تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819756200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرستان مرودشت رتبه اول استان در تولید گندم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیر اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت در گفت و گو با پانا اع شهرستان مرودشت رتبه اول استان در تولید گندم خبرگزاری پانا: مدیر اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت:شهرستان مرودشت بازهم رتبه اول را دراستان فارس در تولید گندم کسب کرد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۱۸ شهريور ساعت 14:07



محمد ضیائی درگفت وگو با پانا بیان کرد: مرودشت یکی از شهرستان های بزرگ استان فارس است که سالانه مساحتی بالغ بر 65هزار هکتار از اراضی قابل کشت به گندم اختصاص می دهد.
وی گفت: خوشبختانه ظرفیت کشاورزی شهرستان بسیار بالاست وهمچنین کشاورزان نیز از پتانسیل بالایی برخوردار هستند که همین باعث می شود تا شهرستان مرودشت بتواند205هزار تن گندم تولیدکند.
مدیر اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مرودشت ادامه داد:درسال زراعی گذشته در مراکز خرید گندم،205هزارتن مازاد برمصرف کشاورزان بصورت قیمت تضمینی یک هزار و 50 تومان خریداری شده است که نسبت به سال های گذشته بدلیل خشکسالی نزول داشته ایم درصورتی که در سال های 83-82 میزان گندم تولیدی 400هزار تن بوده است که با میزان تولید گندم استان اصفهان برابری می کرد.
وی افزود: ابیاری اراضی گندم به صورت 50درصد آبهای سطحی و50 درصد آبهای زیر زمینی می باشد که بدلیل خشکسالی با مشکلات جدی روبه رو هستیم.
مدیر اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مرودشت افزود: در گذشته افزایش تولید گندم به هر قیمتی که امکانش بود باید انجام می شد اما الان میزان تولید براساس میزان مصرف آب سنجیده می شود.
وی با بیان اینکه خرید گندم به دوصورت انجام می شود که شامل گندم نان وگندم دوروم است، تصریح کرد: گندم دوروم همان گندم ماکارونی است که باقیمتی حدود 15 تومن بیشتر خریداری می شود.
ضیائی اعلام کرد: گندم توسط اداره تعاون روستایی، اداره غله و شرکت های خصوصی ومراکز خرید گندم که همگی سرانجام به اداره غله مربوط می شود خریداری و هزینه خرید گندم هم اغلب به صورت یکجا به کشاورز پرداخت می شود.
وی یادآور شد:در دولت تدبیر وامید به بخش خرید گندم وتعیین قیمت توجه ویژه ای شده است در گذشته بدلیل به موقع اعلام نکردن قیمت گندم کشاورزان در مناطق مختلف بدلیل تغییر شرایط آب وهوایی،ضررمی کردند وسردرگم بودند.
خبرنگار: علیرضا حیدری
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن