تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 21 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799789110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایگاه مربیان مازندرانی در قهرمانی کشتی جهان کجا بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جایگاه مربیان مازندرانی در قهرمانی کشتی جهان کجا بود ساری - ایرنا - عضو انجمن پیشکسوتان کشتی ساری در مقاله ای در خصوص حضور نداشتن مربیان کشتی مازندران در تیم های ملی انتقاد کرد.


" شعبان وفایی نژاد " روز شنبه در گزارشی به ایرنا گفت : مازندرانی ها در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان صاحب 3 نشان نقره و یک برنز شدند این یعنی از 48 امتیاز کسب شده تیم ملی کشورمان در مسابقات مذکور 40 امتیاز را کشتی گیران مازندرانی به دست آوردند اما سوأل اینجاست که جایگاه مربیان مازندرانی در تیم ملی و مسابقات قهرمانی جهان کجا بود ؟
وی افزود : مربیانی چون دودانگه ، امیرتوکلیان و رضا لایق چند قهرمان در تیم ملی داشتند ؟ چرا باید رضایی مدیر تیم های ملی باشد ؟ چه کسانی باید از حق و حقوق مربیان مازندرانی دفاع کنند ؟ متأسفانه تنها در مراسم رژه 120 کیلوگرم قبل از انجام کشتی فینال قهرمان جهان ؛ چند لحظه حسین نقیبی به عنوان مربی مازندران در صحنه بود براستی آیا این تحقیر آشکار مربیان کشتی مازندران نمی باشد ؟
روس ها چگونه با اختلاف فاحش قهرمان کشتی آزاد جهان شدند؟!
این کارشناس کشتی در ادامه در خصوص قهرمانی روس ها در مسابقات قهرمانی جهان گفت : روسها در حالی مقام قهرمانی کشتی آزاد جهان را به خود اختصاص دادند که با صید 5 مدال طلا و 17 امتیاز اختلاف با تیم کشتی کشورمان اقتدار خود را در جهان کشتی به مرحله ظهور گذاشتند .
مسئولین وزارت ورزش و جوانان ، کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی نباید از کنار کارنامه ضعیف تیم ملی کشتی براحتی عبور کنند . اگرچه ما صاحب سه مدال نقره جهان شده ایم اما نباید فراموش کرد اگر قرعه مناسبی برای ما صورت نمی گرفت و در واقع خوش شانس نبودیم شاید در کسب همین مدال ها نیز ناموفق می شدیم اگر ما در دور اول به فینالیست های این سه وزن برخورد و نتیجه را واگذار می کردیم چه پاسخی به جامعه ورزشی مسئولین کشتی داشتند .
عدم کسب حتی یک مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان شایسته نام و جایگاه کشتی ایران نبود ، روسها با چه برنامه ریزی و تدابیری اقتدار خود را به رخ کشتی جهان کشاندند در ارتباط با ناکامی کشتی گیران کشورمان در این مسابقات رسول خادم در تمامی ارکان آن باید پاسخگو باشد ما نباید خود را گول بزنیم ، اکثریت نفرات تیم ما با قرعه بسیار مناسبی روبرو شدند و خوش شانسی جاشنی حضور سه قهرمان ما در دیدار پایانی بود البته نفراتی که حذف شدند با قرعه مناسبی روبرو شدند حتی محمد حسین محمدیان هم اگر با قهرمان روسی و کوبایی هم گروه می شد شاید توفیق کسب مدال را در این مسابقات از دست می داد .
زمانیکه فدارسیون کشتی قائم به شخص و کمیته فنی – مربیان تیم ملی و شورای فنی کشتی ما سوری باشد نباید بهتر از این برای کشتی کشورمان متصور شد . رحیمی – یزدانی و حسین خانی چه عملکردی در این مسابقات داشته اند که باید در مسابقات بازی های آسیایی کره نیز حضور داشته باشند چرا ما به دنبال پشتوانه سازی نیستیم ؟ چرا جرأت نداریم تیم دومی را به صورت کامل عازم بازی های آسیایی کنیم در واقع همانگونه که عنوان شد قائم به شخص بودن کشتی کشورمان باعث بروز چنین مشکلاتی شده که اتخاذ تدابیر لازم از سوی مسئولین جهت برون رفت از آن می تواند امید به فردایی بهتر برای کشتی کشورمان را به همراه داشته باشد.
*** نقدی بر عملکرد کشتی گیران کشورمان در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان:
مسابقات کشتی قهرمانی آزاد جهان در حالی چهل و پنجمین دوره خود را در تاشکند ازبکستان به پایان رساند که روسیه در این رقابت ها به مقام قهرمانی رسید و کشورمان علیرغم انتظاراتی که از کشتی گیرانش می رفت نتوانست سیمایی درخشان از خود بر جای بگذارد و نایب قهرمان این پیکارها شد این نایب قهرمانی در حالی به دست آمد که بازهم شاهد درخشش دلاور مردان کشتی مازندران در رقابت های مذکور بوده ایم چرا که کسب سه مدال نقره و یک برنز تقریباً 85 درصد مدال های کسب شده ای بود که کشورمان در این مسابقات به دست آورد و این نشانگر برجستگی مازندرانی در کسب مقام نایب قهرمانی بوده است .
اما در بحث پایش و آمایش این مسابقات نکاتی وجود دارد که جالب توجه است در ابتدای امر باید از کیفیت فنی بسیار پائین مسابقات یاد کنیم که متأسفانه کشتی جهان در حال حاضر از تولد مردان بزرگ و نخبه و ستارگان نوظهور عقیم شده است در هر وزن تنها 1 الی 2 کشتی گیر شاخص حضور دارند و کشوری همچون روسیه اقتدار سابق را ندارد در واقع اگر تیمی ، رده های پنجم و ششم ملی اش را روانه این مسابقات می کرد با کمی تلاش می توانست در حد نایب قهرمان ظاهر شود اما از اینکه کشورمان مقام قهرمانی این مسابقات را از دست داد ، واکاوی آن خود بحث دیگری را می طلبد اما این ناکامی خود عملکرد ضعیف تیم ملی ما را به تصویر می کشد چرا که عدم کسب حتی یک مدال طلا در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان نمی تواند کارنامه مناسبی برای کشتی کشورمان تلقی شود .
این مسئله از آن جهت قابل تأمل است که قهرمان جهان به نقراتی اطلاق می شود که صیاد مدال طلا باشند و نفرات دوم و سوم را هیچگاه به عنوان قهرمان جهان لقب نمی دهند . تیمی که بدون مدال طلا نایب قهرمان جهان می شود حکم انگشتان دستی را دارد که پر از انگشتر ولیکن بدون نگین است ! در این راستا مسئولین ورزش کشور ، کادر فنی ، شورای فنی و فدراسیون کشتی باید موضوع مذکور را حلاجی کنند که چه عواملی باعث شد تا از صید مدال طلا باز بمانیم و چرا طلایی های کشتی ما در جهان نتوانستند از عنوان طلایی خود در جهان کشتی دفاع کنند ؟!
اما نفر به نفر تیم ملی
در 57 کیلو حسن رحیمی در حالی به مقام سوم دست پیدا کرد که نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند . وی در دیدار با حریف کره شمالی تن به شکست داد و مدعی بود که در یک غافلگیری امتیاز درشت 4 امتیازی را داد و این مسئله باعث شکست وی بود . این در حالی است که رحیمی در 3 دقیقه تمام می دانست که بازنده کشتی است ولیکن هیچ کاری از دست او ساخته نبود اما در سایر مبارزات ، شاهد درخشش وی بوده ایم .
در 61 کیلو مسعود اسماعیل پور کشتی های خوبی گرفت ولیکن در دیدار پایانی با حریف آذربایجانی در حالی مغلوب شد که پیش از این مقابل این حریف یک پیروزی و یک شکست در کارنامه اش داشت اسماعیل پور متأسفانه در دو دیداری که به حریف آذربایجانی باخت از یک فن سالتو یا تندر بود که باید مشاوران فنی و کادر فنی پاسخگوی این ناکامی باشند ضمناً نباید فراموش کرد کشتی گیر آذربایجانی که قهرمان جهان هم شده در مسابقات گذشته ، سابقه شکست مقابل عباس دباغی و بهنام احسان پور را دارد . به هر حال اسماعیل پور فرصت طلایی خود را در کسب عنوان قهرمانی جهان از دست داد .
در 65 سید احمد محمدی پدیده جدید کشتی تیم ملی ما در مسابقات قهرمانی جهان بود . وی مبارزات خوبی در کلیه دیدارهای این مسابقات از خود به نمایش گذاشت . وی در چند دیدار در حالیکه امتیازات زیادی را از دست داده بود اما توانست با سخت کوشی امتیازات از دست رفته را جبران کند اما در دیدار فینال ضعیف ظاهر شد و چهره یک فینالیست را نداشت . وی در دیدار فینال ضربه فنی شد تا بداند جبران امتیازات از دست رفته آنهم در دیدار فینال مقابل حریفی شاخص کار بس دشواری است .
در 70 کیلوگرم مصطفی حسین خانی بسیار ضعیف ظاهر شد . وی در حالیکه آسیب دیده بود هم برای قهرمانی آسیا و هم برای قهرمانی جهان معرفی شد که متأسفانه در پیکارهای جهانی چهره ای ناکام از وی مشاهده شد . در وزن 74 کیلو رضا افضلی حرفی برای گفتن نداشت .
در وزن 86 محمد حسین محمدیان می توانست به فینال مسابقات راه پیدا کند وی لیاقت و شایستگی را برای حضور در دیدار پایانی داشت اما کم تجربگی مانع رسیدن به این مهم شد . محمدیان در اولین مسابقات جهانی که با کسب مدال برای وی همراه بود ، بسیار خوب ظاهر شد و این درخشش در مسابقه رده بندی پرواضح قابل مشاهده بود .
در 97 کیلو رضا یزدانی به هیچ عنوان در حد و اندازه خودش و قهرمانی جهان ظاهر نشد . البته بیشتر از یزدانی ، کمیته فنی و مشاوران فنی تیم ملی مقصر ناکامی وی بودند چرا که به هیچ عنوان اطلاعات مناسبی از کشتی گیر داغستان الاصل تیم ملی ترکیه در اختیار یزدانی قرار ندادند . بهر حال یزدانی اسیر گمنامی این قهرمان شد و به راحتی با شکست سنگین 8 بر 0 مقابل حریف ترک ، چهره ای ناکام از خود بر جای گذاشت بنابراین کارنامه رضا یزدانی را در این مسابقات نباید مثبت ارزیابی کنیم .
در 125 کیلو کمیل قاسمی ستاره تیم ملی ما بود ، کشتی های قابل قبول وی پیروزی در دیدار برابر یکی از اسطوره های کشتی روسیه اوج هنرنمایی قاسمی بود . بدون شک این کشتی گیر سنگین وزن مازندرانی یکی از حادثه سازان مسابقات کشتی قهرمانی جهان بود هرچند در دیدار پایانی می توانست بهتر از اینها ظاهر شود که متأسفانه مدال طلا در یک قدمی از دست وی خارج شد .
به هر حال در بحث جمع بندی ارزیابی مسابقات کشتی جهان ، نمی توانیم کارنامه ناموفقی از قهرمان سابق جهان در این مسابقات ترسیم کنیم چرا که علیرغم کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات مذکور در حسرت رسیدن به مدال طلا بازماندیم .ک/1
608


22/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن