تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804330158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران مي تواند الگوي کشورهاي اسلامي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۳ (۱۷:۷ب.ظ)
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام: ايران مي تواند الگوي کشورهاي اسلامي باشد رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان آياتي از قرآن مجيد که بر زندگي درست و توجه به بهره گيري از منابع زمين تأکيد مي کنند، گفت: با تفسير واقعي مي توان اين فرهنگ را در جامعه فراگير کرد که کارآفريني نه تنها ضد ارزش نيست، بلکه به خاطر ايجاد اشتغال و جلوگيري از بيکاري ها، يکي از بهترين کارهاي فرهنگي است که جلوي خيلي از ضد فرهنگي ها را مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه سفر به مشهد مقدس، صبح امروز در ديدارصنعت گران و فعالان اقتصادي استان خراسان رضوي، ايران را کشوري دانست که مجموعه ي امتيازات تاريخي، جغرافيايي، تمدني و فرهنگي آن مي تواند الگوي کشورها باشد که شرط آن فعليت بخشيدن به ظرفيت هاي بالقوه است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، متانت، نجابت، دلسوزي و اراده مردم ايران را براي ساختن کشور بي نظير خواند و گفت: در مقاطع مختلف تاريخي، هر وقت انحرافي در مسير حرکت جامعه ايجاد شد، مردم با شعور و شور وارد شدند که انتخابات سال 92 تازه ترين مصداق آن است.
ايشان تشخيص مردم براي ترسيم خط سير امور اجرايي را برخاسته از آينده نگري سياسي و اجتماعي دانست و گفت: در مقطعي که کسي چنين نتيجه اي براي انتخابات متصور نبود، مردم نشان دادند که بسيار بهتر و عميق تر از جريانها مسايل را درک مي کنند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اظهارات حاضرين در خصوص مشکلات اقتصادي و کشاورزي، با اشاره به مشکل کم آبي در مناطق مختلف کشور ؛ گفت: در همين شرايط مي بينيم که بسياري از رودخانه ها مرزي هرز مي روند و هيچ استفاده اي از آنها نمي شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان طرح هايي که براي مهار آب هاي سطحي در استان هاي غربي و جنوبي کشور ايجاد شد، گفت: بهترين زمين ها را در استان هاي کرمانشاه، ايلام و خوزستان داريم که با مديريت آب مي توان به افزايش کمّي و کيفي محصولات کشاورزي رسيد.
وي آبياري تحت فشار را يکي از طرح هاي مهم براي جبران کمبود آب در کشور دانست و گفت: حتي مقدمات گسترش اين صنعت را در کشور فراهم کرده بوديم که متأسفانه به دليل سوء مديريت ها، مي بينيد که شرايط به کجا رسيد!
عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به اهميت فرهنگ در جامعه اسلامي ، گفت: وقتي صحبت از فرهنگ مي شود، بخشي از ذهن ها به اين سمت مي رود که ميزان حجاب زنان در خيابان ها و عروسي ها و موسيقي ها و فيلم ها و اينترنت و ماهواره چگونه است، در حالي که فرهنگ علاوه بر اينها در اقتصاد، توليد و کار، خلاقيت، اخلاص، پرهيز از ريا و ربا، وفاي به عهد، صله رحم، شجاعت، صراحت، صداقت، امانت، مهرباني، انسان دوستي، گذشت، ايثار و ده¬ها موضوع مهم ديگر و در همه شؤون جامعه ريشه دارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اسلام و به ويژه تشيع را مکتب و مذهب انسان سازي دانست و گفت: رفتار و گفتار بزرگان ديني ما حکايت از توجه آنها به کار و رونق توليد دارد.
وي با ارائه تحليلي از نگاه سياسي کشور به توليد در مقاطع مختلف، گفت: در هر مقطعي بر اساس تعامل با همسايگان، کشورهاي منطقه، جهان اسلام و نظام بين المللي ، برنامه هايي داشتيم، جز مقطع 8 سال گذشته که روند معکوسي در روابط با کشورها ايجاد شد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني قطع روابط با کشورها را در جهان کنوني غيرممکن و متضمن خسارت هاي سياسي و اقتصادي خواند و گفت: به جز اسرائيل که در آرمان هاي انقلاب يک رژيم نامشروع است، مي توانيم با همه دنيا بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت رابطه داشته باشيم و کار کنيم.
عضو مجلس خبرگان رهبري کارآمدي اسلام براي اداره جامعه را برخاسته از اصول و فروع اسلامي دانست و گفت: دشمنان رند صحبت از ناکار آمدي اسلام مي کنند و دوستان نادان با عملکرد خويش به آن ادعا دامن مي زنند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني سطحي نگري به فرهنگ در همه ابعاد سياسي، اقتصادي و اجتماعي را بلاي جوامع اسلامي توصيف کرد و گفت: خداوند مي گويد که زمين را چون مرکب، رام شما کرديم تا بر آن سوار شويد و از نعمت هاي آن استفاده نماييد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان آياتي از قرآن مجيد که بر زندگي درست و توجه به بهره گيري از منابع زمين تأکيد مي کنند، گفت: با تفسير واقعي مي توان اين فرهنگ را در جامعه فراگير کرد که کارآفريني نه تنها ضد ارزش نيست، بلکه به خاطر ايجاد اشتغال و جلوگيري از بيکاري ها، يکي از بهترين کارهاي فرهنگي است که جلوي خيلي از ضد فرهنگي ها را مي گيرد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه با برشمردن ابعاد فرهنگ، به فرهنگ تدوين سياست هاي کلي نظام در جامعه اشاره کرد و گفت: بر اساس همان فرهنگ، اصل 44 قانون اساسي اصلاح شد که صدر و ذيلش در جهت تقويت بخش خصوصي و ميدان دادن به مردم در کارهاي اقتصادي بود.
ايشان با برشمردن امتيازات واگذاري کارها به مردم براي رونق توليد، گفت: به قانوني که مصوب مجمع و مورد تأييد رهبري بود و از آن انتظار انقلاب اقتصادي داشتند، به گونه اي عمل کردند که حتي در واگذاري¬ها از دولت به شبه دولتي ها رسيديم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اقدامات منفي دولت سابق در مسايل اقتصادي و سياسي که ريشه در فرهنگ هم دارد، گفت: سرانجام مردم تصميم گرفتند که نگذارند آن شيوه اجرايي بيش از اين کشور را گرفتار تنگناهاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي کند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني دولت يازدهم را نتيجه اراده مردم خواند وگفت: بايد به دولتي که در اوج گرفتاري ها، مسؤوليت پذيرفت، کمک کرد و دولت هم بايد قدر حمايت هاي رهبري معظم و مردم را بداند.
وي با تشريح اوضاع کشور در آغاز دولت يازدهم و بيان شباهت ها و تفاوت هاي آن با دولت سازندگي در سال 68، گفت: با تنش زدايي، دولت هايي را که در زمان جنگ همراه صدام با ايران مي جنگيدند، به ميز مذاکره آورديم که اول سند پيروزي سياسي ايران را در سازمان ملل امضا کردند و سپس براي فايناس طرح هاي ايران صف بستند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان ارتباط سياست خارجي با اقتصاد در هر دو بعد ملي و جهاني، گفت: مي توان با ترسيم درست حرکت و پرهيز از تحريک دولت ها و دوري کردن از تشنج آفريني ها ، قدرت هاي جهاني را مجبور به پذيرش مذاکرات عقلاني کرد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر اين نکته که «تندروها در همه مقاطع بودند و الان نيز هستند»، گفت: محور برنامه هاي دولت، رهنمودهاي رهبري، حمايت هاي مردمي و منافع ملي و اسلامي است و نبايد تندروها حرکت دولت را کند کنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با برشمردن مشکلات دولت در مسايل سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي گفت: کساني که از دولت سابق تا روز آخر حمايت کردند و شريک آن دولت در حيف و ميل از درآمدهاي کشور در آن سال ها هستند، امروز عليه دولت مردمي کارشکني مي کنند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني رابطه دولت و ملت را بسيار خوب توصيف کرد و گفت: به رغم عمق گرفتاري ها ، تاکنون کارهاي مدّوني براي حل مشکلات انجام شده که البته اميد مي رود اين روند به شتاب مطلوب خود برسد ، هر چند که مردم همه چيز و حتي موانع و مشکلات دولت را مي دانند و همچنان اميدوارند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش پاياني سخنان خويش با اشاره به بيماري مقام معظم رهبري و بستري شدن ايشان در بيمارستان، گفت: در کنار مضجع شريف رضوي که بارانداز روحي همه ماست، براي شفاي عاجل و کامل آيت الله خامنه اي دعا کنيم.
در آغاز اين ديدار، آقايان محمد حسين روشنک، رئيس اتحاديه صادر کنندگان و واردکنندگان استان خراسان رضوي ـ شريعتي، رئيس کميسيون کشاورزي اتاق بازرگاني استان ـ مهندس اثني عشري، نائب رئيس انجمن مديران صنايع استان ـ مهندس حسيني، رئيس خانه صنعت و معدن استان ـ مهندس قنبري، رئيس کانون کارآفرينان استان ـ بوستاني، عضو هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني به بيان ديدگاه ها، موانع، مشکلات و ارائه راهکارهاي پيشنهادي جهت رونق اقتصاد و توليد در استان خراسان رضوي و سراسر کشور و انتقادهاي قابل توجهي نسبت به بعضي از روندها همراه با پيشنهادهاي راه گشا پرداختند.







»
تصاویر مرتبط













































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن