تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820954211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسوشیتدپرس: دست کم 5 هزار نفر در درگیری های آفریقای مرکزی جان باخته اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آسوشیتدپرس: دست کم 5 هزار نفر در درگیری های آفریقای مرکزی جان باخته اند تهران - ایرنا - بر اساس آمار خبرگزاری ˈآسوشیتدپرسˈ، در درگیری های فرقه ای جمهوری آفریقای مرکزی بیش از 5 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.


به گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، از زمان تشدید حملات خونین شبه نظامیان مسیحی علیه مسلمانان آفریقای مرکزی در ماه دسامبر (دی/بهمن) گذشته، دست کم 5 هزار و 186 نفر جان خود را از دست داده اند.
بر اساس گزارش این خبرگزاری، رقم مذکور از آوریل (فروردین/اردیبهشت) گذشته که سازمان ملل شمار کشته شدگان را حدود دو هزار نفر اعلام کرد، بیش از 2 برابر افزایش یافته و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، در حالی که سازمان ملل آماده می شود که هفته آینده صلحبانانی را به جمهوری آفریقای مرکزی اعزام کند، میزان افزایش شمار قربانیان درگیری ها تبعات تاخیر در اعزام نیروهای صلحبان را به این کشور برجسته تر می سازد.
علاوه بر این، دو هزار سربازی که قرار است برای تقویت نیروهای اتحادیه آفریقا به این کشور بحران زده اعزام شوند بسیار کم تر از رقم 7 هزار نیرویی است که پیش تر در ماه آوریل تصویب شده بود. 5 هزار صلحبان دیگر قرار است در اوایل سال 2015 راهی آفریقای مرکزی شوند.
این در حالی است که هم اکنون مشخص شده که کشمکش های این کشور به مراتب جدی تر از زمانی است که تعداد 7 هزار نیروی کمکی صلحبان برای اعزام به آفریقای مرکزی تصویب شده بود.
آسوشیتد پرس با بیان این که در آفریقای مرکزی تولد و مرگ افراد رسما ثبت نمی شود، احتمال این که شمار قربانیان بیش از آمار های جمع آوری شده باشد را زیاد دانست.
شبه نظامیان مسیحی آفریقای مرکزی، شهروندان مسلمان را به همکاری با دولت "میشل جوتودیا" نخستین رییس جمهوری مسلمان این کشور از زمان استقلال از فرانسه، متهم می کنند.
جوتودیا سال گذشته و پس از سرنگونی حکومت 10 ساله "فرانسوا بوزیزه" به قدرت رسید.
هرچند به دنبال فشارهای بین المللی، جوتودیا از سمت خود کناره گیری کرد و "کاترین سامبا پانزا" شهردار بانگی به عنوان رییس جمهوری موقت این کشور انتخاب شد، اما شبه نظامیان مسیحی موسوم به "آنتی بالاکا" همچنان به حملات خونین علیه مسلمانان ادامه می دهند.
به رغم حضور چند هزار نیروی صلحبان فرانسوی و اتحادیه آفریقا، درگیری ها در این کشور ادامه دارد و بسیاری از مسلمانان آفریقای مرکزی که زمانی بازارهای این کشور را در دست داشتند، از بیم خونریزی ها به کشورهای همسایه پناه برده اند و همین مساله آفریقای مرکزی را با بحران جدی در زمینه اقتصاد و غذا مواجه کرده است.
جمهوری آفریقای مرکزی که از منابع غنی الماس، طلا، نفت و اورانیوم برخوردار است، از زمان استقلال در سال 1960 و رهایی از استعمار فرانسه، تا کنون صحنه پنج کودتا و شورش های متعدد بوده است.
خاورم**9156**7074**1275


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن