تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820455118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار برگزیده بین‌الملل در شانزدهم شهریورماه+لینک خبر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
اخبار برگزیده بین‌الملل در شانزدهم شهریورماه+لینک خبر
استراتژی واشنگتن برای پرداختن دوباره به سوریه، دیدار کامرون با روحانی، فرار یمن از پاسخ‌گویی به مطالبات مردم، طرح استقلال اسکاتلند و ادامه درگیری‌ها در لیبی برخی عناوین اخبار امروز جهان است.

خبرگزاری فارس: اخبار برگزیده بین‌الملل در شانزدهم شهریورماه+لینک خبر



به گزارش فارس، اهم عناوین اخبار و رویدادهای امروز شانزدهم شهریورماه که تا ساعت 14 در سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس منتشر شده‌اند، به شرح ذیل است. حمله به داعش؛ استراتژی واشنگتن برای پرداختن دوباره به سوریه حمایت آمریکا در شکل گیری داعش و حمله ارتش این کشور به داعش این سوال را به وجود می‌آورد که واشنگتن چه منافعی در حمله به این گروه تروریستی در منطقه دارد؟

  در راستای فرافکنی و فرار از پاسخ‌گویی به مطالبات داخلی/ رئیس‌جمهور یمن بار دیگر ایران را متهم به دخالت کرد رئیس‌جمهور یمن که این روزها تحت فشار شدید اعتراضات مردمی قرار دارد، روز شنبه در دیدار با شیوخ قبائل، برای فرار از مسئولیت مشکلات، ایران را به دخالت در امور داخلی یمن متهم کرد.

افخم در واکنش به اظهارات رئیس جمهور یمن ایران همواره خیرخواه یمن بوده و از و وحدت و ثبات در این کشور حمایت کرده است سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران همواره خیرخواه یمن بوده و از وحدت و ثبات در این کشور حمایت کرده، گفت: استمرار همفکری و مشارکت همه احزاب و گروه‌ها در روند سیاسی و هوشمندی مردم امنیت و ثبات را به این کشور باز خواهد گرداند.

  کیسینجر: ایران فرصت تبدیل شدن به یک امپراطوری را بدست آورده است وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با تاکید بر دشواری تقابل با جمهوری اسلامی ایران گفت :‌ ایران فرصت یافته تا یک امپراطوری جدید در خاورمیانه ایجاد کند. آمریکایی‌ها در مبارزه با داعش جدی نبوده‌اند/مبارزه با تروریسم و افراط نیازمند همکاری بین‌المللی وزیر امور خارجه کشورمان گفت که آمریکایی‌ها تا امروز در مبارزه با داعش جدی نبوده‌اند و مبارزه با تروریسم و افراط را نیازمند همکاری بین‌المللی دانست.

نخست وزیر اردن: در ائتلاف بین المللی علیه داعش شرکت نمی‌کنیم نخست وزیر اردن تاکید کرد که کشورش در ائتلاف بین المللی علیه داعش شرکت نمی‌کند.

درگیری شدید میان نیروهای طرفدار «حفتر» با شبه نظامیان در بنغازی/اخراج وابسته نظامی سودان از لیبی نیروهای طرفدار ژنرال خلیفه حفتر حملات شدیدی را عیله شبه نظامیان در مناطق شرقی لیبی به ویژه بنغازی آغاز کردند

  4 نکته‌ جدید درباره «ابوبکر بغدادی» سرکرده «داعش» یک خبرنگار آمریکایی که اخبار گروهک داعش را برای یک روزنامه آمریکایی گزارش می‌کند، چهار نکته جدید از سرکرده این گروهک تکفیری برشمرد.

در کنفرانس خبری با وزیر دفاع گرجستان وزیر دفاع آمریکا بر نقش ناتو در مقابله با داعش و روسیه تأکید کرد «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای گرجی خود تصریح کرد هم‌اکنون لحظه مهمی برای ناتو و شرکای آمریکا به منظور مقابله با تهدیدات «داعش» و همچنین روسیه، به حساب می‌آید.

  طرح مخالفان استقلال اسکاتلند برای ایجاد نظامی فدرالی با هدف جلوگیری از پیروزی استقلال‌طلبان مخالفان استقلال اسکاتلند قصد دارند با ارائه طرح فدرالی شدن اسکاتلند، مردم این منطقه را از رأی مثبت به استقلال بازدارند.

  شیخ ادهم بارزانی در گفت‌وگو با فارس/مبارزه با تروریست‌ها واجب دینی، شرعی و اخلاقی است یکی از شیوخ نامدار بارزانی در اقلیم کردستان عراق مبارزه با تروریست‌ها و دفاع از خاک و میهن را واجب دینی، شرعی و اخلاقی دانست و گفت: اهدافی که تروریست‌ها دنبال می‌کنند با منافع مردم عراق همخوانی ندارد.

کامرون ممکن است در حاشیه مجمع عمومی با روحانی دیدار کند روزنامه ایندیپندنت روز یکشنبه با اشاره به تلاش کامرون برای جذب حمایت کشورهای منطقه برای ائتلاف نظامی علیه داعش، نوشته است که ممکن است وی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس‌جمهور ایران دیدار کند.

انتهای پیام/  

93/06/16 - 14:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن