تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820750044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب انرژي هاي تجديد پذير در آفريقا در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۳ (۱۰:۰ق.ظ)
انقلاب انرژي هاي تجديد پذير در آفريقا در راه است کشورهاي کم درآمد آفريقايي با کمک صندوق بين المللي پول قصد دارند انقلابي در استفاده از انرژي هاي تجديد پذير بيافرينند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، مدتي است که صندوق هاي بين المللي سرمايه گذاري انرژي هاي نو توجه ويژه اي را معطوف به قاره آفريقا کرده اند. کشورهاي کم درآمد آفريقايي با بهره گيري از طرفيت هاي طبيعي راه را به سوي افزايش رفاه شهروندان خود هموار مي کنند و در اين ميان کمک هاي بين المللي از اهميت ويژه اي برخوردار است. در حال حاضر 9 کشور آفريقايي با توليد ناخالص داخلي ضعيف و درآمد پايين وارد برنامه حمايتي صندوق هاي مذکور شده و نتايج خوبي نيز حاصل شده است. بنين، غنا، لسوتو، مالاوي، رواندا، سيرالئون، اوگاندا، ماداگاسکار و زامبيا کشورهاي مذکور هستند. علاوه بر اين کشور 16 کشور ديگر نيز در ليست بعدي براي آغاز سرمايه گذاري ها قرار دارند.
اکنون 5 سازمان مختلف، حمايت هاي اجرايي بهره برداري از انرژي هاي تجديدپذير در کشورهاي مذکور را برعهده دارند. در اين ميان بانک توسعه آفريقا نيز حمايت هاي مالي بسيار خوبي داشته است. به اعتقاد کارشناسان، آفريقا در حال تغيير است و اين روند تغيير؛ از انقلاب انرژي آغاز شده است.
فرصتي که هم اکنون در آفريقا براي برداشت از منابع انرژي هاي تجديدپذير فراهم شده، بي بديل و ويژه تلقي مي گردد. در ابتدا هر کشور 300 هزار دلار براي آماده سازي طرح خود کمک دريافت کرده و در مجموع 40 کشور آفريقايي علاقه و آمادگي خود را اعلام کرده اند. اما در شرايط کنوني فقط 9 کشور فوق الذکر وارد مراحل اجرايي طرح شده اند.
فرصتي که هم اکنون در آفريقا براي برداشت از منابع انرژي هاي تجديدپذير فراهم شده، بي بديل و ويژه تلقي مي گردد. در ابتدا هر کشور 300 هزار دلار براي آماده سازي طرح خود کمک دريافت کرده و در مجموع 40 کشور آفريقايي علاقه و آمادگي خود را اعلام کرده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن