تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819843124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاتارستان روسیه و آذربایجان شرقی همکاریهای خود را گسترش می دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تاتارستان روسیه و آذربایجان شرقی همکاریهای خود را گسترش می دهند مسکو-ایرنا- ایلدار خالیکوفˈ نخست وزیر جمهوری تاتارستان در دیدار با هیاتی از استان آذربایجان شرقی بر گسترش همکاری های این جمهوری داخلی روسیه با تبریز در عرصه های مختلف تاکید کرد.


به گزارش ایرنا به نقل از سرکنسولگری ایران در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان، نخست وزیر جمهوری تاتارستان روز دوشنبه در این دیدار در قازان درخصوص توسعه همکاریها در عرصه هایی همچون اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و فناوریهای پیشرفته با اعضای هیات اعزامی از آذربایجان شرقی گفت و گو و تبادل نظر کرد.
در این دیدار رسول شایان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان و نیز مارات احمداف معاون نخست وزیر تاتارستان و رشاد فتاح اف قائم مقام وزیر صنعت و تجارت این جمهوری شرکت داشتند.
طرفین ضمن ابراز رضایت از مناسبات خوب میان ایران و تاتارستان، بر لزوم تلاش هر چه بیشتر برای توسعه روابط و همکاریهای دو کشور در عرصه های صنعتی اقتصادی، کشاورزی ، فناوری، گردشگری و ورزشی تاکید کردند.
نخست وزیر تاتارستان با استقبال از واردات گسترده محصولات کشاورزی و خشکبار از ایران به این جمهوری ابراز امیدواری کرد سرعت حرکت طرفین برای تبادل محصولات کشاورزی میان دو طرف تقویت شود.
در این دیدار طرفین همچنین در زمینه صنایع سنگین، استخراج مواد معدنی در استان آذربایجان شرقی، حمل و نقل به ویژه راه اندازی پرواز مستقیم قازان-تهران و قازان -تبریز به منظور افزایش همکاریهای گردشگری و تجاری مذاکره کردند.
دو طرف موافقت کردند، کمیته هایی را برای امضای تفاهم نامه ها و اجرای توافقات در زمینه های تبادل محصولات کشاورزی، فناوری و گردشگری تشکیل دهند.
هیات استان آذربایجان شرقی در نخستین روز دیدار خود از جمهوری تاتارستان، از کارخانه تولید خوراک مرغ در اطراف شهر قازان بازدید کرد و قرار است فردا (سه شنبه) از مناطق اقتصادی کاما و آلابوگا واقع در منطقه نابرژنی چلنی و کارخانه های کاماز و لاستیک سازی و پتروشیمی بازدید کند.
طرف تاتاری در جریان بازدید هیات استان آذربایجان شرقی برای توسعه روابط اقتصادی در بخش کشاورزی اعلام آمادگی کرده و مقرر شده است زمین های مرزوعی برای کشت مشترک در اختیار طرف ایرانی قرار دهد.
قرار است پنجم تا دهم آبان ماه سال جاری هفته فرهنگی تبریز در قازان برگزار شود که فرصت مناسبی برای آشنایی دو طرف از توانمندی های یکدیگر می باشد.
جمهوری تاتارستان همچون استان آذربایجان شرقی 3 میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد و پتانسیل های اقتصادی هر دو منطقه تشابهات زیادی به یکدیگر دارد که همین امر بستر مناسبی را برای همکاری دو منطقه فراهم کرده است.
اروپام*3*391*518 **1917


18/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن