تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819697523




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ممنوعیت استفاده از قلیان در تایلند/ پلیس وارد عمل شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ممنوعیت استفاده از قلیان در تایلند/ پلیس وارد عمل شد کوالالامپور – ایرنا – وزارت تجارت تایلند و پلیس این کشور جنوب شرق آسیا برای مقابله با افزایش استفاده از قلیان در این کشور وارد عمل شدند.


به گزارش ایرنا، وزارت تجارت تایلند درصدد لغو مجوزهای واردات تنباکو و قلیان از کشورهای خاورمیانه و وضع قوانین جدید برای مقابله با قلیان است.
روزنامه بانکوک پست روز دوشنبه نوشت: پلیس تایلند به تازگی تلاش های گسترده ای برای توقف استفاده از قلیان که در بین جوانان این کشور رواج یافته انجام داده است.
استفاده از قلیان به عنوان سرگرمی "پرایوت چان اوچا" نخست وزیر جدید این کشور را مجبور کرد از سازمان های دولتی بخواهد با انجام اقداماتی باعث متوقف شدن این گونه رفتارها شود.
دولت تایلند علاوه بر تلاش برای ممنوعیت قلیان درصدد است استعمال سیگارهای الکترونیکی را نیز در این کشور متوقف کند.
مراکز مطالعاتی بهداشتی تایلند استفاده از قلیان و سیگارهای الکترونیکی را برای سلامت افراد مضر اعلام کرده است.
در مورد استعمال سیگارهای الکترونیک نیز که به دو دوسته نکوتین دار و غیر نکوتین دار تقسیم می شوند وزارت بهداشت عمومی تایلند نیازمند اصلاح برخی از قوانین است تا بتواند از استعمال و ورود آنها جلوگیری کند.
در حال حاضر بیش از 20 کشور دنیا واردات سیگارهای الکترونیکی را ممنوع کرده اند.
وزارت بهداشت عمومی تایلند به مقامات مسئول دستور داده است اماکنی که در آنها قلیان عرضه می شود و به ویژه در اطراف دانشگاه های این کشور را بازرسی کنند.
اماکن مختلف تایلند از ارائه قلیان به مشتریان منع شده اند و دولت علاوه بر توقیف قلیان ها، مجوز این اماکن را نیز لغو می کند.
تنباکو و قلیان وارداتی به تایلند از طریق فروشگاه های آنلاین به فروش می رسد.
یک بررسی نشان می دهد 44 درصد از جوانان بین 13 تا 18 سال تایلندی استفاده از قلیان را قبل از استعمال سیگار تجربه کرده اند.
نظرسنجی که بین دو هزار و 426 جوان تایلندی انجام شده نشان می دهد 42 درصد از این افراد سیگار می کشیدند، 12 درصد سیگار الکترونیکی استفاده می کردند و 67 درصد بدنبال امتحان سیگار الکترونیکی بودند.
آساق**241**1611


17/06/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن