تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816932674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مفیدترین و مضرترین سبزی‌ها برای دیابتی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مفیدترین و مضرترین سبزی‌ها برای دیابتی
یک متخصص تغذیه با تاکید بر لزوم اهمیت مصرف سبزیجات در بیماران دیابتی، گفت: بر خلاف تصور عامه مردم تمام انواع سبزیجات برای افراد دیابتی و کاهش قند خون مفید نیست و در مصرف آنها محدودیت‌هایی هم وجود دارد.
به گزارش نامه نیوز ، دکتر مینو فروزانی با اشاره به اینکه مصرف سبزیجات برای کاهش قندخون ضروری است، گفت: «از جمله سبزیجاتی که برای کاهش قندخون مفید هستند، می‌توان به کنگر، مارچوبه، انواع جوانه، کلم بروکسل، کلم بروکلی، کاهو، هویج، گل کلم، کرفس، خیار، ترب، تربچه، بادمجان، تره فرنگی، قارچ، بامیه، پیاز، فلفل دلمه‌ای، اسفناج، کدو، گوجه فرنگی و شلغم اشاره کرد.»


وی تصریح کرد:« سبزیجات نشاسته‌دار از جمله سبزیجاتی است که افراد دیابتی باید در مصرف آنها دقت بیشتری داشته باشند. سبزیجات نشاسته‌دار به طور معمول مواد غذایی مضری نیستند اما این سبزیجات خیلی زود افراد را سیر می‌کنند و می‌توانند نیاز بدن به کالری را خیلی خوب برطرف کنند. این مواد بسیار مغذی هستند و اگر در مصرف آنها جانب تعادل رعایت شود، برای بدن خواص زیادی دارند. سبزیجات نشاسته‌دار به دلیل خاصیت انرژی‌بخشی و سیر کنندگی‌ به عنوان یکی از اصلی‌ترین غذاها محسوب می‌شوند اما مشکل این نوع سبزیجات، بالا بودن کربوهیدرات آنهاست.»


وی با تاکید بر اینکه هضم کربوهیدرات برای افراد دیابتی مشکل است، گفت: «با وجود اینکه در اغلب موارد به افراد دیابتی توصیه می‌شود برای کاهش قند‌خون‌شان سبزیجات زیادی مصرف کنند، سبزیجات نشاسته‌دار از این قاعده مستثنا هستند. نشاسته این نوع سبزیجات بعد از طبخ به قند تبدیل شده و خیلی زود توسط بدن جذب می‌شود.»


فروزانی یادآور شد: «یکی از بارزترین مثال‌های سبزیجات نشاسته‌دار، سیب زمینی است. سیب‌زمینی به دلیل بالا بودن میزان نشاسته موجود در آن، می‌تواند برای افراد دیابتی و افرادی که دارای قند‌خون بالایی هستند مضر باشد. البته این بدین معنا نیست که باید این سبزیجات را از رژیم غذایی حذف کرد. افراد دیابتی می‌توانند با مشورت پزشک خود به میزان محدود و مشخصی از این مواد استفاده کنند.»


وی مصرف سبزیجات تازه را به دیابتی‌ها توصیه کرد و گفت: «اگر امکان تهیه سبزیجات به صورت تازه امکان‌پذیر نیست، استفاده از سبزیجات منجمد یا کنسرو شده نیز گزینه جایگزین مناسبی است. البته باید توجه داشت که برخی انواع کنسروها به دلیل وجود سدیم در آنها می‌توانند موجب افزایش فشارخون شوند.»


این متخصص تغذیه گفت: «افراد دیابتی باید سعی کنند روزانه حداقل به همراه یکی از وعده‌های غذایی‌ سالاد مصرف کنند. اگر سالاد را پیش از غذا صرف کنند، نه تنها از فواید متعدد سبزیجات موجود در آن بهره‌مند می شوند، بلکه اشتها برای وعده اصلی کمتر می‌شود و در نتیجه کالری کمتری وارد بدن می‌شود.»






منبع: تسنیم


۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن