تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798444893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر رویکرد جهانی به سمت و سوی ایجاد شهرهای فرهنگی/ تدوین سند گردشگری استان اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان قاسم زاده مطرح کرد/
تغییر رویکرد جهانی به سمت و سوی ایجاد شهرهای فرهنگی/ تدوین سند گردشگری استان اصفهان
اصفهان – خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری با بیان اینکه تغییر رویکرد جهانی به سمت وسوی ایجاد شهرهای فرهنگی گفت: در شورای فرهنگ عمومی استان سند گردشگری در حال ایجاد است که یکی از بندهای آن تعیین مسیرهای گردشگری در اصفهان است که گلستان شهدا و تخت فولاد یکی از مسیر های تورهای گردشگری قرار می گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده پیش از ظهر امروز در نشستی به مناسبت هفته فرهنگی، هنری و گردشگری تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه در دوره تحول صنعتی پس از رنسانس شهرهای سنتی تبدیل به شهرهای صنعتی شدند، اظهار داشت: شاخص شهرهای صنعتی تعداد کارخانه در شهر، ساختمان های مدرن و بلند و آسمانخراش ها بود که تدریجا به نماد این گونه شهرها تبدیل شد.

وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم نگاه دنیا به شهرسازی تغییر کرد و جهانیان متوجه شدند آنچه روزی مزیت محسوب می شد در واقع منبع مسمومیت شهرها بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: پس از انقلاب صنعتی در سیر تحول شهرها دوره  " شهر پاک" را داریم که با نظریه توسعه پایدار ایجاد شد که حرف اصلی این نظریه صنعت زدایی از شهرها است.

وی ادامه داد: این روند پس از جنگ جهانی دوم با انتقال کارخانجات و پادگان های نظامی به خارج شهر آغاز شد و حتی برخی کشورها با ایجاد اشتیاق به صنعتی شدن در کشورهای جهان سوم به سمت خارج کردن این صنایع از کشور خودشان نیز حرکت کردند.

قاسم زاده تاکید کرد: بر این اساس در ادامه جهانیان به سمت و سوی توسعه فضای سبز در شهرهای خود و افزایش نماد زیست محیطی حرکت کردند اما اکنون این دوره نیز در حال گذار است.

وی بیان داشت: امروز نظریه توسعه پایدار نیز در حال منسوخ شدن است و دیدگاه جدیدی تحت عنوان شهرهای فرهنگی شکل گرفته و این نظریه در توسعه شهرها به عنوان نظریه غالب قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان اضافه کرد: بر این مبنا امروزه حرف اول را در شهرهای بزرگ جهان المان های فرهنگی  می زند و شهری مترقی تر تلقی می شود که تعداد فضاهای فرهنگی بیشتری از جمله خانه سینما، نمایشگاه، موزه، گالری دارند.

فرهنگ، گفتمان غالب توسعه شهری محسوب می شود

وی افزد: حتی در دهه های اخیر این رویکرد فرهنگی از زیر سقف گالری ها، موزه ها و فضاهای مسقف بیرون رفته و به معابر محل های رفت و آمد عمومی کشیده شده است.

قاسم زاده ابراز داشت: بدین شکل فرهنگ گفتمان غالب در توسعه شهر قرار گرفته که در این گفتمان همه اتفاقات شهر پیوست فرهنگی دارند.

وی با تکمیل توضیحات خود در این ارتباط اظهار داشت: در دوره انقلاب صنعتی نقش اول را در طراحی توسعه شهری تکنوکرات ها و اهل فن ایفا کردند، در دوره شهر پاک نقش محوری را طرفداران محیط زیست و بالاخره در دوره انتقال از شهر پاک به فرهنگی نقش اصلی به عهده اهالی فرهنگ است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، شهر فرهنگی را مبتنی بر باورها، بافت، فرهنگ و متن جامعه دانست و بیان داشت: دنیای غرب نیز دیگر معتقد به تک فرهنگی بودن نیست چراکه هر حرف تنها در بافت و محیط خود معنا دارد.

وی با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی در اصفهان بیان داشت: هفته فرهنگی شهرها را در معرض تحولات فرهنگی قرار داده و فرهنگ را وارد متن جامعه می کند و بر این مبنا پس از هفته فرهنگی در میدان امام علی (ع) دومین هفته فرهنگی اصفهان در طی شش ماه گذشته در مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد برگزار می شود.

قاسم زاده گفت: در شورای فرهنگ عمومی استان سند گردشگری در حال ایجاد است که یکی از بندهای آن تعیین مسیرهای گردشگری در شهر اصفهان است که مسیر گلستان شهدا و تخت فولاد یکی از مسیر های تورهای گردشگری قرار می گیرد که باید زیر ساخت های لازم در این زمینه تهیه شود.

وی اضافه کرد: نکته مهم این است که رگه هایی از معماری در تخت فولاد اصفهان هست که در جهان بی نظیر محسوب می شود و برخی سنگ قبرها به دلیل طراحی های خاص فرهنگ ویژه ای در بطن خود دارد که در حال رمزگشایی آنها هستیم و بر این اساس می توان گفت به غیر از ارزش معنوی ارزش های تاریخی و فرهنگی فوق العاده ای در تخت فولاد اصفهان دارد.


۱۳۹۳/۶/۱۶ - ۱۵:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن