تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820119705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانکها از پرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اردبیل امتناع می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل بدری نژاد:
بانکها از پرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اردبیل امتناع می کنند
اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به امتناع بانکهای عامل از پرداخت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان گفت: به همین علت بسیاری از واحدهای اردبیل با رکود مواجه هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، شهرام بدری نژاد ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق بازرگانی اردبیل اضافه کرد: حتی در صورت پرداخت، بهره بانکی بیش از اندازه تسهیلات بازدهی و بهره وری لازم را از واحدهای صنعتی و تولیدی گرفته است. وی با اشاره به ماده 141 قانون تجارت و زیان حاصل از افزایش نرخ ارز در سال 90 و 91 ادامه داد: بر اساس قولی که استاندار اردبیل داده اتاق بازرگانی لیست واحدهای تولیدی زیان دیده از افزایش ناگهانی نرخ ارز را تهیه و سپس با کمک استاندار از منابع اختصاصی یکی از بانکهای عامل برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استفاده خواهد شد. عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اردبیل با اشاره به رویکرد مثبت استاندار اردبیل به واحدهای تولیدی و صنعتی ابراز امیدواری کرد اینگونه رویکرد در بدنه اجرایی دولتمردان استان نیز مشهود باشد چرا که عدم هماهنگی بدنه اجرایی با مسئول ارشد استان در اجرای بخشنامه ها تبعات منفی خودش را خواهد گذاشت. وی ماده141 قانون تجارت را در صورت عملیاتی شدن طرحی مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: براساس آن واحدهای تولیدی زیان دیده از افزایش ناگهانی نرخ ارز می توانند از منابع اختصاصی یکی از بانکهای عامل به عنوان سرمایه در گردش استفاده کنند. بدری نژاد با انتقاد از طرح هایی که بدون کارشناسی در سالهای قبل کلنگ زنی شدند، افزود: اینگونه طرحهای غیرتوجیهی بخش اعظمی از منابع بانکی استان را به خود اختصاص دادند ولی متاسفانه در حال حاضر هیچگونه بازدهی ندارند.  بدری نژاد تفکیک سرمایه گذار واقعی و غیر واقعی را مهم بر شمرد و تصریح کرد: بسیاری از افراد متاسفانه با طرح غیر اقتصادی و بدون هیچ زیر ساختهایی وارد فضای بخش خصوصی شده اند و به پیچیده شدن بروکراسی اداری دامن می زنند که از دولت تدبیر و امید انتظار می رود در وهله اول به سرمایه گذاران واقعی کمک کند تا جایگاه و حرمت سرمایه گذاران واقعی حفظ شود. وی همچنین خروجی جلسات کمیته حمایت قضایی را مثبت و در راستای کمک به بهبود فضای غیرمطلوب سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: باید تمام مسئولان در جهت تسهیل مشکلات و موانع سرمایه گذاران گام بردارند.


۱۳۹۳/۶/۱۶ - ۱۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن