تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818779931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همكاري ايران و امريكا عليه داعش به هيچ عنوان امكانپذير نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همكاري ايران و امريكا عليه داعش به هيچ عنوان امكانپذير نيست
اوباما هفته گذشته از ائتلاف احتمالي 40 كشور عليه داعش سخن به ميان آورد؛ خبري كه موجي از اعتراض را در سراسر دنيا به همراه داشته و حجم انبوهي از سؤالات را مقابل افكار عمومي جهان قرار داد.


اينكه چطور ممكن است امريكا به عنوان حامي اصلي گروه‌هاي تروريستي در خاورميانه و از جمله داعش امروز به عنوان مخالف اين گروه‌ها تصميم دارد عمل كند؟يا آنكه وجوه مشترك گروه تروريستي داعش با گروه افراطي القاعده چيست كه امريكا بعد از تشكيل و سپس فروپاشي القاعده اينك تلاش مي‌كند داعش را كه خود آن را تشكيل داده مورد حمله قرار دهد؟
آيا حمله به مواضع داعش حقيقي است يا بهانه‌اي است براي تجاوز به خاك سوريه و عراق و به تبع آن دخالت در حاكميت سياسي اين كشورها؟
براي پاسخ به اين سؤالات نظرات برخي از چهره‌هاي سياسي و نظامي داخل را باهم مرور مي‌كنيم.
سردار سيدمسعود جزايري معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سؤالي در خصوص مطرح‌شدن برخي ادعاها درباره همكاري ايران و امريكا در مبارزه با گروهك تروريستي داعش گفت: چنين همكاري‌اي به هيچ عنوان امكانپذير نيست.
وي افزود: دليل اين مسئله هم آن است كه ايران در مقابل داعش مي‌ايستد، اما امريكا داعش را ايجاد كرده است. وي درباره امكان حملات داعش به مرزهاي كشورمان گفت: داعش به هيچ عنوان نمي‌تواند به مرزهاي ايران نزديك شود، چراكه با اقتدار نيروهاي مسلح روبه‌رو مي‌شود.

   رئيس تروريست‌هاي عالم مي‌خواهد با تروريست مبارزه كند
به گزارش فارس، آيت‌الله روح‌الله قرهي مدير حوزه علميه امام مهدي(عج) در نشست سالانه دفتر تحكيم وحدت گفت: در همايشي كه در رابطه با غزه شركت كرده بودند، علماي جهان اسلام تأكيد داشتند رهبر عظيم‌الشأن انقلاب رهبر جهان اسلام است.
قرهي ادامه داد: وقتي امام(ره) فرمودند امريكا شيطان بزرگ است، حقيقت را بيان كردند زيرا امريكا از جبهه شيطان است و ايشان حقيقت درون جبهه شيطان را بيان كرده‌اند. وي در ادامه خطاب به دانشجويان اظهار داشت: دانشجويان بايد با قرآن محشور باشند و تدبر داشته باشند و با اين كار مسائل را ياد مي‌گيرند. رهبر معظم انقلاب فتنه 88 را با تمسك به قرآن خواباند. فتنه 88 هم مانند جنگ احزاب بود.
مدير حوزه علميه امام مهدي(عج) ادامه داد: برخي‌ مي‌خواستند عراق را تكه‌تكه كنند، خدا به موقع به داد عراق رسيد. فردي مي‌خواست كردستان عراق را جدا كند، استعمار هم اين را مي‌خواهد. قرهي با بيان اينكه تشكل‌ها خصوصياتي دارند، ادامه داد: در تشكلات كارها بايد تقسيم شود ولي همه به امام نگاه مي‌كنند. اهداف سالانه را بايد امام امت درست كند نه امت. وي گفت: رهبري ما مي‌گويند خط قرمز است ولي برخي‌ها باز هم انگار نظر ديگري دارند. برخي‌ها اگر رويشان شوند امام را هم ديكتاتور مي‌خوانند. آيت‌الله قرهي تأكيد كرد: امام در اخلاق رشد كرده و براي خدا كار مي‌كند، نفوذي كه امام مسلمين در غزه دارد، مشخص است، البته مسائلي است كه نمي‌توان بيان كرد اما همه اينها به خاطر اخلاص امام ماست.
وي تأكيد كرد: بايد خدايي باشيم تا خدا كمك‌مان كند. نبايد اشتباه كنيم، بايد ببينيم خدا از ما چه مي‌خواهد و نايب امام زمان(عج) در زمان غيبت چه مي‌گويد. مديرحوزه امام مهدي(عج) اظهار كرد:‌رمز پيروزي امام ما اخلاق بود. امام خدايي بود سياسي نبود. امام و رهبري فرمودند ما مي‌توانيم بايد به اين مسئله توجه كنيم، امروز نياز امريكا و غرب به ما خيلي است، امريكا الان ورشكسته شده است.
قرهي با اشاره به تحرك امريكا در رابطه با داعش افزود: جالب است رئيس تروريست‌هاي عالم مي‌خواهد با تروريست مبارزه كند. وي ادامه داد: ‌دانشجو، استاد، ‌مدير و همه نياز به اخلاق دارند و اگر متخلق به اخلاق نشويم، ناخودآگاه در جبهه باطل قرار گرفته‌ايم.
وي خطاب به دانشجويان تأكيد كرد: بايد قرآن و در كنار آن هر شب دعاي توسل بخوانيد، با امام زمان(عج) حرف بزنيد و دقايقي مسائل‌تان را با ايشان مطرح كنيد و بخواهيد ياري‌تان كنند. اين نظام اصلش مهدوي است، البته دولت مهدوي نداريم و اين دولت در زمان ظهور امام زمان(عج) مهدوي مي‌شود.
وي در خاتمه اظهار داشت: مطمئن باشيد حضرت مهدي(عج) به شما كمك خواهد كرد، ايشان جوانان را خيلي دوست دارند، پس اگر مي‌خواهيد الهي باشيد بايد ارتباط پررنگ‌تري با امام زمان(عج) داشته باشيد، راه ورود به قلب امام زمان(عج) مادر ايشان است و برايش فاتحه بخوانيد.

   داعش پرورش‌يافته امريكا و اروپاست
همچنين محسن رضايي در يادواره 15 شهيد روستاي تولات و آزاركي رحيم‌آباد رودسر گفت: امام راحل با آمدن خود استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را براي مردم به ارمغان آورد در حالي كه صهيونيسم به نام دين يهود مردم فلسطين را زير چكمه‌هاي خود له كرده است.
وي به اوضاع كنوني منطقه اشاره كرد و گفت: «هنري كيسينجر» ديپلمات امريكايي گفت كه امريكا بايد مسئله داعش را كنار بگذارد زيرا ايران سرآغاز تحولي بزرگ در جهان بوده و به دنبال ساختن تمدن ايراني -اسلامي است. رضايي ادامه داد: كيسينجر گفته است كه ايران با كنار زدن داعش در لبنان، فلسطين و سوريه تمدن نوين اسلامي را ايجاد مي‌كند.
وي با بيان اينكه غرب اكنون ايران‌هراسي را به راه انداخته است، تصريح كرد: حضور مردم در صحنه سرآغاز تحول بزرگ در جهان بوده و زمينه‌ساز حكومت صاحب‌الزمان (عج) است. اين مسئول شهدا و ايثارگران را پيش‌قراولان اين تمدن خواند و يادآور شد: داعش با جنگ سوريه در منطقه پيدا شد و زير سايه اروپا و امريكا پرورش يافت و سه استان عراق و دو استان سوريه را زيرسيطره خود قرار داده و اين توطئه دشمنان اسلام براي برادركشي بين مسلمانان است.

   امريكا حامي اصلي داعش است
وحيد احمدي نماينده مردم كنگاور در مجلس شوراي اسلامي هم در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به جنايات داعش در سطح منطقه گفت: مستندات كافي در مورد نقش امريكا در پديد آوردن داعش و حمايت‌هاي اين كشور از آن موجود است و اين امر بر كساني كه اين موضوع را رصد مي‌كنند، پوشيده نيست.
وي افزود: امريكايي‌ها به دنبال مبارزه با داعش نيستند و درصدد هستند تا با ائتلاف با كشورهاي ديگر داعش را كنترل كنند. رئيس كميته روابط خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهارداشت: امريكايي‌ها مي‌خواهند تا اگر مبارزه‌اي هم عليه داعش صورت ‌مي‌گيرد مبارزه هدايت‌شده‌اي باشد تا از اين گروه تروريستي در زمان‌هاي مختلف براي اعمال فشار استفاده كنند.
احمدي خاطرنشان كرد: ملت‌هاي منطقه بايد هوشيار باشند و فريب اقدامات امريكا را نخورند كه كشوري كه تا چندي پيش حامي اصلي داعش بود امروز به دنبال مبارزه و مقابله با آن است، مستندات در اين باره وجود دارد كه امريكايي‌ها در چند سال گذشته به دنبال چه برنامه‌هايي در منطقه بوده‌اند.

   امروز دوستان داعش تبديل به دشمنان اين گروه شده‌اند
علي سبحاني‌فر هم در گفت‌وگويي با بيان اينكه داعش دست‌پرورده غربي‌ها و امريكايي‌هاست، اظهار داشت: امروز شاهد هستيم كه نيروهاي مردمي و ارتش عراق با فتواي مرجعيت ديني جان تازه‌اي گرفته و در حال پيشروي به سمت مناطق اشغال‌شده هستند.
وي با بيان اينكه امريكايي‌ها از دخالت در نبردهاي ميداني عراق فقط به دنبال حفظ منافع خود هستند، گفت: امروز دوستان داعش تبديل به دشمنان داعش شده‌اند و اين كشورها فراموش كرده‌اند كه روزي خودشان از تأمين‌كنندگان مالي و نظامي اين گروهك بوده‌اند.
نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شكل‌گيري گروه‌هايي مانند داعش در عراق و جبهه النصره در سوريه با نقشه قبلي و برنامه‌ريزي چند ساله صورت گرفته است، ادامه داد: امريكايي‌ها هيچ‌گاه مواضع خود را تثبيت نكرده‌اند و در ارتباط با اين گروه‌هاي تروريستي همواره مواضع مختلفي را بيان كرده‌اند.
وي با بيان اينكه تحرك خاصي در مرزهاي كشور يا استان‌هاي مرزي از جانب گروهك تروريستي داعش مشاهده نشده است، يادآور شد: هرگونه تحرك نظامي توسط اين گروهك در مرزهاي ما قطعاً با پاسخ قاطع نيروهاي مسلح كشورمان روبه‌رو مي‌شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن