تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805678513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکاتی که در موقع خریدکیف مدرسه باید بدانیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی؟
نکاتی که در موقع خریدکیف مدرسه باید بدانیم
نزدیک شدن به باز شدن مدارس دغدغه های مختلفی را برای خانواده های دانش آموزان به وجود می آورد. توجه به نکات مختلف خرید یک کیف مدرسه مناسب می تواند خاطرات شیرین تری از لحظات تحصیل فراهم کند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، با باز شدن مدارس یکی از مشغله های ذهنی مادر و پدر ها تهیه کیف مناسب بچه ها است.این گزارش سعی دارد شما را در انتخاب درست راهنمایی کند.

این روزها انواع مختلف کیف ها در مغازه ها موجود است این مدل ها به سه حالت :سامسونت،تک بند و کوله تقسیم بندی میشود.

کوله ها:

کوله پشتی ها اولین نوع کیف ها هستن که برای حمل کتاب و دفتر به ذهن شما میرسند.این نوع کیف ها به علت داشتن فضای مناسب و قابلیت حمل آسان یکی از بهترین نوع ها هستند.در زیر به بعضی معایب و مزایای  کوله پشتی ها اشاره می کنیم.
 



مزایا:


1-فضای بسیاری دارند:کوله پشتی ها بهترین وسیله برای حمل تمام چیزهای مورد نیاز شما در مدرسه میباشد.اگر شما فرزندی دارید که تعداد زیادی کتاب،تغذیه،یا دختری دارید که تعداد بی شماری خودکار و مداد با خود حمل میکند،یا دانش آموزی هستید که باید همیشه لب تاپش همراهش باشد این کیف بهترین گزینه است.

2-غالبا ضد آب هستند: این ویژگی میتواند به شما در مواقع طوفانی و بارانی در حالی که شما مدارک یا کتاب ها و جزوات مهمی در کیف خود دارید بسیار کمک کند.

3-کارایی های متفاوت:کوله پشتی ها تنها برای حمل کتاب و دفتر به مدرسه استفاده نمیشوند.از آنها میتوانید در سفرها و یا برای رفتن به باشگاه نیز استفاده کنید و این بدین معنی است که با پرداخت پولی ناچیز صاحب کیفی چند کاره میشوید.

4- استفاده مناسب برای حمل اشیای سنگین:اگر شما وسایل سنگینی مانند لب تاپ یا کتاب های قطور را در کیف خود میگذارید بهترین انتخاب کوله ها هستند زیرا حمل وسایل با شانه ها آسانتر از حمل آن با دست است.

نکات سلامتی:

در هنگام خرید به این نکات توجه بسیار داشته باشید تا به سلامتی فرزندان شما صدمه ای وارد نشود:

1-کوله پشتی ها نباید بیش از چند سانتی متر از کمر شما پایین تر باشند.هر چقدر انتهای این کیف ها پایین تر باشد وزن و فشار بیشتری را شانه های شما باید تحمل کنند.

2- در هنگام خرید توجه داشته باشید که کوله پشتی شما دارای بند های پهن و نرم باشد زیرا بندهای نازک به شانه های شما صدمه وارد میکنند.

3- با اینکه کوله ها برای حمل وسایل سنگین خوب هستند سعی کنید بیش از 15 تا 20 از وزن خود را در این کوله ها قرار ندهید و همچنین سعی کنید وسایل سنگین به بدنتان نزدیکتر باشد.

4- یکی از مهمترین نکات این است که در همه حالات از هر دو بند کوله ها استفاده کنید و تمام وزن را به یک شانه تان نسپارید.


 

 کیف های تک بند:


کیف های تک بند بین کوله پشتی ها و کیف های سامسونت هستند.این روزها در میان جوانان و دانش آموزان این نوع کیف ها بسیار طرفدار دارند زیرا در انواع و اقسام و رنگهای متفاوت موجود میباشند.

اگر شما دانش آموزی هستید که به زیبایی و تنوع کیف خود اهمیت می دهید این کیف ها گزینه مناسبی برای شما میباشد.اما این کیف ها نیز نقاط ضعیف و قوی دارند.




 



مزایا:


1-سازماندهی بالا: اگر شما فرد شلخته ای هستید یا فرزندی دارید که مداوم وسایل خود را گم میکند این کیف ها به علت آنکه دارای جیب ها و محل های زیادی هستند میتوانند سازماندهی وسایل شما را افزایش دهند.

2- فضا نسبتا مناسب: این کیف ها به طوری طراحی شده اند که شما به اندازه نیازتان بتوانید در آن کتاب یا چیزهای مورد نیاز خود را بگزارید اما طبیعتا نمیتوانند به طور کامل مانند کوله ها خواسته های شما را بر آورده کنند.

3- زیبایی و تنوع: همانطور که گفته شد این کیف ها تنوع بیشتری نسبت به کوله ها دارند و به طور کلی زیبا تر نیز هستند.پس اگر هدف شما زیبایی است در خرید این کیف ها شک نکنید.

نکات سلامتی:


1-بار دیگر توجه داشته باشید که این کیف ها نیز بهتر است بندهای پهن و نرم داشته باشند.

2-حتما به فرزندان خود گوش زد کنید تا به هیچ عنوان از بند این کیف ها را فقط بر روی یک شانه قرار ندهند.

3-سعی کنید این کیف ها را با دست نیز حمل نکنید.اما اگر مجبورید،بعد از چند دقیقه کیف را به دست مخالفتان بدهید.

4- سعی کنید از سنگین کردن و بیش از حد پر کردن کیف خود خودداری کنید.

سامسونت:

این کیف ها بیشتر در میان پسران محبوبیت دارند و به ندرت در دست دختران دیده میشوند.در مورد این نوع کیف به علت آنکه بیشتر مناسب برای افراد میانسال است تا دانش آموزان فقط توضیح کوتاهی خواهیم داد.
 




کیف های سامسونت در انواع پلاستیکی و چرمی موجود است.بهترین گزینه برای این کیف می تواند نوع چرمی آن به علت شیک بودن،جنس بهتر،مقاومت بیشتر باشد.

از مزایای این کیف ها باید به فضای مناسب،جاهای تدارک دیده شده مخصوص وسایل مختلف شما و غیره اشاره کرد.

در مورد نکات سلامتی نیز باید گفت هر چند دقیقه کیف را به دست مخالفتان بدهید تا فشار زیادی به شانه های شما وارد نشود و نیز از سنگین کردن این گونه کیف ها بپرهیزید.

کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی؟

محمدرضا برزگری متخصص طب فیزیکی با اشاره به اسیب‌های انتخاب نامناسب کیف برای دانش آموزان اظهار داشت: درد گردن، کمردرد، انحناهای غیرطبیعی ستون فقرات و حتی در مواردی آسیب به رشته‌های عصبی از جمله آسیب‌ها و مشکلات ناشی از انتخاب کیف غیراستاندارد و همچنین استفاده نادرست از کیف مدرسه است.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: برای پیشگیری از این آسیب‌ها هم والدین و هم کودکان باید اطلاعات کافی در مورد انتخاب و نحوه استفاده از کیف مدرسه داشته باشند.

برزگری ادامه داد: حمل کیف‌های کوله‌ای اگر توسط یک شانه انجام شود باعث ایجاد فشار زیاد نامناسب و غیرهمسان به همان سمت شانه شده و در نهایت انحنای غیرطبیعی ستون فقرات را به دنبال خواهد داشت.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: اگر چه این مسئله در بزرگسالان نیز حائز اهمیت است اما در کودکان به خاطر آنکه مهره‌هایشان در حال رشد است این مسئله بیشتر خودنمایی می‌کند و عدم رعایت آن زمینه‌ساز اسکولیوز (انحنای غیرطبیعی به طرفین) خواهد بود.

برزگری ادامه داد: کشیدگی حاصل از حمل کیف باعث آسیب‌های گذرا یا حتی ماندگار در ریشه‌های عصبی شانه و دست‌ها و رشته‌های عصبی گردن می‌شود.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، سنگینی بیش از حد کیف بر اثر حمل کتاب‌های درسی و وسایل مدرسه را مسئله‌ای نسبتاً معمول و شایع دانست و گفت: سنگینی همراه با حمل نامناسب و غیراصولی می‌تواند اثرات بسیار منفی بر مفاصل و ریشه‌های عصبی کودک وارد سازد.

برزگری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کیف‌های کوله‌پشتی بهترند یا کیف‌های دستی؛ گفت: در شرایط یکسان و در مقایسه با کیف‌های دستی می‌توان گفت کوله‌های پشتی سالم‌ترند چرا که در صورت استفاده صحیح از آن نیرو به دو طرف شانه‌ها منتقل می‌شود و به همین دلیل اثرات منفی کمتری به ستون فقرات اعمال می شود البته انتخاب کوله‌های پشتی نیز مهم است.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به انتخاب کوله پشتی اشاره داشت و افزود: مسئله مهم در انتخاب کوله‌پشتی مشخصات آن است و نباید صرفاً بر اساس مد و زیبایی برای خرید آن تصمیم‌گیری کرد.

برزگری ادامه داد: هر چه نیروهای وارده توسط کوله‌پشتی به نواحی مختلف بدن از توزیع همگون و گسترده‌تری برخوردار باشند این کوله مناسب‌تر خواهد بود چرا که اثرات نامطلوب و منفی آن کاهش می‌یابد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: کوله‌پشتی خوب باید دو بند شانه‌ای پهن داشته باشند که بتوان آن را به راحتی روی شانه‌ها قرار داد.

این متخصص ادامه داد: بند کمری نیز از جمله ضروریات یک کوله‌پشتی خوب به شمار می‌رود چرا که از انتقال تمام نیروی وزن به شانه‌ها و سوانح احتمالی در فرد جلوگیری می‌کند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: باید سعی شود که میزان کمتری از کتاب و لواز‌م‌التحریر در کیف یا کوله‌پشتی قرار داد که برای این هدف باید مسئولان مربوطه یا والدین کودکان ابتکاراتی را به کار بندند؛ مثلاً کتاب را در مدرسه یا منزل مورد استفاده قرار دهند و برای محل دیگر از جزوه استفاده شود.

برزگری تصریح کرد: مطلقاً نباید کودکان را به حمل وسایلی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد مجبور کنیم و باید به کودک خود آموزش دهیم که کوله‌پشتی را تا حد امکان به پشت خود بچسباند و از معلق نگه داشتن آن خودداری کند.

وی ادامه داد: باید از نگه‌داشتن کیف و کوله‌پشتی در دست یا بر روی شانه‌ها در صف مدرسه جلوگیری کنیم

برزگری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه میزان وزن برای کودکان سنگین قلمداد می‌شود گفت: اختلاف‌نظرهایی زیادی در این زمینه وجود دارد اما اغلب محققان قبول دارند که وزن بالاتر از 10 تا 15 درصد وزن کودک برای کودک سنگین در نظر گرفته می‌شود اگر چه این مقدار هم نمی‌تواند میزان دقیقی باشد چون بسیاری از کودکان تحمل این وزن را هم ندارند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: والدین دقت داشته باشند که اگر کودکاشان برای حمل کوله‌پشتی به جلو خم می‌شوند بدون توجه به وزن، این کوله برایش سنگین است.

وی تصریح کرد: ایجاد درد، گزگز اندام‌ها خصوصاً در ناحیه دست و شانه‌ها یا پیدایش هر گونه مشکل دیگر در این ناحیه به معنای سنگینی وزن کیف و کوله‌پشتی است و باید به ضرورت کاهش وزن آن توجه کرد.

منبع: مشرق نيوز




تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن