تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799463551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میزان تولید شیر در خراسان شمالی کاهش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان شمالی در پی خشکسالی/
میزان تولید شیر در خراسان شمالی کاهش یافت
بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال میزان تولید شیر و سایر محصولات دامی در استان به علت خشکسالی به مقدار چشمگیری کاهش یافته است.



به گزارش خبرنگار مهر، علی مبارکی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اثرات خشکسالی بر روی تولید محصولات دامی در خراسان شمالی اظهار داشت: خشکسالی بر روی تولید گوشت قرمز، شیر، عسل و دیگر محصولات دامی در استان تأثیری منفی گذاشته به گونه ای که تولید گوشت قرمز در استان با کاهش 20 درصدی و تولید شیر با کاهش 10 درصدی روبرو بوده است. وی اضافه کرد: پارسال در مجموع 200 هزار و 341 تن شیر در خراسان شمالی تولید شد در حالی که امسال پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حداکثر 210 هزار تن شیر تولید شود. مبارکی خسارت ناشی از این کاهش تولید را 244 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: در حالی که خراسان شمالی سه میلیون و 500 میلیون واحد دامی دارد؛ از این تعداد 130 هزار رأس گاو شیری هستند اما با این وجود امسال میزان تولید شیر در استان به دلیل خشکسالی کاهش یافته است. به گفته وی در حال حاضر 34 مرکز جمع آوری شیر با ظرفیت 191 تن در روز و 11 مرکز صنایع تبدیلی با ظرفیت 106 هزار تن در خراسان شمالی در زمینه محصولات دامی فعال است. مبارکی با اشاره به اجرای طرح بزرگ ترین گاوداری صنعتی کشور در اسفراین، افزود: این واحد با ظرفیت 10 هزار رأس گاو شیری در حال حاضر در شهرستان اسفراین در دست احداث بوده و با بهره برداری از آن ظرفیت تولید شیر در خراسان شمالی به طور چشمگیری افزایش می یابد. معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان این که اکنون سرانه مصرف شیر در استان برای هر نفر در سال 125 لیتر است، گفت: این سرانه در کشور 144 لیتر است. به گفته وی میزان شیر تولیدی در کشور سالانه هشت میلیون و ۲۶۰ هزار تن است که این مقدار از هشت میلیون راس دام موجود فرآوری می‌شود و این در حالی است که در واحدهای صنعتی کشور نیز یک میلیون راس دام صنعتی وجود دارد. به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی در شمال شرق کشور چند سالی است که با پدیده خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و بنا به اعلام سازمان مدیریت بحران کشور امسال این استان یکی از پنج استان اصلی درگیر با مسأله خشکسالی به شمار می‌رود. اداره کل هواشناسی خراسان شمالی نیز گزارش داده که از ابتدای امسال تاکنون میزان بارندگی در استان به نسبت مدت مشابه پارسال 25 درصد و به نسبت دوره آماری 35 درصد کاهش یافته است، این در حالی است که در سال های گذشته میانگین بارندگی سالانه در خراسان شمالی 250 میلی متر اعلام می‌شد.


۱۳۹۳/۶/۱۷ - ۱۱:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن