تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820254339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته نکوداشت تبریز فرصتی مناسب برای شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه شهرداری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی مطرح شد:
هفته نکوداشت تبریز فرصتی مناسب برای شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه شهرداری است
تبریز- خبرگزاری مهر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هفته نکوداشت تبریز بهترین فرصت برای شناختن نقاط ضعف و قوت شهرداری و دیگر ارگان های شهری بوده و باید این فرصت را مغتنم بشماریم.



به گزارش خبرنگار مهر، سعید محدث قبل از ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی هفته نکوداشت تبریز گفت: هفته نکوداشت تبریز بهترین فرصت برای شناسایی نقاط ضعف و قوت و همچنین ارزیابی رویکردهای فرهنگی و عمرانی شهر است که هم می تواند مردم را از عملکرد شهرداری آگاه سازد و هم مدیران را نسبت به ارزیابی اقدامات خود یاری کند. وی ادامه داد: در این هفته برنامه های اجتماعی و فرهنگی بی شماری برگزار می شود و باید نسبت به نحوه برگزاری هر یکی از این برنامه ها حساسیت خاصی داشته باشیم زیرا از یک سو با هر اشتباهی آبروی شهر تبریز در خطر بوده و از سوی دیگر شناسایی نقاط ضعف و قوت با حساسیت بر روی برنامه ها امکان پذیر خواهد بود. محدث با بیان اینکه حجم چشمگیر برنامه های شهرداری تبریز در طول هفته نکوداشت، روند تاثیرگذاری اقدامات را قوت خواهد بخشید، گفت: شورای اسلامی شهر تبریز از هر حرکتی که موجبات نشاط و تحرک حوزه‌های فرهنگی را فراهم کند، حمایت می‌کند و برنامه های هفته نکوداشت نیز در این جهت بسیار مناسب بوده و امیدواریم زمینه نشاط مردم را فراهم کند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای شهرداری در بخش ‌های مختلف عمرانی و همچنین برگزاری ده ها برنامه فرهنگی، نشان‌دهنده نشاط و پویایی توام حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی است. این عضو شورای شهر افزود: خوشبختانه شهرداری توانسته است ورود موفقی به تمامی زمینه های شهری داشته باشد و به شکل تک بعدی در این خصوص پیش نمی رود و توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی و اجتماعی در کنار مسائل عمرانی دارد. حضور ده ها مهمان خارجی در برنامه های هفته نکوداشت تبریز شهردار تبریز نیز در این جلسه با اشاره به دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در مراسم های این هفته گفت: مهمانانی از کشورهای فرانسه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، تاتارستان، ترکیه و فلسطین در این نکوداشت حضور خواهند داشت که امیدواریم بتوانیم چهره زیبایی از شهر تبریز را به این مهمانان نشان دهیم. صادق نجفی با اشاره به اینکه برگزاری این هفته  توان دیپلماسی شهری در کلانشهر تبریز را نشان می دهد، گفت: در این زمینه لازم است، بسترسازی مناسبی را برای برگزاری اجلاس ها و رویدادهای بین المللی مختلف در شهر تبریز فراهم کنیم. وی ادامه داد: هفته نکوداشت تبریز فرصتی برای شناساندن ظرفیت های مختلف کلانشهر تبریز است که تا چهره خوبی از این شهر در جهان و حتی سایر نقاط کشور شناسانده شود. نجفی با تاکید بر نقش اساسی شهرهایی مانند تبریز در توسعه و گسترش حوزه نفوذ کشورمان در کشورهای دور و نزدیک، گفت: نقش بی بدیل تبریز در تاریخ دور و نزدیک کشورمان همواره نقشی فرا منطقه ای و فراملی بوده است و در همین راستا باید از توان بالقوه دیپلماتیک موجود بهترین استفاده را برای ارتباط گسترده تر و بیشتر با شهرهای جهان استفاده بهینه شود.

وی ادامه داد: برگزاری این هفته می تواند زمینه ساز توسعه زیرساخت‌ها برای جذب گردشگران باشد و تاثیرات این هفته را می توان در ماه ها و سال های بعدی به خوبی مشاهده کرد. شهردار تبریز افزود:  ارتباطات تبریز با شهرهای مختلف جهان در طول ادوار گذشته بسیار خوب بوده و نشان های خواهرخواندگی میان این شهر و شهرهای مختلف جهان نشان از ارتباط خوب تبریز با نقاط مختلف جهان است و در این زمنیه برجسته سازی نمادهای بومی، ایرانی و اسلامی تبریز و حضور فعال در فضاهای رقابتی کلان شهرهای جهانی جزو برنامه های شهرداری است. وی اظهار داشت: کهن شهر تبریز هر اندازه که در قامت یک شهر جهانی مطرح شده و در شبکه های شهری در قالب خواهر خواندگی و تأثیرگذاری بر روند جریانات مختلف نقش بیشتری داشته باشد، حوزه‌ی نفوذ گسترده ای را برای شهر و کشورمان بوجود خواهد آورد که این مسئله انکار ناپذیری است. نجفی در ادامه با اشاره به استفاده از این فرصت برای جذب سرمایه گذاران خارجی گفت: تامین و تداوم امنیت سرمایه گذاری در شهر، تلاش برای اصلاح سیستم تسهیلات بانكی و همراه نمودن بانک ها با سیاستهای سرمایه گذاری و جذب سرمایه برای شهر و رقابت پذیری سالم اقتصادشهری مقولاتی هستند که همراه با دیپلماسی فعال شهری برای جذب و جلب سرمایه گذاری خارجی همواره باید مورد توجه قرار گیرند. وی در خصوص ضرورت همکاری رسانه ها برای برگزاری باشکوه این هفته گفت: حضور فعال رسانه ها و پوشش خبری آن ها از برنامه های این هفته به طور یقین می تواند زمینه ساز آشنایی بیشتر مردمان کشورها با فرهنگ این شهر شود که در این میان شبکه المنار، شبکه آسیا تی وی، شبکه المیادین، شبکه غدیر، شبکه الاتحاد، شبکه الانتجاء، شبکه های جام جم 1، 2 و 3 و شبکه آذری زبان سحر از جمله شبکه های مهم تلویزیونی هستند که هفته نکوداشت تبریز را پوشش خبری خواهند داد. برپایی نمایشگاه توانمندی‌های شهرداری تبریز از 21 شهریورماه معاون اداری و مالی شهرداری تبریز نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های شهرداری تبریز گفت: این نمایشگاه از 21 شهریور به مدت یک هفته در سالن استاد شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. اکبر آقامحمدی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، در کنار محورهای فرهنگی هفته نکوداشت تبریز، توجه به رویکردهای عمرانی، اقتصادی و خدماتی شهرداری تبریز از رئوس مهم هفته نکوداشت خواهد بود. وی افزود: فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف عمران، خدمات و گردشگری، از بخش‌های مهم و ارزنده نمایشگاه خواهد بود تا بتوانیم از این فرصت به بهترین شکل برای جذب سرمایه گذار استفاده کنیم.

آقامحمدی با اشاره به اینکه حضور شهروندان در این نمایشگاه، زمینه‌ساز جلب مشارکت‌های شهروندی و دلگرمی مجموعه شهرداری در پیشبرد برنامه‌های توسعه محور خواهد بود، گفت: دستاوردهای عمرانی و اجتماعی شهر، همواره در معرض نظارت و ارزیابی شهروندان است، با این حال در این نمایشگاه، دستاوردهای مدیریت شهری در بخش های متنوع از قبیل معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌های تابعه، به صورت متمرکز و با بهره گیری از روش‌های ساده و موثر اطلاع‌رسانی، عرضه می‌شود. وی افزود: تا حد امکان ماکت طرح های بزرگ عمرانی که در سطح شهر در حال ساخت است، در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته می شود و ارائه توانمندی ها و عملکرد سازمان ها در قالب بروشور، ماکت و کاتولوگ خواهد بود. معاون اداری و مالی شهرداری تبریز ادامه داد: شهرداری تبریز برای اجرای 650 پروژه در سال جاری آماده شده و با گذشت نیمی از سال و پیشرفت فیزیکی چشمگیر در اکثر پروژه‌های زمان‌بندی‌شده، نمایشگاه توانمندی‌های شهرداری تبریز، فرصت مناسبی خواهد بود تا سیمای عمرانی شهر  در یک سال آتی ترسیم شود.
 


۱۳۹۳/۶/۱۸ - ۱۴:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن