا بردن ظرفیت تولید پالایشگاه نفت آبادان، ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند و وجود اراضی وسیع کشاورزی را از جمله منابع و ظرفیت های مهم استان خوزستان برای نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی دانست.
وی آمادگی مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای فراهم کردن بسترهای لازم برای تحرک اقتصادی در خوزستان اعلام کرد.
ایروانی معضل ریزگردها و کمبود نیروی انسانی و به دنبال آن مهاجرت نیروهای کارآمد و کارآفرین را از چالش های پیش روی خوزستان برای بهره گیری از ظرفیت های موجود بیان کرد.
وی گفت: با این وجود با هماهنگی، برنامه ریزی و مشارکت همه جانبه می توان خوزستان را در مسیر جهش اقتصادی سریع قرار داد و عقب ماندگی های ناشی از جنگ تحمیلی را جبران کرد.
در این نشست قدرت الله دهقان معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان هماهنگی و تعامل نیروهای مسلح در مدیریت استان را بسیار مطلوب خواند و بر استفاده مطلوب از ظرفیت های نیروهای مسلح در رونق فضای کسب و کار و تولید و توسعه پایدار تاکید کرد.
وی به طرح احیای 550 هزار هکتاری اراضی استان خوزستان مصوب سفر رهبری به این استان اشاره کرد و گفت: حدود 250 هزار هکتار از این اراضی در مناطق مرزی و نزدیک به نوار مرزی واقع شده که این نقطه قوت اقتصادی امنیتی استان خوزستان محسوب می شود.
دهقان امنیت و ثبات سیاسی را پایه فعالیت های اقتصادی در استان خوزستان برشمرد و گفت: خوزستان از این حیث در موقعیت ممتازی قرار دارد.
سردار عبدالله نظرپور فرمانده مرزبانی استان خوزستان نیز در این نشست به سرمایه گذاران بومی و غیربومی اطمینان داد که می توانند در جوار مرزهای استان با امنیت کامل به فعالیت اقتصادی نظیر کشاورزی، دامپروری و شیلات بپردازند.
در این نشست نمایندگانی از سپاه ولیعصر (عج) خوزستان، نیروی دریایی، قرارگاه کربلا، نیروی انتظامی، لشکر92 زرهی خوزستان، قرارگاه منطقه ای جنوب غرب ارتش پیشنهادها و نظرات خود را برای مشارکت در ایجاد فضای کسب و کار و حرکت به سمت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی که سیاست های آن از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده بیان کردند.
646/551/ 2025


23/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن