تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798748697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخاب جانشین برای ابوطالبی در سازمان ملل عقب نشینی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انتخاب جانشین برای ابوطالبی در سازمان ملل عقب نشینی نیست تهران - ایرنا - اگر احساس می شود که تلاش ایران در سازمان ملل بدون نتیجه خواهد بود و یا مشاوران حقوقی به گونه ای مشورت می دهند که دست کم در کوتاه مدت این امکان که بتوانیم به نتیجه برسیم وجود ندارد، باید راه دیگری برگزینیم.


انتخاب جانشین برای ابوطالبی در سازمان مللل عقب نشینی نیست اوایل سال 1393 رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران «حمید ابوطالبی» را نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد برگزیده است.
به گزارش «تابناک»، چندی نگذشت که رسانه ها خبر دادند، وزارت خارجه امریکا ـ بنا بر رویکرد پیشین خود ـ به کسانی که در ماجرای تسخیر سفارت امریکا بوده اند، روادید نمی دهد. امریکایی ها مدعی بودند به علت اینکه آقای ابوطالبی در ماجرای تسخیر سفارت حضور داشته است، روادید نخواهند داد.
بنا بر این گزارش، سخنگوی کاخ سفید پس از مدتی به صراحت اعلام کرد، آمریکا اجازه ورود به حمید ابوطالبی را به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل نخواهد داد و دلیل آن، مشارکت وی در جریان تسخیر سفارت در تهران در سال 1979 میلادی است؛ هرچند ابوطالبی بار ها گفته بود در آن ماجرا نبوده و تنها چند روز به عنوان مترجم در سفارت بوده است.
در این میان، استفان دوجاریچ، سخنگوی سازمان ملل نیز در واکنش به صادر نشدن روادید برای آقای ابوطالبی اعلام کرد: سازمان ملل امیدوار است، مسأله روادید نماینده ایران برای ورود به خاک آمریکا بین واشنگتن و تهران دوجانبه حل و فصل شود.
در آغاز وزارت خارجه ایران تصمیم به شروع پیگیری های حقوقی برای گرفتن روادید برای آقای ابوطالبی کرد. به گونه ای که آقای عراقچی معاون بین الملل وزارت خارجه در واکنش به اقدام سنا و مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر منع ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور اعلام کرد: «موضوع صادر نشدن روادید را از طریق مکانیزم های حقوقی پیش بینی شده سازمان ملل پیگیری می کنیم».
اما مرور زمان نشان می دهد به احتمال زیاد، اقدامات حقوقی در این باره با توجه به اختیاراتی که سازمان های بین المللی به دولت «مقر» ـ بنا بر حقوق سازمان های بین المللی ـ داده است، جواب نخواهد داد.
حال پرسش اینجاست که آیا خالی بودن صندلی، یکی از مهم ترین سازمان های بین المللی به نفع منافع کشور است؛ در صورتی که مشخص است در صورت شرکت نکردن ایران در چنین نهادی در بالا ترین سطح، باعث از دست رفتن فرصت ها خواهد شد؟
در این راستا، چندی پیش، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در مورد معرفی شخص دیگری به جای حمید ابوطالبی برای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفته بود: «این موضوع به منزله عقب نشینی ایران از مواضع خود نیست».
وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد شخص دیگری به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل متحد معرفی شود، می گوید: «این تصمیمی است که دولت باید بگیرد، ولی درهر صورت ما نمی توانیم در سازمان ملل بدون سفیر باشیم».
در همین حال عباسعلی منصوری، نماینده مردم کاشان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با «تابناک» به بررسی ابعاد این موضوع پرداخته است.
وی در آغاز گفت: بی گمان اقدام امریکا در صادر نکردن روادید، کار غیردیپلماتیک و غیر حقوقی است. هر کشوری حق دارد نماینده خود را به سازمان ملل معرفی نماید. درواقع در آن چهارچوبی که قرار شد، سازمان ملل در امریکا باشد، این اقدام امریکا با آن چهارچوب ها مغایر است.
منصوری افزود: سخن این است که پیگیری های وزارت خارجه از لحاظ حقوقی چه نتیجه ای داشته و آیا این امید هست که حقانیت جمهوری اسلامی ایران را اثبات کنیم؟!
این نماینده مجلس در ادامه گفت: اما اگر احساس می شود، تلاش ایران در سازمان ملل بدون نتیجه خواهد بود و یا مشاوران حقوقی به گونه ای مشورت می دهند که دست کم در کوتاه مدت این امکان که بتوانیم به نتیجه برسیم وجود ندارد، باید راه دیگری برگزینیم.
بهتر است در این شرایط، همیشه موضوع صادر نکردن روادید را در دستور کار داشته باشیم و انتقاد کنیم که چرا سفیر ایران را نپذیرفتند و در عین حال نماینده ای دیگری را بفرستیم تا بتواند از جایگاه ما دفاع کند. قطعا افراد دوم و سوم در نمایندگی ایران در سازمان ملل نمی توانند کار نفر اول در سازمان ملل را انجام دهند. در این شرایط ما باید این پرونده را مفتوح داشته باشیم و از سوی دیگر فرد دیگری را جانشین همان کنیم.
منصوری درباره اینکه آیا انتخاب جانشین برای آقای ابوطالبی عقب نشینی به شمار نمی رود، گفت: در شرایطی که اگر وزارت خارجه اقدامات خود را انجام داده است، عقب نشینی محسوب نمی شود، ما تلاش می کنیم با فرستادن نماینده به آنجا از حقوقمان دفاع کنیم و با مفتوح گذاشتن پرونده، به دنبال اثبات حقانیت کشورمان گام برمی داریم.
وی در پایان گفت: شاید این گونه موضوعات در کشور، مخالفان یا موافقانی داشته باشد؛ شاید برخی بگویند جایگزینی برای آقای ابوطالبی عقب نشینی است. در واقع باید یک روش عقلایی برای خروج از این شرایط حاکم شود.
اول 1521


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن