تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820544332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مالزی تا سال 2020، بزرگترین تولیدکننده گاز طببیعی جهان می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مالزی تا سال 2020، بزرگترین تولیدکننده گاز طببیعی جهان می شود کوالالامپور – ایرنا – یک گروه مشاوره ای مدعی است مالزی با افزایش تولید گاز خود به میزان چهار میلیون تن در سال طی هشت سال آینده می تواند بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی جهان شود.


به گزارش ایرنا، روزنامه "نیو استریت تایمز" مالزی روز جمعه به نقل از گروه مشاوره ای "وود مکنزی" اعلام کرد که این کشور تا سال 2022 میلادی می تواند بیشترین گاز مایع طبیعی (ال.ان.جی) جهان را تولید کند و از کشور قطر سبقت بگیرد.
این گروه مشاوره ای اعلام کرد که شرکت ملی نفت و گاز مالزی (پتروناس) ظرفیت جدیدی برای تولید گاز در بخش هایی از ایالت های صباح و ساراواک و کشور کانادا دارد و همکاری های خود را با برخی از شرکت ها در کشورهایی همچون استرالیا تقویت کرده است.
"وود مکنزی" یک شرکت تحقیقات معدنی، فلزی و انرژی است که دفتر آن در انگلستان قرار دارد.
این گروه مشاوره ای مدعی است که مالزی می تواند ظرفیت تولید سالیانه خود را تا سال 2022 میلادی 55 درصد افزایش دهد و از 27 میلیون تن در سال گذشته به 42 میلیون تن در سال 2020 برساند.
قطر سال گذشته 20 میلیون تن گاز مایع طبیعی تولیدکرد.
با توجه به رقابت نزدیک مالزی و قطر در تولید گاز مایع، شرکت "وود مکنزی" پیشی گرفتن هر یک از این دو کشور را وابسته به استراتژی انعقاد قرار داد در کوتاه مدت عنوان کرده است.
مالزی علاوه بر تهدید بازار گاز قطر همچنین رقیب جدی کشورهای جنوب شرق آسیا، آمریکا، آفریقای شرقی و کانادا خواهد بود.
این گزارش به ظرفیت های پتروناس در پیشبرد اهداف خود از جمله تامین نیاز گاز مایع در مالزی اشاره کرد و نوشت که اگر تولید بیش از نیاز بازار وجود داشته باشد این امر می تواند چالش هایی برای این شرکت ایجاد کند.
پیروناس همچنین با استفاده از خطوط لوله کشی گاز مایع می تواند برای فروش محصول خود در بازار محلی استفاده کند.
طبق گزارش وود مکنزی افزایش سالیانه چهار میلیون تن تولید گاز مایع تا سال 2022 می تواند مالزی را تبدیل به نخستین بازار گاز مایع جهان کند و با این اقدام قطر در رده دوم قرار می گیرد.
از سوی دیگر سازمان بین المللی انرژی در گزارشی پیش بینی کرده است تولید گاز در مالزی در سال 2020 به حدود 70 میلیارد متر مکعب افزایش یابد که تقریبا بیش از نیمی از این مقدار برای صادرات مورد استفاده قرار می گیرد.
ذخایر گازی مالزی دو هزار و 400 میلیارد متر مکعب گزارش شده است.
مالزی از نظر ذخایر گازی تا سال 2011 میلادی در بین کشورهای جهان دارای رتبه هشتم و از نظر صادرات گاز طبیعی مایع پس از قطر مقام دوم جهان را داشته است.
شرکت توتال پیش بینی کرده است تولید جهانی گاز طبیعی مایع تا سال 2020 میلادی به 360 میلیون تن خواهد رسید.
آساق**241**1611


21/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن