تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798479955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امامزادگان مهمترين قطب فرهنگي جامعه اسلامي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ شهريور ۱۳۹۳ (۱۴:۳۴ب.ظ)
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان قم: امامزادگان مهمترين قطب فرهنگي جامعه اسلامي هستند مدير کل اوقاف و امورخيريه استان قم گفت: امامزادگان مهمترين قطب فرهنگي جامعه اسلامي هستند که مي توانند به عنوان محلي امن براي آرامش مردم تبديل شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام شوزب شيري با اشاره به سالروز تکريم و بزرگداشت امامزادگان استان قم همزمان با دهه کرامت گفت: همزمان با دهه کرامت سالروز ولادت کريمه اهل بيت حضرت معصومه (س) و برادر بزرگوارش امام رضا (ع) مراسم بزرگداشت امامزادگان استان قم با همت اداره کل اوقاف و امور خيريه استان قم برگزار خواهد شد.
وي افزود: در حال حاضر 444 امامزاده در استان قم وجود دارد که طي 500 سال به ايران آمده اند که هرکدام با يک يا چند واسطه به امام معصوم (ع) منتسب مي باشند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان قم ادامه داد: اکثر اين امامزادگان از نسل هاي اوليه اولاد ائمه معصومين (ع) بوده که از جهات مختلفي داراي اهميت هستند.
حجت الاسلام شيري تصريح کرد: امامزادگان به عنوان مبلغان الهي آمده اند و کساني بودند که دين خدا را تبليغ کردند و از جانب ائمه (ع) حامل پيام و الهام بوده اند که توجه به اين امر بسيار مهم و ارزشمند است.

وي اظهار داشت: مردم ما مديون اين امامزادگان هستند؛ چرا که اينها بودند که ما را شيعه کردند و با فرهنگ و ميراث امامان معصوم، پيامبر و آل پيامبر (ص) آشنا ساختند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان قم يادآور شد: بيشتر امازادگان بزرگوار داراي تخصصي ديني و صاحب نظر در مسائلي از جمله، فقه و فلسفه، علوم قراني، مفسر، مسائل ديني اعتقادي و... بودند که نقش مهم و ارزشمندي در احياي تفکر و مکتب ديني و اسلامي ايفا کرده اند.
حجت الاسلام شيري خاطر نشان ساخت: بايد بدانيم که چه دانشمنداني داشته ايم و در چه حوزهايي تخصص داشته اند؛ چرا که شناخت پيشوايان ديني و نخبگان مسائل اعتقادي و ديني امامزادگاني که در استان قم مدفون هستند و داراي بارگاه زيارتي مي باشند بسيار مهم و ارزشمند است.
وي عنوان داشت: اين امامزادگان فرزندان امامان معصوم (ع) هستند که نسل اول، دوم و سوم آنها در قم مي باشند که بايد آثار آنها را احيا کنيم؛ چرا که وظيفه ما نسبت به اين امامزادگان شناخت آنها و توجه به سيره علمي و عملي آنهاست.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان قم گفت: بايد مزار و مرقد اين بزرگوران را تبديل به قطب فرهنگي و محلي پر از آرامش براي مردم کنيم تا مردم با آرامش در کنار اين امامزادگان زندگي کنند.
حجت الاسلام شيري ابراز داشت: يکي از مهمترين عواملي که مي توان در راستاي ارتباط دهي بهتر مردم با امامزادگان انجام داد، ايجاد کاربري هاي متفاوت، از جمله ايجاد سالن مطالعه، محلي براي برگزاري مراسم ازدواج، سالن کنفرانس، و... است؛ چرا که مردم با هر فکر و انديشه و اعتقادي به امامزادگان مي روند.
وي ادامه داد: بايد با ايجاد بستر و زمينه هاي لازم غبار غربت را از چهره امامزادگان زدود و با کمک خيرين و مردم نسبت به بازسازي امامزادگان تلاش کرد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان قم خاطر نشان کرد: بازشناسي کارکرد امامزادگان از ديگر عواملي است که بايد نسبت به تببين جايگاه اين بزرگوارن انجام داد؛ چرا که مزار اين بزرگواران محلي براي مناجات با خدا و محلي عرفاني براي استجابت دعا و شفاعت است.
حجت الاسلام شيري بيان داشت: بخشش گناهان، تقرب به اهل بيت (ع)، غفران و رضوان الهي، تفکر در اعمال و رفتار، از آثار بيسار مهم و ارزشمند زيارت حرم اهل بيت (ع) و امامزادگان مي باشد که بايد نسبت به معرفي جايگاه و تأثير الگو پذيري آنها در جامعه، خانواده و... توجه ويژه داشته باشيم.
وي افزود: اگر بتوانيم کارکردهاي متفاوت امامزادگان را به خوبي معرفي کنيم قطعا مردم با استقبال فراواني نسبت به احياي فرهنگ و ارزش هاي معنوي امامزادگان شرکت خواهند داشت.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان قم تصريح کرد: تهيه طرح جامع متناسب با زمان، مکان و موقعيت براي همه امامزادگان، ايجاد هيأت امنا و کمک مردم براي اداره امامزادگان و انجام تمام برنامه هاي فرهنگي با مرکزيت امامزادگان، از جمله اقدامات اداره کل اوقاف و امور خيريه استان قم در راستاي تکريم و احياي جايگاه امامزادگان در استان قم مي باشد.
حجت الاسلام شيري در پايان گفت: اداره کل اقاف و امور خيريه استان قم تنها به عنوان سياستگذار بوده و تمام فعاليت هاي فرهنگي و اجرايي امامزادگان بر عهده مردم مي باشد و مردم به عنوان حاميان اصلي مي توانند جايگاه بزرگوارن را حفظ و حمايت کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن