تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801632043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمیسیون فرهنگی مجلس از نظرات خبرنگاران درباره لایحه نظام جامع رسانه استقبال می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آقاتهرانی در گفت و گو با ایرنا؛ کمیسیون فرهنگی مجلس از نظرات خبرنگاران درباره لایحه نظام جامع رسانه استقبال می کند تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به زودی لایحه نظام جامع رسانه از طرف دولت تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: این کمیسیون از نقطه نظرات خبرنگاران درباره این لایحه استقبال می کند و اینگونه نیست که دولت حرف آخر را درباره این لایحه بزند.


حجت السلام و المسلمین «مرتضی آقا تهرانی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره طرح جامع رسانه که در گذشته کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در حال بررسی آن بود و همچنین لایحه جامع رسانه که هم اکنون در دولت در حال تهیه است، افزود: بررسی طرح جامع رسانه در مجلس هشتم آغاز شد اما هم اکنون ادامه بررسی آن متوقف شده است.
وی توضیح داد: این طرح به این دلیل متوقف شد که رسانه هایی جدید در فضای نوین اطلاعات به وجود آمده اند و باید برای آنها نیز قانونی تهیه کرد تا ساماندهی این سایت ها در آن دیده شود.
نماینده مردم تهران در مجلس با استقبال از اینکه دولت لایحه ای را برای سامان دادن رسانه ها و قانونی کردن فعالیت آنها ارائه دهد، خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی برای اندیشیدن افراد ارزش قائل است و در جریان بررسی لایحه نظام جامع رسانه در این کمیسیون آمادگی داریم تا با تشکیل کمیته ای این لایحه را بررسی کنیم.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: هیچ فردی نباید این برداشت را داشته باشد که لایحه ای که دولت ارائه می دهد، حرف آخر است و هیچ کارشناسی روی آن صورت نخواهد گرفت.
وی افزود: ارائه این لایحه شروع خوبی است و می توان در آینده آن را اصلاح و یا ماده و تبصره به آن اضافه و کم کرد.
آقا تهرانی با بیان اینکه دولت اعلام کرده که لایحه جامع رسانه آماده است و به زودی تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: قطعا لایحه ارائه شده مورد بررسی کارشناسی کمیسیون فرهنگی قرار خواهد گرفت و استقبال می کنیم از اینکه اگر اصحاب رسانه در این زمینه نقد و یا نظری دارند، آن را به ما ارائه دهند.
وی تاکید کرد: اگر اصحاب رسانه در جریان بررسی این لایحه نظرات خود را ارائه ندهند، پس از بررسی و تصویب این لایحه تازه متوجه شویم که چه ایراد و اشکالاتی داشته است.
نماینده تهران در مجلس خاطر نشان کرد: ما می خواهیم ساختمانی بسازیم و اگر نقشه ای دارید به سرعت آن را به دست ما برسانید و اگر رسانه ها نظراتی کارشناسی در این زمینه دارند، آن را به صورت ایمیل، نمابر و یا حضوری به یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی ارائه دهند تا در کمیسیون مطرح شود.
وی با استقبال از تضارب افکار در زمینه قانون گذاری اظهار داشت: ما حتی از اهالی رسانه دعوت می کنیم تا در زمان بررسی این لایحه در کمیسیون فرهنگی حضور داشته باشند تا با ارائه نظرات خود به شکل صحیح و دقیق بتوانیم، لایحه نظام جامع رسانه را بررسی و تصویب کنیم.
آقا تهرانی با بیان اینکه مجلس خانه مردم است، ادامه داد: مجلس انحصارا خانه من نیست، بلکه واقعا باید خانه ملت باشد و این مردم هستند که به ما رای داده اند تا بتوانیم از حقوق آنها در مجلس دفاع کنیم.
وی با بیان اینکه مجلس باید مردمی بماند، تاکید کرد: حضور و ظهور خبرنگاران باید در همه موضوعات جامعه بخصوص در مصوبات وجود داشته باشد و ما افتخار می کنیم که کارشناسان حرفی در هر زمینه ای دارند، آن را به نمایندگان مجلس منتقل کنند.
اینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: بررسی موضوعات و لوایح در مجلس به هیچ عنوان سیاسی نیست بلکه در آن باید منافع مردم و نظام مدنظر قرار داد.
وی تصریح کرد: باید از کسانی که می خواهند برای این کشور کار کنند حمایت کرد؛ حالا خط سیاسی وی هرچه می خواهد باشد. مهم این است در راستای منافع مردم و کشور قدم بر می دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه منافع و ضرر خبرنگاران را خود آنها بهتر تشخیص می دهند تا قانونگذاران، ادامه داد: نظام مند شدن فعالیت خبرنگاران خوب است اما اینکه چه معایبی دارد و در کنار آن ممکن است چه مشکلاتی را برای خبرنگاران ایجاد کند، باید در کمیسیون فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی گفت: خبرنگاران باید مشکلات خود را به اعضای کمیسیون فرهنگی منتقل کنند تا اعضا از مسایل آنها باخبر شوند و با آگاهی کامل، بندهای پیشنهادی دولت را بررسی و تصویب کنند و گزارش کامل و دقیق تری را برای رای نهایی نمایندگان در صحن علنی ارائه دهند.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تمامی خبرنگاران دعوت کرد پیشنهادات خود را برای سامان بخشیدن به نظام جامع رسانه به این کمیسیون ارائه دهند.
وی تصریح کرد: دولت این لایحه را تا چند روز آینده به مجلس تقدیم می کند و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز آن را در دستور کار خود قرار می دهد، زیرا اولویت کنونی این کمیسیون بررسی لایحه نظام جامع رسانه است.
سیام**9103**1572


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن