تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812721987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آينده تغيير نرخ جريمه ها در دولت روشن نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۳ (۱۴:۱۴ب.ظ)
آينده تغيير نرخ جريمه ها در دولت روشن نيست رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اينکه افزايش نرخ جريمه ها يکي از راهکارهاي کاهش حوادث و جلوگيري از تلفات است، گفت: متاسفانه حدود شش ماه است که اين موضوع در هيأت دولت باقي مانده است و همچنان تصويب نشده که البته دليل آن نيز مشخص نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار اسکندر مومني با اشاره به اينکه امسال نمي توان روي تغيير نرخ جريمه ها به عنوان راهي براي کنترل رانندگان حساب کرد، اظهار داشت: بايد با روش جديد و همچنين افزايش ايمني خودروها، آموزش عامل انساني، بهبود راه و سيستم امداد و نجات و بهداشت و درمان، سوانح را کاهش دهيم تا بتوانيم آهنگ کاهش روند سوانح را ادامه دهيم.
وي با بيان اينکه استمرار کاهش سوانح با روش هاي کنوني دشوار است، گفت: راننده تنها مقصر در سوانح به شمار نمي آيد، زيرا اگر راننده را تنها مقصر بدانيم از ماموريت هاي خود غفلت کرده ايم.
اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه 10 مولفه در کاهش سوانح نقش اساسي دارد، تصريح کرد: البته عامل انساني، ايمني خودرو، ايمني راه و سيستم امداد و نجات و درمان چهار مولفه اصلي در کاهش سوانح و حوادث به شمار مي آيند، زيرا 50 درصد از فوتي ها در صحنه و 50 درصد مابقي بعد از سر صحنه فوت مي شوند.
رييس پليس راهور ناجا گفت: براي ايمني راه، نيازمند هزينه زيادي نيستيم بلکه گاهي با ترميم يک گاردريل مي توانيم جلوي بسياري از سوانح را بگيريم.
به گفته وي، معاينه فني مسئوليت بزرگي است و مديران معاينه فني بايد در پايانه ها نظارت بيشتري داشته باشند.
مومني در ادامه با اشاره به طرح تابستانه و بازگشايي مدارس نيز از شهروندان خواست تا حتي المقدور از وسايل حمل ونقل عمومي استفاده کرده و توجه داشته باشند که سرويس مدارس بايد داراي معاينه فني و رانندگان داراي برگه صلاحيت باشد.
مومني تاکيد کرد: والدين در روز بازگشايي مدارس و حتي المقدور در هفته اول مهر سعي کنند فرزندانشان را از طريق سرويس مدارس يا وسايل حمل ونقل عمومي به مدارس بفرستند، در غير اين صورت چنانچه تمايل دارند، با خودروي شخصي فرزندانشان را به مدرسه راهي کرده و از پارک خودرو در نزديکي مدارس خودداري کنند.
مومني گفت: پيش بيني مي شود، در مهر امسال حجم ترافيک 25 تا 30 درصد افزايش يابد و اين رقم افزايشي 10 تا 15 درصدي نسبت به مهر سال گذشته دارد.
وي به فعال شدن همياران پليس و پليس مدرسه در مهر اشاره کرد و گفت: اگر راننده اي از فرمان پليس مدرسه سرپيچي کند، جريمه و نمره منفي مي گيرد بطوريکه از 170 کد تخلف 20 تخلف حادثه ساز احصا شده که يکي از آنها عدم توجه به فرمان پليس مدرسه است.
192 دستگاه دوربين جديد ثبت تخلفات با تحت پوشش قرار دادن 21 استان در 3 هزار و 800 کيلومتر از راه هاي کشور افتتاح شد.
طرح توسعه سامانه کنترل هوشمند کنترل ترافيک در جاده‌هاي کشور با حضور رئيس پليس راهور ناجا و مسؤولان سازمان راهداري با افتتاح 192 دوربين جديد ثبت تخلفات جاده اي آغاز به کار کرد.
براساس اين طرح که همکاري ميان سازمان راهداري و پليس راهنمايي و رانندگي است، 3800 کيلومتر ديگر از جاده‌هاي کشور تحت پوشش سامانه هوشمند کنترل ترافيکي قرار مي‌گيرد.
فرآيند ثبت تخلفات رانندگي توسط دوربين هاي هوشمند به اين صورت است که ابتدا پيامکي براي اطلاع براي راننده ارسال مي شود، در مرحله بعدي، تاييد اطلاعات تخلف توسط کاربران از سامانه کنترل و اطلاعات شماره گذاري خودرو انجام شده و تخلفات در سابقه خودرو ثبت مي شود و سپس پيامکي حاوي نوع تخلف، محل رويداد، ميزان جريمه، شناسه قبض و شناسه پرداخت براي راننده ارسال شده و در نهايت برگه جريمه چاپ و ارسال مي شود.
از پنجم فروردين امسال تاکنون 619 هزار و 559 مورد در اين سامانه ثبت شده که 86 هزار و 891 مورد تخلف آماده تاييد، 359 هزار و 596 مورد تاييد و 203 هزار و 72 مورد چاپ و براي رانندگان ارسال شده است.
رئيس پليس راهور ناجا همچنين گفت: اخذ گواهينامه رانندگي فوتباليست هايي که داراي کارت معافيت جعلي بوده اند، بررسي مي شود.
سردار اسکندر مومني در حاشيه افتتاح دوربين هاي ثبت تخلفات در جمع خبرنگاران در تشريح اين خبر گفت: بايد بررسي هاي لازم براي معافيت هاي جعلي اين فوتباليست ها انجام شود و پس از مشخص شدن اسامي آنها به بررسي گواهينامه هاي رانندگي آنها نيز بپردازيم.
وي تاکيد کرد: يکسري استعلام در اين زمينه انجام مي دهيم اما بايد مشخص شود که آنها در چه زماني اقدام به اخذ گواهينامه کرده اند، چرا که ممکن است آنان در آن زمان شرايط ديگري براي اخذ گواهينامه داشته اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن