تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821226823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچي: به امريكايي‌ها صريحاً گفته‌ايم تحريم جديد را تحمل نمي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عراقچي: به امريكايي‌ها صريحاً گفته‌ايم تحريم جديد را تحمل نمي‌كنيم
اين روز‌ها كه برخي تجديد‌نظر‌طلبان تلاش مي‌كنند تحريم‌هاي جديد امريكا عليه ايران را در محاق سانسور خبري يا تكذيب و ترديد ببرند، عباس عراقچي عضو ارشد تيم مذاكره‌كننده ايران يك بار ديگر موضوع تحريم‌هاي اخير را به ميان كشيد و به امريكايي‌ها هشدار داد. پيش از او نيز رئيس جمهور و وزير خارجه كشور‌مان تحريم‌هاي جديد را «كار زشت» و «خلاف روح توافق ژنو» ناميده بودند.
به گزارش فارس، نماينده ارشد ايران در مذاكرات هسته‌اي در مصاحبه با كانال 4 تلويزيون انگليس با انتقاد از تحريم‌هاي تازه امريكا عليه افراد و شركت‌هاي ايراني، گفت: تهران به صراحت اعلام كرده است كه در آينده اين اقدامات را تحمل نمي‌كند. عراقچي در مصاحبه با «جان اسنو» خبرنگار كانال 4 تلويزيون انگليس كه روز يك‌شنبه منتشر شد، با انتقاد از تحريم‌هاي تازه امريكا عليه ايران، اين اقدام را خلاف حسن نيت خواند و گفت ايران اعلام كرده است كه در آينده چنين اقداماتي را تحمل نمي‌كند. وي همچنين گفته است در حال حاضر «احترامي واقعي» بين طرفين مذاكره‌كننده برقرار است. عراقچي در پاسخ به اين سؤال كه آيا تحريم‌هايي كه امريكا اخيرا اعلام كرده بر خلاف توافقات صورت گرفته است، گفت: «قطعا همين‌طور است، آنها قطعا بر خلاف اصل حسن نيتي هستند كه بايد بر فضاي مذاكرات حاكم باشد.


 اين چيزي است كه هر دو طرف به يكديگر قول داده‌اند. دو روز قبل هم زماني كه با امريكايي‌ها ملاقات كرديم، به صراحت به آنها گفتيم كه ما ديگر در آينده چنين اقداماتي را تحمل نمي‌كنيم. ما قطعا آنها را نقض توافق ژنو به حساب مي‌آوريم.» معاون وزير خارجه همچنين در واكنش به سؤال اسنو در مورد جو مثبت حاكم بر مذاكرات ميان ايران و امريكا، گفت: «در بحث فضاي مذاكرات، تعامل خوبي برقرار است، اما اين بدان معنا نيست كه ما همه مشكلات و مسائلي را كه بين ما وجود دارد حل كرده‌ايم. »وي در رابطه با پيش‌بيني‌اش از آينده مذاكرات هم گفت: «ما خوش‌بين هستيم، همانطور كه بايد باشيم. همه ديپلمات‌ها بايد خوش‌بين باشند. ما زمان كوتاهي داريم، زمان به سرعت مي‌گذرد.»
عراقچي در پاسخ به خبرنگار انگليسي كه پرسيد بسياري در ايران روي توافق هسته‌اي حساب زيادي باز كرده‌اند، گفت: «همه انتظارات زيادي از اين مذاكرات و توافق احتمالي دارند. اما در عين حال آنچه كه ما از همه، مردم عادي، مقامات و هركس ديگري مي‌شنويم، اين است كه همه توافقي خوب مي‌خواهند.
يك توافق خوب براي ما، توافقي است كه شأن ما را حفظ كند. »او در مورد تبعات شكست مذاكرات هم گفت: «بگذاريد اصلا به اين موضوع فكر نكنيم. سناريوي جايگزين هولناك خواهد بود، چراكه منبع تازه‌اي براي تنش به منطقه‌اي چنين پيچيده، مي‌افزايد. چراكه اگر ما به توافق نرسيم، شرايط به وضعيت پيش از توافق ژنو بازمي‌گردد.» وي در ادامه در مورد مبارزه با گروه تروريستي «داعش» در عراق، گفت: «ما هرآنچه بتوانيم براي امنيت خود، امنيت همسايه خود و امنيت دوست خود در عراق، سوريه و ديگر مناطق انجام مي‌دهيم. انكار نمي‌كنيم كه به دولت عراق كمك كرده‌ايم. ما از بيان اينكه به دولت سوريه كمك كرده‌ايم تا با اين گروه‌هاي تروريستي مبارزه كند، ابايي نداريم، به اين كار نيز ادامه خواهيم داد. تمام قدرت‌هاي داخل منطقه و بيرون از منطقه نيز بايد توان خود را به ميدان بياورند.»
عراقچي در مورد اينكه آيا امريكايي‌ها نيز بايد به مبارزه با داعش بپيوندند، گفت: «بله، فكر مي‌كنم امريكايي‌ها در اين زمينه مسئوليت دارند. سياست‌هاي آنها و مداخلات آنها، خرابكاري‌هاي زيادي در منطقه به بار آورده است.» وي در عين حال، با رد همكاري ايران و امريكا در عراق، گفت تهران با دولت عراق هماهنگ است و بغداد مي‌تواند با ديگران در اين زمينه هماهنگ باشند كه اين مسئله‌اي جداگانه است. آقاي عراقچي همچنين گفت تصور مي‌كند كه هنوز با نابودي كامل داعش، فاصله وجود دارد.





تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن