تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820463204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«نه» اصولگرایان به جبهه پایداری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: «نه» اصولگرایان به جبهه پایداری تهران- ایرنا- می خواهند محوریت وحدت اصولگرایان را در دست بگیرند غافل از آنکه خودشان محور اصلی اختلافات بودند و در انتخابات 92 اصولگرایان را به چندپاره تقسیم کردند؛ اقلیتی که در مجلس به میانه روها از «استبدادگرایی» تا «وکیل الدولگی» را نسبت دادند.


همان جریانی که هشت سال از اصلاح طلبان گرفته تا اصولگرایان میانه را منزوی و هرچه خواستند کردند، ولی حالا که خود را در گوشه میدان تنها می بینند دنبال میدان دار و پرچمدار می گردند. فکرهای جدیدی در سر خود می پرورانند. یک روز به دنبال مجوز برای تشکیل جبهه و شناسنامه دار شدن و روز دیگر به دنبال اصولگراشدن هستند. چون به خوبی می دانند که نه مشروعیت اصولگرایی دارند و نه شناسنامه ای برای ماندن در تاریخ و گفتن حرف و عرض اندام.
ادعایی که اصولگرایان قدیمی تر چون "ابوالقاسم رئوفیان" نیز به آن اذعان داشته و گفته است: «آن زمانی که آیت ا... مهدوی کنی که ان شاءا... هرچه زودتر خداوند به ایشان شفای عاجل عنایت کنند، حضور داشتند، برخی مسائل رعایت می شد و افرادی امثال پایداری ها که مواضعشان مشخص است محور قرار نمی گرفتند. اما اکنون چنین مسائلی رعایت نمی شود و با توجه به همین نکته به نظر می رسد که همایش اصولگرایان نتیجه مطلوبی نداشته باشد.»

* رضا تقوی
چندی پیش "رضا تقوی" خبر از برگزاری همایشی تحت عنوان همایش سراسری وحدت اصولگرایان داد؛ با این تفاوت که محوریت آن نه در دست اصولگرایان «قدیمی» و
«نامی» که به دست بدون شناسنامه هاست؛ همایشی که به گفته تقوی قرار است تا قبل از محرم و با سخنرانی آیت ا... مصباح یزدی انجام شود. این موضوع وقتی جالب تر می شود که تقوی در این باره اذعان داشته که این سخنرانی نه از جانب آیت ا... مصباح که با درخواست از ایشان صورت خواهد گرفت. چرا که به اعتقاد تقوی رهنمودهای ایشان می تواند نقش مهمی در وحدت اصولگرایان باشد. این درحالی است که چه اصولگرایان معتدل و جریان های مقابل اصولگرایی یعنی اصلاح طلبان به خوبی می دانند که وحدت اگرچه خوب و نتیجه بخش در آینده هر جناح و جریان سیاسی خواهد بود اما وحدتی که اهداف آن بر مشروعیت یک جریان خاص نزد سایر جریان ها و تشکل ها هدف گذاری شود، نتیجه ای جز تقویت افراط گرایی و حفظ منافع اقلیت نخواهد داشت. با این حال حامیان برگزاری همایش که بیشتر سعی بر تقویت جبهه پایداری در اردوگاه اصولگرایی دارند نظری متفاوت با این واقعیت عنوان کرده و گفته اند: «افراطیون اصلاح طلب و دگراندیشان برای اختلاف افکنی نیروهای ارزشی و اصولگرا برنامه ریزی کرده اند اما این توطئه ثمری برای آنان نخواهد داشت.»

* رئوفیان
"ابوالقاسم رئوفیان" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه نیز در گفت وگویی با روزنامه
«آرمان» به همین همایش پرداخته و گفته است: «مادام که تصمیم گیری ها در ارتباط با یک حرکت فراگیر در پوشش ملی حول مسائل حزبی بدون مشورت احزاب پروانه دار کشور که رویکرد اصولگرایانه دارند صورت بگیرد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.» به گفته او، صحبت از همایش بزرگ اصولگرایی یا در واقع برگزاری همایش اصولگرایان در سطح گسترده بدون ارتباط با احزاب عظیم که در جریان اصولگرایی حضور داشته و فعالیت می کنند به جایی نمی رسد. وی با اعتراض به عدم اطلاع اعضای حزب موتلفه برای برگزاری این همایش، تاکید می کند: «جالب است که برای برگزاری چنین همایشی با عنوان وحدت اصولگرایی فقط به چند تشکل و حزب که بدون مجوز و شناسنامه با نام اصولگرایی فعالیت می کنند و حیطه تاثیرگذاری محدودی چه به لحاظ حزبی و چه به لحاظ فردی در جامعه دارند اطلاع رسانی شده و هنوز احزاب و جبهه های برجسته اصولگرایی دعوت به این همایش نشده اند.»
این اصولگرای کهنه کار در ادامه خطاب به متولیان و طلایه داران برگزاری همایش نیز، اینچنین توصیه می کند: «در چنین شرایط حساس و تعیین کننده ای لازم است متولیان برگزاری همایش و طلایه داران بدون مشورت با جریان های سابقه دار اصولگرا کاری نکنند تا بیش از این به بدنه اصولگرایی صدمه ای وارد نشود. بارها اعلام کردیم وقتی صحبت از وحدت به میان کشیده می شود نباید هیچ نقطه و نکته ای مغفول بماند. چراکه هر نقطه ای که از این خط وحدت گرایی نادیده گرفته شود اصولگرایان را در نتیجه ناکام خواهد گذاشت و حتی ممکن است فاصله ایجاد کند.» رئوفیان درباره انتخاب آیت ا... مصباح یزدی به عنوان سخنران این همایش نیز، اینچنین اظهارنظر می کند: «در بحث انتخاب سخنران نیز باید تمام نکات مورد توجه قرار بگیرد. نقش سخنران در همایش های فراگیر بسیار تعیین کننده است و می طلبد که احزاب و تشکل های طی جلساتی با تکیه بر اجماع نقطه نظرات تصمیم نهایی را برای مشخص شدن سخنران بگیرند.» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که چگونه ممکن است عاملان تفرقه و اختلاف بین اصولگرایان در انتخابات 92 حالا پرچمدار وحدت اصولگرایی شوند؟ تصریح می کند: «به هرحال آن زمانی که آیت ا... مهدوی کنی که حضور داشتند، نتوانستند و نشد تا آن اجماع مطلق بین اصولگرایان پدید آید و با آمدن چند نامزد تنها یک اجماع نسبی صورت گرفت. با این حال حسن آن روزها این بود که برخی مسائل رعایت می شدند و افرادی امثال پایداری ها که مواضع شان مشخص است محور قرار نمی گرفتند. اما اکنون چنین مسائلی رعایت نمی شود و با توجه به همین نکته به نظر می رسد که همایش اصولگرایان نتیجه مطلوبی نداشته باشد.» وی البته در پایان جهت رفع اختلافات بین اصولگرایان و همچنین چگونگی ایجاد وحدت بین احزاب این جریان خاطرنشان می کند: «امروز شخصیت محوری تاثیرگذار نیست و باید بیشتر به احزاب ریشه دار و با سابقه و مجرب توجه شود. امروز جریان هایی چون جبهه پیروان خط امام و رهبری و همچنین ایستادگی انقلاب اسلامی می توانند متحد شده و ائتلاف کنند. چنین ائتلافی در قالب یک رقابت سالم و قانونمند و البته عاری از افراط گرایی خیلی بهتر می تواند به اتحاد اصولگرایان کمک کند.»
منبع: آرمان
اول**1368**


19/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن