تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804286599




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعطیلی کارخانه قند قهستان و بلاتکلیفی 300 کارگر/قندی که کام کارگران را تلخ کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان جنوبی گزارش مهر/
تعطیلی کارخانه قند قهستان و بلاتکلیفی 300 کارگر/قندی که کام کارگران را تلخ کرد
بیرجند - خبرگزاری مهر: افزایش بدهی های کارخانه قند قهستان بزرگترین صنعت شهرستان درمیان در آستانه ورشکستگی قرار داده و عقب ماندگی شش ماهه حقوق کارگران می رود تا بیش از 300 کارگر این کارخانه را بیکار کند.



به گزارش خبرنگار مهر، «حقوق کارگران کارخانه قند قهستان پرداخت نشد »، «کارخانه قند قهستان در آستانه ورشکستگی است»، «نگذاریم کارخانه قند قهستان  تعطیل شود» و عباراتی دیگر، تیترهای تکان دهنده ای هستند که طی 10 سال گذشته تاکنون در نشریات و روزنامه های خراسان جنوبی نگاه ها را به مشکلات موجود در بزرگترین صنعت شهرستان درمیان متوجه ساخته است. کارخانه‌ پیر و پا به سن گذاشته قند قهستان که در سالیان گذشته مقداری از بار اشتغال‌زایی و نان‌آوری به سفره خانواده‌های درمیانی را بر دوش کشیده است طی 10 سال گذشته دشوارترین و پرتنش ترین دوران خود را در طول حیات53 ساله اش سپری کرده است. شرایط به طوری رقم خورده که امروز این کارخانه با برخی از مشکلات از جمله سوء مدیریت‌، فرسوده بودن تجهیزات،کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بدهی به چغندرکاران،کارگران و دولت مواجه است. به گفته مدیرعامل کارخانه قند قهستان این کارخانه برای راه اندازی در فصل خرید چغندر قند به هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بدهی این کارخانه به چغندرکاران  و کارگران خود باعث شده است که در سال جاری چغندرکاران خراسان جنوبی محصول خود را این کارخانه ارسال نکنند. با تعطیلی این کارخانه چغندر کشاورزان خراسان جنوبی به دلیل نبود صنایع تبدیلی جان خواهند داد و دامداران شهرستان درمیان به دلیل نبود تفاله و کارگران به دلیل نبود کار با مشکلاتی جدی مواجه خواهند شد. از مدت ها پیش صاحب نظران و کارشناسان فعال در حوزه صنعت خراسان جنوبی نسبت به سیاست گذاری های غلط مدیریت این کارخانه پیش بینی هایی مبنی بر خطر ورشکستگی داده بودندخطری که علاوه بر بیکاری هزاران کارگر و کشاورز مرتبط با این بخش، ضررهای هنگفتی نیز به اقتصاد شهرستان درمیان وارد می کند.

کارگران کارخانه قند قهستان شش ماه حقوق دریافت نکرده اند مدیرکارخانه قند قهستان در گفتگو با مهر، با بیان اینکه کارگران این کارخانه شش ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند، افزود: تنها مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به صورت جزئی در این مدت به کارگران پرداخت شده است. شمس خواجوی با اشاره به اینکه مسئولین استانی از مشکلات این کارخانه آگاه هستند، افزود: ولی تاکنون در خصوص رفع این مشکل اقدامی انجام نداده اند. وی افزود: در سال گذشته با وجود اینکه بهره‌برداری در کارخانه داشته‌ایم بیمه دو ماه دی و بهمن ماه کارگران پرداخت نشده و باعث  نارضایتی  کارگران این کارخانه شده است. مدیرکارخانه قند قهستان با بیان اینکه این کارخانه هم اکنون با کمبود نقدینگی مواجه است، گفت: مهم‌ترین راهکار خروج از این وضعیت دریافت تسهیلات ویژه از بنیاد برکت و صندوق تعاون است. بدهی یک میلیارد تومانی کارخانه به کشاورزان و کارگران وی با اشاره به اینکه راه اندازی این کارخانه در فصل برداشت چغندرقند در آبان ماه سال جاری  به هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: در حال حاضر ۳۰۰ نفر نیروی انسانی ثابت و فصلی در این کارخانه اشتغال دارند. خواجوی با بیان اینکه  هم‌اکنون این کارخانه ۴۰۰ میلیون تومان به چغندرکاران بدهکار است، افزود: علاوه بر این600 میلیون تومان بیمه و حقوق کارگران پرداخت نشده است که در سال جاری برخی از تجهیزات این کارخانه به فروش رسیده است. وی تصریح کرد: به دلیل عدم پرداخت بدهی 400 میلیون تومانی چغندر کاران در سال گذشته کشاورزان در سال جاری تهدید کرده اند که محصول خود را به این کارخانه نمی فروشند که با این اقدام کارخانه تعطیل خواهدشد. مدیرکارخانه قند قهستان افزود:علاوه بر این اگر کشاورزان محصول خود را به ما بفروشند و ما نتوانیم سوخت این کارخانه را تامین کنیم این عامل نیز کارخانه را ورشکست خواهد کرد.

سرپا ماندن کارخانه نیازمند هفت میلیارد تومان اعتبار وی عنوان کرد: در رابطه با مشکلات این کارخانه با نماینده مردم شهرستان درمیان در مجلس و فرماندار درمیان جلسه گذاشته ایم که برای حل مشکلات این کارخانه راهکار ارائه دهند. خواجوی با بیان اینکه در حال حاضر این کارخانه به دولت بدهکار است به همین خاطر دولت نیز نمی توانند از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی سرمایه در گردش این کارخانه را تامین کند. مدیرکارخانه قند قهستان اظهارکرد:در سال های گذشته کارخانه قند قهستان که زمانی قطب تولید شکر استان محسوب می شد به دلایل مختلفی همچون کمبود نقدینگی، بدهی های زیاد بانکی، عدم پرداخت پول چغندر کشاورزان و ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران ضربانش در حال ایستادن است.  وی تصریح کرد: سرپا ماندن این کارخانه در فصل خرید چغندر حداقل نیازمند هفت میلیارد تومان اعتبار است تا بتواند ادامه فعالیت داشته باشد. وی در پایان یادآور شد: اگر این کارخانه در سال جاری راه اندازی نشود باید کارگران این کارخانه به صندوق بیمه بیکاری معرفی شوند. مسئولین کارخانه قند قهستان قصد ساماندهی آن را ندارند نماینده مردم  بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این در جریان بازدید از کارخانه قند قهستان با بیان اینکه مسئولین کارخانه قند قهستان قصد ساماندهی آن را ندارند، افزود: مالکین و صاحبان کارخانه باید نگاه ویژه ای داشته باشند و نباید انتظار داشته باشند که تمامی مشکلات آنها توسط دولت حل شود. حجت الاسلام محمدباقرعبادی تصریح کرد: کارخانه قند قهستان شرایط ایده آلی ندارد که فرسودگی ماشین آلات و کمبود نقدینگی و عدم دلسوزی مالکین بخش خصوصی  از مهمترین مشکلات این کارخانه است. نماینده مردم شهرستان بیرجندف درمیان و خوسف بیان کرد: کارخانه قند قهستان جزو بخش خصوصی محسوب می شود ولی تا آنجایی که لازم بوده و نیازی احساس شده در خصوص حل مشکلات این کارخانه ورود پیدا کرده ایم. وی در خصوص راهکار حل مشکل این کارخانه افزود: از طریق  جذب و اعطای وام های کشاورزی توسعه و تجهیز صنایع و ماشین آلات کشاورزی می ‌شود نسبت به رفع مشکلات این کارخانه اقدام کرد. اجازه نخواهم دادحق کارگران این کارخانه ضایع شود وی تصریح کرد: مديران کارخانه قند قهستان بايد براي افزايش توليد و بهره وري بيشتر، تحولي در زيرساخت هاي کارخانه ايجاد کنند. وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل این کارخانه، خصوصی بودن آن است  که با تذکر دادن به دولت نمی توان مشکلات کارخانه را حل کرد. حجت الاسلام عبادی تأکیدکرد: باید هیئت مدیره این کارخانه به همراه فرماندار شهرستان کارگروهی تشکیل دهند و راهکارهای برون‌رفت از این مشکل را پیدا کنند تا پیگیری‌های لازم  در این خصوص انجام شود. وی در پایان یادآور شد: متاسفانه مشکل دیگر این کارخانه بلاصاحب بودن آن است که اجاره نخواهم داد هیچ کوتاهی در حق کارگران این کارخانه انجام شود.

سوء مدیریت قند قهستان را به آستانه ورشکستگی برد فرماندار شهرستان درمیان در گفتگو با مهر، با بیان اینکه کارخانه قند قهستان تا کنون بدهی های زیادی به بار آورده است، عنوان کرد: در حال حاضر این کارخانه  45 میلیون تومان به شرکت سهامی زراعی بدهی دارد. محمد بشیری زاده افزود:علاوه بر این کارخانه بیش از یک میلیارد تومان به کشاورزان و کارگران بدهی دارد که راه اندازی این کارخانه در فصل تولید چغندر قند به شش میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. فرماندار شهرستان درمیان تصریح کرد: این کارخانه دارای نیروی انسانی بیش از 20 سال سابقه کاری دارد که باید تلاش کنیم کارخانه به عنوان امید شهرستان درمیان مطرح است تعطیل نشود. وی با اشاره به اینکه تاکنون در خصوص حل مشکلات این کارخانه جلسات زیادی گذاشته شده است، عنوان کرد: اصلی ترین مشکل این کارخانه کمبود نقدینگی است. وی با بیان اینکه مشکلات این کارخانه از 10 سال گذشته در شهرستان درمیان آغاز شده است، افزود: یکی دیگر از مشکلات این کارخانه؛ سوء مدیریت است که زمینه رکود این کارخانه را فراهم کرده است. بشیری زاده ادامه داد: کارخانه قند قهستان زیر نظر کارخانه بیستون کرمانشاه راه اندازی شده است که 100 درصد خصوصی است. فرماندار درمیان در پایان یادآور شد: مشکلات این کارخانه به مسئولین استانی ارجاع شده است.  شاید با تزریق خون تازه‌ای در شریان‌های این کارخانه پیر بتوان از فروپاشی آن جلوگیری و رونق دوباره به این کارخانه که دل 300 کارگر درمیانی به شیرینی قند آن خوش است، بازگرداند.  


۱۳۹۳/۶/۱۹ - ۰۹:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن