تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805485567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکست آزمایش موشک جدید صهیونیست‌ها/ اذعان به شکست گنبدآهنین و کمک ۲۲۵ میلیونی آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شکست آزمایش موشک جدید صهیونیست‌ها/ اذعان به شکست گنبدآهنین و کمک ۲۲۵ میلیونی آمریکا


وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با همکاری آژانس دفاع موشکی آمریکا (MDA) برای آزمایش سامانه موشکی "پیکان-۲"، عملیات شبیه سازی را در پایگاه هوایی بلماخیم در سرزمین های اشغالی انجام داد.                                                                                                       
منابع صهیونیستی از "موفقیت جزئی" در آزمایش سامانه دفاع موشکی پیکان-2 خبر دادند که آشکارا به معنی شکست این  طرح است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از شبکه  خبری العالم، در این آزمایش یک موشک شبیه موشک های ایران به سوی سامانه پیکان 2 شلیک شد که سامانه نتوانست موشک را رهگیری کند. مقامات صهیونیست پیش تر گفته بودند: باید نتایج قطعی آزمایش موشکی تحلیل شود و پس از آن درباره تحقق یا عدم تحقق اهداف آزمایش اظهارنظر کرد. سامانه دفاع موشکی «پیکان» برای رهگیری موشک‌های بالستیک بین قاره‌ ای دور بُرد، از نوعی که ایران در اختیار دارد، طراحی شده است و گنبد آهنین برای مقابله با موشک های  برد کوتاه است.

گنبد آهنین، از هر 7 موشک یکی را رهگیری کرده است !

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی درباره اصابت موشک های مقاومت فلسطینی به شهرک های این رژیم در فلسطین اشغالی، به ناکامی گنبد آهنین اذعان و اعلام کرد،  گنبد آهنین، از 35 هزار و 45 فروند موشک مقاومت فلسطین، تنها 558 فروند را رهگیری و به این ترتیب، از هر 7 موشک شلیک شده فقط یک موشک را رهگیری کرده است. در این گزارش آمده است که مقاومت فلسطینی، 112 فروند به منطقه گوش دان شلیک کرد که از این تعداد، تنها یک سوم ِ آن دفع شد و بقیه موشک ها به اماکن مسکونی و غیرمسکونی این منطقه اصابت کرد.
گنبد آهنین
این در حالی است که "گیورا روم" رئیس سازمان هواپیمایی رژیم صهیونیستی، دربیست و دوم ماه گذشته،  گزارشی به مسئولان خارجی، شرکت های هواپیمایی و امنیت و سلامت ارائه کرده بود که هدف از آن، راه اندازیِ کامل فرودگاه "بن گوریون" بود. گیورا روم در این گزارش ادعا کرده بود که گنبد آهنین 90 درصد موشک هایی را که به مناطق حساس و مناطق بزرگ مسکونی شلیک شده اند دفع و خنثی کرده است، که چنین ادعایی به هیچ وجه درست نبود. رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات موشکی مقاومت فلسطین، از 700 فروند موشک ِ گنبد آهنین استفاده کرد که شلیک این تعداد موشک، 35 میلیون دلار برای رژیم صهیونیستی هزینه داشت، زیرا هر یک از موشک های تامیر، دستکم 50 هزار دلار ارزش دارد.

رهگیری هر موشک برای صهیونیست‌ها چقدر آب می‌خورد؟

نویسنده و روزنامه نگار صهیونیست در مطلبی با اشاره به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین، از هزینه های بسیار بالای شلیک هر موشک از این سامانه پرده برداشت.

"روبین بارکو"  مقاله خود را با این عبارت آغاز کرد: «چگونه سامانه ای که 50 میلیون دلار برای اسرائیل هزینه داشته از دفع موشکی عاجز است که قیمت آن از 1000 دلار فراتر نمی رود؟».

در گزارش  رادیو رژیم صهیونیستی هم  جزئیات هزینه گنبد آهنین  در جنگ غزه که به 50 میلیون دلار رسیده بود تبیین شد؛ هر سامانه از 20 پایگاه موشکی تشکیل و از آن ها برای رهگیری و انهدام موشک های شلیک شده از غزه استفاده می شد.  

به گفته رادیو رژیم صهیونیستی، هزینه هر موشک 60 تا 80 هزار دلار است  که با هزینه های شلیک آن به حدود 100 هزار دلار می رسد؛ یعنی هر موشکی که رهگیری می شود 100 هزار دلار برای این رژیم هزینه دارد.

از پایان سال 2011 (سالی که در آن گنبد آهنین ساخته و آزمایش شد) آمریکا کمک مالی به این سامانه اختصاص داده که تا پایان هفته گذشته به حدود 720 میلیون دلار رسیده است. در همین حال نمایندگان مجلس سنای آمریکا، سه‌ شنبه 225 میلیون دلار اعتبار برای کمک به سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی تخصیص دادند. اختصاص این مبلغ در قالب یک طرح بودجه اضطراری  بود.

ناکامی گنبد آهنین در سرنگون کردن موشک های  شلیک شده از غزه سبب  تعلیق  پروازهای 32 شرکت هواپیمایی جهانی به اراضی اشغالی فلسطین و خسارات بسیار به اقتصاد رژیم صهیونیستی شد.

همچنین به گفته رادیو رژیم صهیونیستی، موشک هایی که گروههای مقاومت فلسطینی شلیک می کردند، سبب توقف  دوهفته ای فعالیت بندر اسدود که بندر تجاری اصلی این رژیم است، شد.

همچنین 250 کارخانه و 500 مزرعه در جنوب اراضی اشغالی فلسطین به علت اصابت موشک ها به این مناطق با وجود فعالیت سامانه گنبد آهنین، تعطیل شد.

رادیو رژیم صهیونیستی جمعه گذشته گفت به علت جنگ علیه نوارغزه خسارت های اولیه بخش صنعت این رژیم تا روز پنجشنبه به حدود 875 میلیون شیکل (250 میلیون دلار) رسیده است. ناکارآمدی گنبد آهنین صهیونیستها را شوکه کرد
 کارشناس مهندسی هوا و فضا رژیم صهیونیستی طراح و کارشناس موشک های بازدارنده و دارنده سه مدرک کارشناسی در این زمینه و برنده جایزه امنیت رژیم صهیونیستی در اظهارات جنجال آفرین خود، گنبد آهنین را به سلاح کاغذی تشبیه کرد.
موتی شیفر
 موتی شیفر" مدعی شد، گنبد آهنین موشکهای مهاجم را رهگیری نمی کند، بلکه موشک هایی که از آتشبار این سامانه شلیک می شود، تنها در هوا منفجر می شوند و برای ما تداعی می شود که موشک های گنبد آهنین، موشک های دشمن را رهگیری و منهدم کرده است.

وی مدعی شد که هدف از نمایش اقتدار گنبد آهنین تنها تقویت روحیه مردم است.

 بر اساس اظهارات وی، درعرصه جنگ نسبت اصابت به موشک های مهاجم به طور قابل توجهی کاهش می یابد و که این واقعیت با ادعای رهگیری 90 درصد از موشک های مهاجم منافات دارد.

در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات  شیفر را در این باره پخش کرد.

شیفر گفت: پس از عملیات ستون ابرها برای من معلوم شد موشک های سامانه گنبد آهنین به علت نقص فنی در طراحی، قدرت اصابت به موشک های مهاجم را ندارد. آنچه ما در آسمان می بینیم نتیجه انفجار خودکار موشک های سامانه است. پس از این نتیجه گیری، اعتراض نامه ای برای بازرس دولت فرستادم که پی آن وزارت دفاع یک کمیسیون تحقیقاتی تشکیل داد و از شرکت سازنده تسلیحات جنگی "رافائل"  خواست تا این نقص فنی را برطرف کند ولی تاکنون اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

شیفر افزود: شهروندان اسرائیلی با سادگی تمام گمان می کنند انفجاری که در آسمان رخ می دهد نتیجه رهگیری و انهدام موشکهای مهاجم توسط گنبد آهنین است. نه تنها شهروندان اسرائیلی بلکه نظامیانی که این سامانه را راه اندازی می کنند نیز چنین تصوری دارند.در واقع موشکهای گنبد آهنین خود منفجر می شوند و نه موشکهای مهاجم.

وی گفت: رهگیری این سامانه نه تنها 100 در صد نیست بلکه 0 در صد است.

در همین حال تلویزیون رژیم صهیونیستی آنونس تبلیغاتی حماس را پخش کرد که در آن  گفته می شود، "گنبد آهنین از شما حمایت نمی کند.این را از موتی شیفر بپرسید و از آنان که در پناهگاهها پنهان می شوند".

 


چهار شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن