تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798476394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنان فانی درباره استخدام معلم، استیضاح، دانش آموزان شین آباد و ...


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


سخنان فانی درباره استخدام معلم، استیضاح، دانش آموزان شین آباد و ... جامعه > آموزش - وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره ۷ موضوع حرف زد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مهمترین سوالات از علید اصغر فانی، درباره استخدام مربیان پیش دبستانی بود. در چند روز گذشته،‌ تعدادی از مربیان پیش دبستانی مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کرده اند و خواستار حل مشکلشان شده بودند. فا

فانی درباره استخدام آنها گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش حدود یک میلیون نفر همکار فرهنگی دارد در حالی که ما 12.5 میلیون نفر دانش آموز داریم که یک میلیون از آن‌ها در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند. نیروی انسانی موجود در حال حاضر بیش از نیاز واقعی آموزش و پرورش است. البته نیروهای انسانی به خوبی توزیع نشده‌اند. این توزیع نامناسب هزینه‌های زیادی به دولت و آموزش و پرورش تحمیل کرده است و به خاطر همین یکی از سیاستهای وزارتخانه در حال حاضر ساماندهی نیروی انسانی است. او گفت: اگر مجوز استخدام نداشته باشیم به طور بدیهی نمی‌توانیم آزمون برگزار کنیم. مجوز استخدام تابع شاخص‌هایی است که معاونت رییس جمهور در توسعه انسانی مطرح می‌کند و به تصویب مجلس هم رسیده اگر آزمون برگزار کنیم و نتوانیم استخدام داشته باشیم، این کار ناصوابی است. بخش های دیگر سخنان وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیات را در جدول زیر می خوانید؛ ردیف موضوع توضیح ۱ بازگشایی مدارس از حدود هشت ماه پیش موضوع بازگشایی مدارس برای مهر 93 را کلید زده‌ایم، هم‌اکنون آمادگی کامل برای پذیرش 12/5 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه را داریم. بیش از 130 میلیون جلد کتاب چاپ و از پانزدهم شهریور ماه در سراسر کشور توزیع شده است. آموزش و پرورش با آمادگی کامل سال تحصیلی 93 94 را آغاز می‌کند. این در حالی است که سند بنیادین نظام آموزشی کشور به عنوان سند بالا دستی برای ما مورد توجه و دارای 131 راهکار است. امسال 40 راهکار از این 131 راهکار را در قالب 99 برنامه مورد توجه قرار داده‌ایم و همزمان نقشه راه را برای اجرایی کردن کامل سند تدوین می‌کنیم و این اقدام گامی در تحقق استراتژی آموزشی و پرورش کشور است و در دولت یازدهم نیز موضوع ارتقای کیفیت آموزش و پرورش حائز اهمیت واقع شده؛ احساس می‌کنیم این 99 برنامه ذیل سند تحول گام بسیار مهم و موثری در کیفیت‌بخشی نظام آموزش و پرورش کشور باشد.
۲ سرانه مدارس امسال 120 میلیارد تومان سرانه به تایید دولت و تصویب مجلس رسید و حداقل نیمی از این رقم یعنی 60 میلیارد تومان قبل از آغاز سال در اختیار مدارس برای هزینه‌های بازگشایی قرار می‌گیرد، این در حالی است که در سال 91 به مدارس ریالی پرداخت نشد. سرانه مدارس شبانه‌روزی نیز در سال 93 بیش از دو برابر سال 92 است، ضمن اینکه کمک هزینه سرویس مدارس روستامرکزی امسال بیش از دو برابر سال 92 بوده و این نشان دهنده این است که دولت نسبت به محرومیت‌زدایی و رسیدگی به مناطق محروم عنایت خاصی دارد.
۳ دریافت پول از اولیا تا 24 مرداد امسال بیش از 50 درصد مدارس مورد بازدید قرار گرفته و البته این به این معنا نیست که اقدام قانونی در رابطه با دریافت‌ها صورت نگرفته ولی من به جرات ادعا می‌کنم که امسال آرامش اولیا در مقایسه با سال‌های قبل بیشتر بوده است. مقرر کردیم امسال ثبت‌نام و مراجعه اولیا به مدارس در رابطه با مقاطع اول ابتدایی و اول متوسطه یک و اول متوسطه دو باشد و مدیران در رابطه با سایر مقاطع به صورت اتوماتیک موظف به ثبت‌نام هستند مگر اینکه دانش‌آموز بخواهد مدرسه‌اش را عوض کند. در راستای بازدیدهایی که از مدارس انجام شده، اگر نقطه ضعفی در کار وجود داشته تذکر داده شده و در مواردی هم، مدیر مدرسه به دلیل برخوردهای ناثواب با اولیا عزل شده است. ۴ دانش آموزان شین‌آبادی مشکل درمان دانش‌آموزان شین‌آباد حل شده است و آن‌ها مشکلی هم برای درمان و هم برای تحصیل‌شان ندارند؛ ضمن اینکه جابجایی و اسکان‌شان به تهران برای درمان انجام شده است و وقتی که در تهران هستند معلم در اختیارشان می‌گذاریم تا از تحصیل عقب نمانند. ۵ استیضاح مجلس شوای اسلامی اختیارات قانونی دارد و می‌تواند هر اقدامی که در قالب قانون است، انجام دهد. در این مورد چیزی به خود من ابلاغ نشده و من حضورم را در آموزش و پرورش به عنوان یک خدمتگزار غنیمت می‌دانم و امیدوارم بتوانم برای نظام تعلیم و تربیت موثر و مفید باشم.
۶ همکاری با سازمان‌های دیگر تفاهم‌نامه ای بین آموزش و پرورش و شهرداری در حال آماده شدن است که تا چند روز دیگر به امضا می‌رسد. یقینا آموزش و پرورش از مساعدتهای شهرداری به خصوص در تهران استفاده کرده و تجهیز حیاط مدارس با وسایل بازی از جمله اقدامات شهرداری بوده است. آموزش و پرورش نه تنها با شهرداری تهران بلکه با وزارت صنعت و معدن،‌ وزارت کشور، سازمان محیط زیست، معاونت حقوقی رییس جمهور و سازمان مناطق آزاد تفاهم‌نامه‌هایی را به امضا رسانده که به موجب آن می‌تواند از امکانات سایر دستگاه‌ها استفاده کند.
    ۴۷۴۷

 



چهارشنبه 19 شهریور 1393 - 15:49:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن