تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815069501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرویس مدارس اردبیل فرسوده است/بی توجهی به اثرات منفی تربیتی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل
سرویس مدارس اردبیل فرسوده است/بی توجهی به اثرات منفی تربیتی
اردبیل – خبرگزاری مهر: در آستانه سال جدید تحصیلی بار دیگر استفاده از ناوگان فرسوده سهم سرویس مدارس شده است تا دود بی توجهی علاوه بر تاثیرات منفی تربیتی، روزانه ریه های دانش آموز را انباشته کند.



به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل صبح یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل با تاکید به از رده خارج شدن تعداد قابل توجهی از مینی بوس های مدارس تصریح کرد: در این خصوص دچار مشکل هستیم. صابر سپهری گفت: در بسیاری از مواقع به اجبار با شرکت های مسافربری عقد قرار داد می شود و به دلیل محدود بودن تعداد مینی بوس ها چاره ای جز استفاده از مینی بوس فرسوده نداریم. وی تاکید کرد: اغلب این مینی بوس ها فرسوده بوده و باید از رده خارج شوند اما تاکیدات ما راه به جایی نبرده و در این خصوص اقدام جدید صورت نگرفته است. سپهری خواستار طرح این موضوع در شورای ترافیک شد و از استاندار اردبیل خواست در تصمیم سازی شورا رعایت حال دانش آموزان را ملاک تصمیم کند. مدیر کل آموزش و پرورش استان در خصوص عقد قرارداد خانواده ها با خودروهای سواری اضافه کرد: از امسال در نظر داریم بر قرارداد ها نظارت کنیم در برخی مشکلات کنترل شود. وی با بیان اینکه صلاحیت اخلاقی رانندگان نیز سنجش و پایش می شود، اضافه کرد: در عین حال سرویس مدارس نیازمند بهسازی و نوسازی است. از خودرو ون برای دختران دانش آموز استفاده شود در این جلسه استاندار اردبیل با اشاره به اجرای طرح سرویس مدارس دخترانه در تهران در قالب خودروهای ون با راننده زن تصریح کرد: هر چند به نسبت مینی بوس ظرفیت خودرو کمتر است اما می تواند مورد استفاده قرار گیرد. مجید خدابخش موضوع سرویس مدارس را به دلیل تاثیرات تربیتی آن قابل توجه خواند و تاکید کرد: در کنار نوسازی سرویس صلاحیت رانندگان باید با دقت تمام پایش شود. وی افزود: درخواست آموزش و پرورش مبنی بر نوسازی ناوگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در عین حال باید طرح های جدید نیز مطالعه شود. استاندار اردبیل معتقد است اولین و آخرین فردی که سوار خودرو می شود بیشترین آسیب را از فرسودگی و ایمنی می بینند. وی افزود: معاونت پرورشی آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی سرویس مدارس نقش کلیدی دارد و باید روی این مسئله کار جدی صورت گیرد. وی با یادآوری فیلم سینمایی تولید شده در این خصوص اضافه کرد: این فیلم بیانگر این موضوع بود که معضل سرویس مدارس یک جا و دو جا نیست و باید به صورت عمیق بررسی شود. بی توجهی به بار منفی تربیتی همچنین معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل به ضرورت توجه به بار تربیتی سرویس مدارس تاکید کرد. محمد باقر بهشتی با ذکر مثالی سوار کردن هشت دانش آموز در یک خودرو را مغایر با اصول تربیتی خواند و گفت: این عمل مثل این می ماند که به دانش آموز به عنوان یک انسان کامل احترام نگذاریم. وی خواستار توچه آموزش و پرورش به این معضل شد و تاکید کرد: چنین مسائلی به دلیل بار منفی تربیتی باید کنترل شود. گفتنی است عمر ناوگان مینی بوس در اردبیل به طور میانگین 25 سال است و نزدیک به 560 مینی بوس با عمر بیش از 30 سال در سطح شهر اردبیل وجود دارد که نیازمند نوسازی است.


۱۳۹۳/۶/۱۶ - ۱۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن