تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802720228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد عملکرد دولت جنبه اصلاح داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله علوی گرگانی: نقد عملکرد دولت جنبه اصلاح داشته باشد قم - ایرنا - آیت الله ˈسید محمد علی علوی گرگانیˈ از استادان برجسته حوزه علمیه قم گفت: دولت باید نظرات دینی را از مراکز دینی و مرجعیت بگیرد و اگر نقدی بر عملکرد دولتمردان وجود دارد، باید اصلاح گرایانه باشد.


به گزارش ایرنا، به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز شنبه در دیدار حجت الاسلام "داوود نمازی" مشاور وزیرکشور درامور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات، گفت: وزیر کشور باید از خداوند استمداد کند که خدای نکرده در این کشور حرکتی انجام نشود که مورد رضایت خداوند نباشد.
وی تقویت خوبی ها و تلاش برای از بین بردن بدیها را رویکرد مهم نقد سازنده دانست و اظهار کرد: نقد برنامه ها باید برای خدمات رسانی به مردم مفید باشد.
آیت الله علوی گرگانی خطاب به مشاور وزیر کشور اظهار کرد: شما در واقع نماینده روحانیت در وزارت کشور هستید و امیدوارم رابطه سازنده ای با مراجع تقلید و علما داشته باشید که برای عالم اسلام و مملکت مفید واقع شود.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: انتخاب نماینده برای تعامل با مراجع و علما روش خوبی است و امیدوار هستم همه وزارتخانه ها چنین روشی را به کار ببرند.
وی، تبادلاتی که بین روحانیت و مسوولان انجام می شود را برای نظام اسلامی مفید دانست و گفت: ممکن است مراجع و علما نظراتی در مورد اداره کشور داشته باشند که از طریق نمایندگان آنها می توانند مطالب خود را منتقل کنند و البته وزیر کشور و سایر مسوولان تنها نباید به انتخاب مشاور و شنیدن نقطه نظرات مراجع و علما بسنده کنند، بلکه باید هر از گاهی به دیدار مراجع و علما بروند.
آیت الله علوی گرگانی خاطر نشان کرد: علت اینکه دیدار با مراجع عظام تقلید و علما برای مسوولان به ویژه وزیر کشور موضوعیت دارد این است که ما به وسیله آنها می توانیم بیشتر به مردم خدمت کنیم.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم، مسوولیت مشاور وزیر کشور را مهم خواند و خاطر نشان کرد: حاکمیت وزارت کشور در سراسر کشور ایجاب می کند که این حاکمیت در لباس دین و تقوا دیده شود.
وی تاکید کرد: ما نمی خواهیم حاکمیت مشاورت وزارتخانه ها امری تشریفاتی باشد، بنابراین انتظار داریم از ظرفیت مشاوره دینی استفاده بیشتری شود.

* تلاش برای رفع دغدغه های مراجع و علما
در ابتدای این دیدار، مشاور وزیر کشور با ارائه گزارشی گفت: وزارت کشور یک نهاد حاکمیتی است که به دلیل وابستگی همه استانداران به این وزارتخانه از جایگاه و نقش مهمی در کشور برخوردار است.
حجت الاسلام "داوود نمازی" تصریح کرد: در تلاش هستیم جایگاه مشاور وزیر را از حالت تشریفاتی خارج و ارتباط دو سویه بین وزارت کشور و روحانیت ایجاد کنیم تا ضمن انتقال دغدغه ها و نظرات مراجع عظام و روحانیت به دولتمردان، تلاش مسوولان برای رفع مشکلات را به اطلاع بزرگان حوزه برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: دغدغه های مراجع و علما نسبت به فعالیت های وزارت کشور و نهادهای وابسته به این وزارتخانه تا حدود زیادی بر طرف شده است.
مشاور وزیر کشور اظهار کرد: تعدادی از استانداران کشور هنوز مشاور امور روحانیت خود را انتخاب نکرده اند که با پیگیری های انجام شده مقرر شد این اقدام انجام شود.
نمازی، تدوین چارت تشکیلاتی و شرح وظایف مشاور امور روحانیت استانداران را از فعالیت های دفتر مشاور وزیر کشور ذکر کرد و افزود: تدوین شرح وظایف، کار لازمی بود که تاکنون انجام نشده است.
وی در پایان رهنمودهای مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه علمیه را چراغ راه فعالیت های خود ذکر کرد و گفت: امیدوار هستیم با تلاش هایی که می شود تمامی دغدغه های بزرگان حوزه رفع شود. ک/1
7406/ 550/


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن