تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802195988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه ابهامات مالي فدراسيون فوتبال |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ادامه ابهامات مالي فدراسيون فوتبال
کد خبر: ۴۳۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹ - 09 September 2014


حسين قهار در روزنامه اعتماد نوشت:


 اين گزارش، تلاشي است براي آنها كه دنبال «عجايب» مديريتي فوتبال ايران هستند... نقطه شروع ماجرا جايي بود كه محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس در اعتراض به يكي از مديران ليگ دسته دو جلسه مجمع را ترك كرد. پس از آن تا چند دقيقه بازرس مالي مجمع مورد هجمه اعضا قرار گرفت.


 در اين لحظه كفاشيان گفت: «اگر ايراد و ابهامي بر بودجه اعلام شده داريد طي 15روز آينده اطلاع بدهيد تا برطرف كنيم. » او همچنين گفت: «مي‌گويند كميته ملي المپيك قرار است هفت ميليارد تومان به ما بدهد؛ در حالي كه اين كميته 500ميليون تومان هم نمي‌تواند بدهد؛ چون بودجه هفت ميلياردي براي همه باشگاه‌هاست. » در ادامه، مهدي محمدنبي رقم كل بودجه فدراسيون فوتبال را 69ميليارد تومان اعلام كرد. در اين لحظه صادق درودگر كه هنوز از بحث خريد ساختمان‌هاي پرسپوليس و استقلال كه پيش از اين مطرح شده بود ناراحت بود، جلوي سن آمد و خطاب به كفاشيان گفت: «سازمان تربيت‌بدني هيچ پولي به دو باشگاه استقلال و پرسپوليس نداد. نيمي از پول ساختمان‌ها را باشگاه‌ها دادند و نيمي ديگر از كمك‌هاي مردمي تامين شد.»


در اين لحظه علي كفاشيان در اقدامي عجيب و غيرمنتظره خطاب به درودگر فرياد زد و گفت: «لطفا بنشينيد و ديگر صحبت نكنيد. شما با اين كار نظم مجمع را به هم مي‌زنيد. عجب آدمي هستيد!» پس از اين برخورد كه شگفتي حاضران را به همراه داشت، بحث لفظي ديگري بين امير عابديني و دبيركل فدراسيون فوتبال در‌گرفت. عابديني خطاب به نبي گفت: «با توجه به بودجه‌يي كه اعلام كرديد فدراسيون مي‌توانست بهترين تيم‌هاي جهان را براي بازي تداركاتي به ايران بياورد، چرا اين كار انجام نشده است؟» نبي پاسخ داد: «خود شما براي تيم‌تان چقدر در سال خرج مي‌كنيد؟» عابديني گفت: «اين صحبت شما قياس‌مع‌الفارق است و بحث تيم ملي جداست. »


نبي در پاسخ گفت: «ما به رييس‌جمهور نامه نوشته‌ايم و گفته‌ايم كه 30ميليارد تومان براي تيم ملي بزرگسالان نياز داريم؛ چون 10تيم ملي داريم كه همه آنها هزينه دارند. » عابديني بلافاصله گفت: «چه كسي بودجه را براي شما نوشته؟ چون هركس بوده سواد بودجه نوشتن نداشته است. شما در اين كار دقت نكرده‌ايد. » نبي كه از اين صحبت عابديني عصباني شده بود، گفت: «درست است ما دقت نكرديم اما رسانه‌يي هم نكرديم. اما شما اين مطلب را به روزنامه اعتماد گفتيد و آنها هم منتشر كردند. » عابديني پاسخ داد: «آن روزنامه خودش اين مساله را رسانه‌يي كرده بود.» نبي گفت: «بالاخره كسي اين مطلب را به آنها گفته است كه آنها رسانه‌يي كردند. » در اين لحظه كفاشيان براي آنكه نظم جلسه را بازگرداند، گفت: «من قبول دارم كه گزارش بودجه نواقصي دارد به همين دليل پيشنهاد مي‌كنم تيمي از اعضاي مجمع تشكيل شود كه بودجه را دوباره بررسي كند. در صورتي كه اين تيم بودجه را تاييد كرد ديگر نيازي به تصويب مجمع نباشد و مجمع اختيارات خود را به اين تيم تفويض كند.»


حالا پس از ماه‌ها از آن مجمع، كريم بهرامي كه رييس هيات فوتبال قم و يكي از اعضاي كارگروه شش نفره اصلاح اساسنامه بود حرف‌هاي جالبي در مورد تخلفات و ابهامات در بودجه در عملكرد مالي فدراسيون فوتبال مي‌زند. مهم‌ترين حرف‌ اين عضو مجمع اين است: « تمام فعاليت‌ها و امضاهاي مهدي محمد‌نبي و علي كفاشيان از مجمع قبلي تا به امروز غيرقانوني انجام شده است. اين حرف ممكن است براي بعضي از آقايان تلخ باشد. اما يك واقعيت براي فوتبال ايران است. آقايان الان تماس گرفته‌اند كه ما بودجه را امضا كنيم. اما وقتي ما آن را تاييد نكرديم و اصلاحات هم روي آن انجام نشده چرا بايد چيزي را كه آنها مي‌خواهند امضا كنيم؟ مديران وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسي كل كشور براي كمك به فوتبال ايران بايد به اين موضوع ورود كنند، چرا كه كميته در ماه‌هاي اخير هيچ جلسه‌يي براي بودجه برگزار نكرد و معلوم نشد سرنوشت اين بودجه چه شد.»


تخلف بزرگ


كفاشيان مدت‌ها بود كه روي پروژه بودجه فدراسيون كار مي‌كرد. تصويب صورت مالي فدراسيون فوتبال در سال منتهي به جام جهاني؛ يكي از سال‌هاي پر پول و پرمنفعت فوتبال ايران. او بايد در مجمع قبلي و جنجالي فدراسيون فوتبال از بودجه يك سال آينده فدراسيونش دفاع مي‌كرد (در حالي كه سه ماه از سال مالي هم گذشته بود!!) تا مثل هميشه از اعضا تاييديه بگيرد. عنواني كه روي دفترچه‌هاي ارسالي فدراسيون فوتبال ثبت شد اين بود: «برنامه و بودجه فدراسيون فوتبال در سال?2-?3» اما نكته همين جا بود. هيچ خبري از برنامه در اين دفترچه نبود. هيچ برنامه‌يي وجود نداشت كه بخواهد تصويب شود و همه‌چيز در حد «عددسازي» باقي ماند. تا جايي كه صداي مديران حاضر در جلسه در‌آمد. آنها كفاشيان و فدراسيونش را زير سوال بردند اما هيچ اتفاقي رخ نداد. هنوز هم كه هنوز است ابهامات درباره صورت مالي سالانه فدراسيون او وجود دارد. آن هم در روزهايي كه هيچ بودجه‌يي توسط اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال تصويب نشده است و علي كفاشيان و همكارانش مدت‌هاست كه بدون دغدغه دارند در فوتبال پول خرج مي‌كنند؛ كاري كه كارشناسان حقوقي نام آن را «تخلف» بزرگ گذاشته‌اند. در مباحث مالي گفته مي‌شود هر بودجه‌يي نياز به برنامه دارد، در حقيقت برنامه، ترازويي براي بودجه است تا كارشناسان و اعضاي مجمع درباره آن بحث كنند و به چالش بكشند ولي علي كفاشيان و رفقايش مثل هميشه با تيزهوشي خاصي، «معيار» و ترازو را حذف كردند تا چيزي براي سنجش بودجه وجود نداشته باشد. بد نيست بدانيد مجموعه‌هاي بزرگ معمولا برنامه استراتژيكي تهيه مي‌كنند كه پنج سال را در نظر مي‌گيرند و براي اين برنامه بلندمدت، برنامه‌هاي عملياتي هر ساله و براي آن ?? ماهه و ?? روزه مشخص مي‌كنند تا بدانند از كدام نقطه به چه نقطه‌يي برسند ولي در «برنامه و بودجه فدراسيون فوتبال» تنها چيزي كه ديده شد «عدد» بود. كريم بهرامي در اين باره به «اعتماد» مي‌گويد: «آقايان بودجه سال قبل فدراسيون را در دفترچه جديد كپي كرده بودند و همه‌اش كپي بود! حتي به خودشان زحمت ندادند كه «بودجه سال 92-91» را حذف كنند. خلاصه اينكه به نظر ما هم عددسازي‌هايي در بودجه فدراسيون فوتبال وجود داشت و آن شركت مستقلي كه بودجه را تدوين كرده بود، تخلفات و اشتباهات نا‌بخشودني انجام داده بود. آقايان ساده‌ترين كار را هم در تدوين و بستن بودجه انجام نداده بودند. بودجه درآمد و هزينه‌هاي كميته‌هاي فدراسيون فوتبال با هم هماهنگي نداشت و عددسازي‌ها، ورشكستگي فدراسيون و كسري بودجه را نشان مي‌داد. در شرايطي كه برنامه درآمد‌هاي فدراسيون چيز ديگري را نشان مي‌داد.»


ورشكستگي فدراسيون و تخلفاتي كه صورت گرفت


بزرگ‌ترين ايراد بودجه تدوين شده از سوي كفاشيان و دوستانش اين بود كه برنامه مالي سالانه توسط هيات رييسه فدراسيون فوتبال به تصويب نرسيده بود. در شرايطي كه طبق قانون همان اساسنامه‌يي كه كفاشيان براي راحت شدن مديريت خودش نوشت، اين كار بايد صورت مي‌گرفت. در مجمع قبلي فدراسيون فوتبال بودجه در شرايطي با كلي ايراد و عدم همخواني آمار و ارقام مورد بررسي قرار گرفت كه رياست فدراسيون فوتبال برنامه‌يي براي سال مالي ارائه نداده بود. طبق آمار ارائه شده از سوي كفاشيان فدراسيون فوتبال 69 ميليارد تومان درآمد داشت اما هزينه‌هاي انجام شده 86 ميليارد تومان بود و فدراسيون 17 ميليارد تومان كسري بودجه داشته است. ضمن اينكه جمع ريز صورت حساب هزينه‌ها با آنچه خود فدراسيون جمع كرده و به مجمع اعلام كرده بود اختلاف فاحش داشت. فدراسيون فوتبال در آن برنامه گزارش جزييات درآمدهاي خودش را به هيچ عنوان براي اعضا نه نوشت و نه قرائت كرد، به همين ترتيب بود كه بسياري از مديران باشگاه‌ها به اين موضوع به‌شدت اعتراض و جلسه را هم ترك كردند. در آن مقطع كفاشيان پيشنهاد تشكيل كميته‌يي را داد تا اصلاحات را روي بودجه انجام بدهند. علي فتح‌الله‌زاده مديرعامل استقلال، منصور قنبرزاده مديرعامل نفت تهران، امير عابديني مديرعامل سابق داماش گيلان، علي‌اكبر ابرقويي‌نژاد رييس هيات فوتبال استان اصفهان و كريم بهرامي رييس هيات فوتبال استان قم اعضاي اين كميته شش نفره بودند. اما كريم بهرامي مي‌گويد كه اين كميته تاكنون هيچ جلسه مفيدي براي اصلاح بودجه انجام نداده است. بهرامي تاكيد‌ مي‌كند: «چند جلسه با حضور تعدادي از اعضا برگزار شده است كه هيچ خروجي‌اي نداشت. شنيده شده اكثر اصلاحات و رسيدگي به ايرادات توسط امير عابديني و من انجام شد كه به اين كار ماهم اهميتي ندادند و معلوم نشد آن چيزهايي را كه ما درست كرديم اصلا در بودجه لحاظ كردند يا نه. ما اصلا نمي‌دانيم در تمام اين مدت مديران فدراسيون فوتبال با كدام مجوز و قانوني دارند فعاليت و هزينه مي‌كنند. آنها بايد مجوز كارگروه يا مجمع را داشته باشند. من مطمئن هستم كه مجوزي داده نشده، چرا كه خودم هم عضو كارگروه بودم و هم عضو مجمع! بدبختي فوتبال ايران اين است كه اعضاي مجمع از وظايف و اختيارات خود اطلاع ندارند. وگرنه هيچ‌وقت اجازه نمي‌دادند بازيچه فدراسيون فوتبال قرار بگيرند. به نظر من رفتاري كه با اعضاي مجمع از طرف مقامات فدراسيون صورت مي‌گيرد اصلا درست نيست.»


هشدار AFC به كفاشيان


بهرامي با «اعتماد» يك موضوع مهم ديگر را هم در ميان گذاشت: « طبق قانون اصلاحات روي بودجه بايد 45 روز بعد از مجمع در اختيار اعضاي مجمع قرار مي‌گرفت. مديران فدراسيون فوتبال الان پس از گذشت ماه‌ها هنوز اين برنامه بودجه را براي اعضا نفرستاده‌اند. و در تمام اين مدت فدراسيون فوتبال فقط و فقط با هزينه‌هايي كه انجام داده است تخلف داشته اشت. من كه خودم عضو كارگروه هستم تاكيد مي‌كنم كه بودجه را اصلاح نكرديم و نمي‌دانيم سرنوشت بودجه چه شد. به اين ترتيب تمام فعاليت‌هاي و امضاها و خرج و مخارج كفاشيان و نبي غيرقانوني و تخلف بوده است. آنها اگر خودشان هم بودجه را درست كرده باشند باز هم تخلف كرده‌اند، چرا كه ما بايد بودجه را اصلاح و تاييد كنيم و كارگروه اين كار را نكرده است. اصلا كارگروه تشكيل جلسه نداد كه قرار باشد بودجه را دوباره اصلاح و تصويب كند.»


از راهروهاي فدراسيون فوتبال خبر مي‌رسد كه اخيرا كنفدراسيون فوتبال آسيا خواهان روشن شدن ابهامات درباره بودجه سالانه فدراسيون فوتبال شده است. نكته مهم و اساسي اينجاست كه بودجه فدراسيون فوتبال به صورت منظم و به صورت سالانه در چند سال اخير تدوين و از سوي مجمع تصويب نشده است و به همين دليل مديران فدراسيون در بازه‌هاي زماني مختلف و هر وقت كه خودشان صلاح مي‌دانستند اسناد و مدارك خود را به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال مي‌كردند. به همين دليل و با توجه به بلاتكليفي بودجه فدراسيون در دو سال گذشته AFC رسما روي موضوع بودجه فوتبال ايران حساس شده است و با ارسال نامه‌يي خواهان ارائه توضيح و گزارش از سوي مقامات فوتبال ايران در اين زمينه شده است! به همين دليل منابع موثق خبر دادند كه مديران فدراسيون فوتبال اخيرا از اعضاي كارگروه فدراسيون فوتبال خواسته‌اند كه بودجه اصلاحي مورد نظر خودشان را براي ارسال به كنفدراسيون فوتبال آسيا امضا كنند تا مشكلي براي فوتبال ايران درست نشود. اتفاقي كه با مخالفت تني چند از اين اعضا از جمله كريم بهرامي و منصور قنبرزاده روبه‌رو شده است. بهرامي پيرامون اين مساله به «اعتماد» مي‌گويد: « ما ديگر خسته شده‌ايم و اينقدر بي‌توجهي ديديم كه ديگر پيگير بودجه نشديم. كارها هم تخلف بود و هيچ كسي به اين مسائل رسيدگي نكرد. من تنهايي هم نمي‌توانستم كسي را بازخواست كنم. برگزاري مجمع فوق‌العاده و هر كاري هم با خود فدراسيون فوتبال است. براي همين بي‌خيالش شديم. اما اخيرا شنيده‌ام كه كنفدراسيون فوتبال آسيا توضيح خواسته درباره بودجه. به خاطر همين از قنبرزاده درخواست كرده‌اند كه آن را امضا كند. اما ايشان و من چيزي را كه تاييد نكرده‌ام و از ما پنهان شده است را امضا نمي‌كنيم. حالا هم واقعا نمي‌دانيم كه كفاشيان با بودجه چه كرد. چيزي كه مشخص است تخلفي بزرگ وزير سوال بردن قوانين و مصوبه مجمع بود. بقيه‌اش را مديران فدراسيون فوتبال بايد درباره‌اش پاسخ بدهند».














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن