تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802250880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش خطرناک‌ترین گروه شبه نظامیان مصر توسط داعش |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آموزش خطرناک‌ترین گروه شبه نظامیان مصر توسط داعش
کد خبر: ۴۳۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵ - 06 September 2014


گزارش‌ها از حضور مخفیانه داعش در مراکش و همچنین تحت آموزش بودن خطرناک‌ترین گروه شبه نظامیان مستقر در مصر توسط این گروه ترویستی خبر می‌دهند.

به گزارش تسنیم، پایگاه آمریکایی «ورلد تریبیون» در خبری از حضور مخفیانه و بی سر و صدای گروه تروریستی داعش در مراکش و خرید حامی در شمال این کشور آفریقایی خبر دا؛ بر اساس این خبر، گفته می شود که داعش در چندین منطقه از مراکش واحدهای سازمانی تشکیل داده و روی مناطقی از این کشور واقع در آفریقای شمالی و از جمله طنجه و لاراچه متمرکز شده است.

یک منبع آگاه امنیتی با اشاره به اینکه داعش پول مقدار زیادی پول در اختیار دارد و در حال خرید حامی است، گفت که حضور این گروه تروریستی در مراکش ناشی از تقریبا دو سال عضو گیری آن از مراکشی ها برای جنگ های عراق و سوریه است و بیش از 2 هزار مراکشی نیز برای شرکت در این کمپین ها بسیج شده اند.

ورلد تریبیون در ادامه به ویدئوی منتشر شده جولای سال 2014 میلادی با محور تلاش های عضوگیری داعش در مراکش اشاره کرد و نوشت در این ویدئو یک عضو 28 ساله داعش که ساکن سابق شهر شمالی مراکش بود، در حال سر بریدن 5 نفر در سوریه به تصویر کشیده شد.

بر این اساس، دولت مراکش حضور داعش در این کشور را تائید نکرده و در عین حال از دستگیری بیش از ده ها نفر از عوامل مظنون تروریستی در این کشور خبر داده است؛ این در حالیست که تحلیلگران برآورد کرده اند که شمال مراکش در حال تبدیل شدن به کانون حمایت از القاعده است.

علاوه بر این، گفته می شود که داعش جنایتکارانی را از طیف وسیعی از شهرها به خود جذب کرده است؛ این جنایتکاران با استفاده از روابط خارجی داعش، مشغول قاچاق و جابه جایی مواد مخدر هستند.

*خطرناک‌ترین گروه شبه نظامیان مصر تحت آموزش عناصر داعش

علاوه براین، خبرگزاری «رویترز» نیز در خبری اختصاصی نوشت که عناصر داعش خطرناک ترین گروه شبه نظامیان در مصر را به منظور گسترش نفوذ خود، تحت آموزش قرار داده است که این امر، تلاش ها برای برقراری ثبات در مصر به عنوان بزرگ ترین کشور جهان عرب را پیچیده می سازد.

تائید این خبر که داعش که در حال حاضر موفق ترین گروه جهادگرا در منطقه محسوب می شود، در حال گسترش نفوذ خود در مصر است، زنگ هشدار را در قاهره به صدا در آورده است آن هم در شرایطی که مقامات مصری پیشتر با چالشی امنیتی از سوی شبه نظامیان مستقر در خود این کشور روبرو بوده اند.

بر این اساس، یکی از فرماندهان ارشد انصار بیت المقدس مستقر در شبه جزیره سینا که صدها نفر از نیروهای امنیتی مصر را در طول یک سال گذشته به قتل رسانده است، گفت که داعش دستور العمل هایی را در زمینه چگونگی عملیات کارآمدتر برای آنها تامین کرده است؛ وی که تمایلی به افشای نامش نداشت، با تاکید بر اینکه داعش به آنها تسلیحات و یا جنگجو نمی دهد، به رویترز گفت: آنها (داعشی ها) چگونگی اجرایی کردن عملیات را به ما آموزش می دهند و ما از طریق اینترنت با یکدیگر ارتباط داریم.

رویترز نوشت که گروه های شبه نظامی مصر و دولت قاهره از دشمنان قدیمی یکدیگر محسوب می شوند و برخی از بدنام ترین فرماندهان القاعده از جمله ایمن الظواهری رهبر فعلی این گروه تروریستی در مصر به سر می برند؛ روسای جمهوری مصر یکی پس از دیگری گروه های شبه نظامی در این کشور را شکست داده اند اما این گروه ها دوباره تشکیل شده اند.

موفقیت های داعش در عراق و سوریه نگرانی ها در مصر را به همراه داشته است زیرا مقامات مصری در حال درگیری با انصار و همچنین شبه نظامیانی هستند که از هرج و مرج های بعد از سرنگونی قذافی در لیبی برای نفوذ به آن سوی مرزها بهره گرفته اند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن