تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804822520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محبت اهل بیت عامل اساسی برای وحدت امت اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت الله مصباح یزدی:
محبت اهل بیت عامل اساسی برای وحدت امت اسلامی است خبرگزاری رسا‌ ـ آیت الله مصباح یزدی با اشاره به ابراز ارادت و محبت شدیدی که بسیاری از اهل تسنن نسبت به اهل بیت(ع)دارند، گفت: این امر عاملی اساسی برای حفظ و تقویت وحدت است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه امام خمینی(ره) پیش از ظهر امروز در دیدار شیخ احمد محمود کریمه مسؤول فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر با اشاره به این که بسیاری از اهل سنت نیز شیفته اهل بیت(ع) هستند، اظهار داشت: اهل بیت(ع)عاملی اساسی برای وحدت میان مسلمانان است به همین دلیل قرآن می فرماید«قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى».
وی خاطره دیدارخود با یکی از علمای بزرگ مصر اشاره کرد و گفت: بنده به ایشان گفتم فکر می کنم بسیاری از مصری‌ها محب اهل بیت(ع) هستند، ایشان در پاسخ گفت ما نه نتها محب بلکه مفتون و شیفته اهل بیت(ع) هستیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اختلاف افکنی میان اهل سنت و شیعه را امری شیطانی خواند و ابراز داشت: شیاطن انس و جن در این زمینه تلاش‌هایی دارند و برای برهم زدن رابطه مسلمانان به شایعه سازی‌های دروغ می پرازند.
آیت الله مصباح یزدی افزود: برخی در میان اهل سنت شایعه کرده‌اند که شیعیان بعد از نمازهای خود سه مرتبه می گویند«خان الامین»اشاره به این که وحی باید بر امیرالمؤمنین(ع)نازل می شد اما جبرئیل امین خیانت کرد و آن را بر پیامبر(ص)نازل کرد؛ هیچ شیعه‌ای را نمی شناسم و ندیده‌ام که چنین باوری داشته باشد و این عبارت را به کار ببرد.
وی این شایعه را نمونه‌ای از حرف‌های دروغی دانست که دشمنان اسلام برای تفرقه افکنی میان شیعه و سنی به کار می برند و تأکید کرد: چطور ممکن است کسی که به خدا و کلام وحی ایمان دارد چنین افکاری در سر داشته باشد؟!
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اختلاف اندیشه در بین انسان‌ها امری طبیعی است، گفت:‌ همه ما مسلمانان باور داریم اسلام، دین حق و کاملترین دینی است که انبیاء الهی از زمان آدم تا خاتم آورده‌اند؛ شیعه و سنی در اصول دین اتفاق نظر دارند و اختلاف در برخی دیگر از امور نیز طبیعی است و نباید خدشه‌ای وحدت مسلمین وارد کند.
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) به فعالیت‌های اهل سنت و شیعیان برای تقریب میان مذاهب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: از حدود 50 سال پیش در کشور مصر دارالتقریب رایج و دایر بوده است که برای حفظ و تقویت وحدت در جوامع اسلامی فعالیت می کنند.
آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: 40 سال پیش بنده به کشور مصر سفر کردم و در آنجا با بسیاری از علمای بزرگ مصر و سایر کشورهای اسلامی دیدار گفت‌وگو کردم؛‌ اختلاف نظر در میان اهل سنت در برابر نقاط مشترکی که وجود دارد بسیار ناچیز است.
وی گفت: در این جلسات بیشتر در مورد دو مسأله مهم برای امت اسلامی صحبت و تبادل نظر می کردیم؛ یکی مبارزه با الحاد در عقاید و افکار مسلمانان و دیگری مقابله با افول مسائل اخلاقی.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دین اسلام را امانتی از جانب خداوند دانست که در اختیار مسلمانان قرار گرفته است و اظهار داشت: تنها کسانی که اهل این امانت هستند به آن دست پیدا می کنند؛ از خداوند می خواهم در فهم بهتر و برتر اسلام ناب و حقایق به همه ما کمک کرده و برای نفی اوهام از تفکرات غیر صحیح میان مسلمانان و انجام تکالیف‌مان موفق کند./928/پ202/ج




۱۳۹۳/۶/۲۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن