تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804119072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از بودجه کمتر از 2.5 درصدی حوزه فرهنگ شهر اصفهان/ غلبه فرهنگ وارداتی درشهر رویاها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان آذربایجانی:
انتقاد از بودجه کمتر از 2.5 درصدی حوزه فرهنگ شهر اصفهان/ غلبه فرهنگ وارداتی درشهر رویاها
اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از بودجه ناچیز فرهنگی در کل بودجه مدیریت شهری اظهار داشت: سهم بودجه برنامه‌ای حوزه فرهنگ در کل بودجه مدیریت شهری کمتر از 5/2 درصد است.



به گزارش خبرنگار مهر، اصغر آذربایجانی پیش از ظهر امروز در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه فرهنگ مهمترین عنصر هویت ساز در یک جامعه است و اساساً شناخت هویت یک ملت بدون شناخت فرهنگ آن امکان پذیر نیست، اظهار داشت: تمدن ها در حقیقت شکل عینیت یافته و تجسم خارجی فرهنگ جوامع هستند ودر این راستا شناخت تمدن‌ها نیز منوط به درک صحیح از فرهنگ جوامع انسانی است.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی نیز با عنایت به آموزه‌های اسلام، اخلاق و فرهنگ اسلامی، علاوه بر تأمین رفاه و امنیت اجتماعی نه تنها نمی تواند نسبت به فرهنگ جامعه بی تفاوت باشد، بلکه هدایت و رشد و تعالی فرهنگی جامعه را اصلی ترین وظیفه خود می‌داند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان به ارتباط مستقیم توسعه با فرهنگ اشاره کرد و بیان داشت: تجارب اجرای برنامه‌های توسعه نشان می‌دهد که عدم توجه به ابعاد رابطه صحیح بین قطب‌های توسعه با فرهنگ، به دلیل توسعه نامتوازن موجب عوارض منفی و بحران‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود چرا که عدم توجه به فرهنگ و پیامدهای این بی توجهی باعث هدر رفت ظرفیت ها و منابع سرمایه گذاری خواهد شد.

وی با بیان اینکه لحاظ کردن پیوست فرهنگی در طرح‌های توسعه‌ای به رشد و تعالی انسان‌ها بر مبنی فرهنگ دینی و توسعه متوازن مولفه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی کمک شایانی می‌کند، افزود: جاری ساختن سیاست‌های کلان فرهنگی، زمینه‌سازی ایجاد مصونیت فرهنگی و عدم آسیب پذیری جدی فرهنگی، تقویت هویت محلی و منطقه‌ای و جلوگیری از تضادهای اجتماعی و بحران هویت می‌تواند از دیگر مزیت‌های تدوین پیوست فرهنگی برای طرح‌های توسعه‌ای باشد.

شهر رویاها با غلبه فرهنگ وارداتی به بهره‌برداری رسیده است

آذربایجانی با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان باید در مطالعات و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خود پیوست فرهنگی اجتماعی را مورد توجه قرار دهد، افزود: اگر در پروژه فرهنگی شهر رویاها که در مدل توسعه اجتماعی ایجاد بسترهای نشاط اجتماعی از ضروریات می باشد، تدوین پیوست فرهنگی اجتماعی این پروژه دویست میلیاردی هم در مطالعات پروژه قرار می‌گرفت قطعا این پروژه مهم تفریحی به این صورت و با غلبه فرهنگ وارداتی شکل نمی‌گرفت و بر اساس مولفه‌های هویتی ایرانی که منابع غنی در  این خصوص وجود دارد این پروژه مورد بهره برداری قرار می‌گرفت.

وی افزود: بر اساس تاکیدات بودجه مصوب شورا، شهرداری بایستی نسبت به اختصاص نیم درصد از اعتبارات پروژه های بالای 10 میلیارد ریال را در تدوین پیوست فرهنگی اجتماعی پروژه ها اختصاص و این پیوست در فاز صفر مطالعات پروژه ها تدوین شود و جزء الزامات فرایند تصویب طرح‌ها و پروژه‌ها قرار گیرد و ضروری است تا گزارش شش ماهه تدوین این پیوست ها جهت پروژه‌های شهری توسط شهرداری به شورا ارایه شود.

تدوین پیوست فرهنگی مترو و شهر رویاها انجام گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به ارایه پیوست فرهنگی برای دو پروژه مهم قطار شهری و شهر رویاها در اصفهان اظهار داشت: تدوین پیوست فرهنگی اجتماعی هم در بخش کالبدی و هم محتوایی این دو پروژه باید تدوین گردد و به صورت مرتب گزارش آن را به شورا ارایه شود.

وی با بیان اینکه اگر ما بخواهیم در حوزه فرهنگ شهر شاهد تحول و اتفاق خاصی باشیم نیاز به تغییر رویکرد و نگرش مدیریت شهری نسبت به حوزه فرهنگ هستیم، افزود: مدیریت شهری اصفهان که از یک نهاد خدماتی به یک نهاد فرهنگی اجتماعی خدماتی تغییر رویکرد داده است ضروری است که در حوزه فرهنگی اجتماعی نیز تغییر نگرش دهد و با نگاهی نو در این حوزه برنامه ریزی نماید.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از بودجه ناچیز فرهنگی در کل بودجه مدیریت شهری اظهار داشت: در  نگاه فعلی و علی‌رغم تاکیدات شورای اسلامی شهر سهم بودجه حوزه فرهنگ در کل بودجه مدیریت شهری کمتر از 10 درصد است که از این سهم کمتر از 10 درصدی بودجه حوزه فرهنگ نیز، کمتر از 24 درصد بودجه آن در حوزه برنامه‌ای هزینه می‌شود به عبارت دیگر سهم بودجه برنامه‌ای حوزه فرهنگ در کل بودجه مدیریت شهری کمتر از 5/2 درصد است که نشان از این نکته دارد که اشاره‌های ما به اهمیت حوزه فرهنگ فقط در بیان گفتارها و سخنرانی هاست ولی در عرصه عمل اهمیت چندانی برای این حوزه قایل نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه کلان شهر اصفهان که به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، حوزه فرهنگی آن در مدیریت شهری از جایگاه متمایز و ویژه‌ای برخوردار نیست، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر کلانشهر اصفهان در زمینه مراکز فرهنگی، اجتماعی و تفریحی شاخص و یا حتی برنامه‌های شاخص فرهنگی در مقایسه با دیگر کلان شهرها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

آذربایجانی با اشاره به بازدیدهای سرزده اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان از مراکز شاخص فرهنگی شهرداری اصفهان نیز گفت: در این بازدیدها نیز شاهد وضعیت قابل قبولی از لحاظ فیزیکی و کالبدی برای این مراکز نبودیم و این موضوع باعث شده ظرفیت و جایگاهی برای بازدید کنندگان مدیران دیگر شهرها نداشته باشد.

عدم تخصیص بودجه تصویب شده شورا با گذشت 6 ماه از سال

وی در ادامه با انتقاد از عدم عملیاتی نشدن بودجه تصویب شده توسط شورای اسلامی با گذشت 6 ماه از سال و بیان نمونه‌هایی از عدم تخصیص بودجه به مراکز اظهار داشت: در این راستا عدم جذب بودجه‌های بهینه‌سازی تعدادی از باغ‌های بانوان از جمله باغ بانوان پردیس، بهینه سازی مکان‌های ورزش همگانی در پارک‌ها با توجه به ورزش بانوان، حمایت از تیم‌های ورزشی محلات، مطالعات سه پردیس فرهنگی هنری در شمال، شرق و غرب، جانمایی و طراحی مراکز اختصاصی و باغ‌های بانوان، ساختمان تئاتر شهر، تجهیز موزه و خرید آثار شاخص و منحصر بفرد هنرمندان اصفهانی، احداث مجموعه بزرگ ورزشی غرب اصفهان، مطالعه و اجرای بهشت پایداری، بهینه سازی فضای ادارات و نهادها جهت ورزش همگانی را می توان نام برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در این راستا ضروری است که شهرداری بر عملیاتی نمودن ردیف‌های بودجه‌ای مربوط به حوزه فرهنگی در بودجه 93 که به لحاظ زمانی بهترین زمان بعضی از این ردیف‌های بودجه‌ای همین فصول بهار و تابستان بود که گذشت اهتمام ویژه داشته باشند و گزارش آن توسط شهرداری به کمیسیون فرهنگی شورا ارایه شود.

وی با تاکید بر بازنگری در سهم بودجه حوزه فرهنگ در کل بودجه مدیریت شهری اظهار داشت: شورا نیز در منشور بودجه 94 بایستی توجه ویژه به میزان سهم بودجه فرهنگی در کل  بودجه 94 شهرداری و همچنین تغییر نسبت سهم بودجه فرهنگی در بخش عمرانی و بودجه فرهنگی در بخش برنامه‌ای را مورد توجه قرار دهد.


۱۳۹۳/۶/۱۵ - ۱۴:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن