تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):رستگـار نمی شوند مـردمـى که خشنـودى مخلـوق را در مقـابل غضب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820544622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه به رییس‌جمهور برای نجات چشمه‌ای در کردستان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نامه به رییس‌جمهور برای نجات چشمه‌ای در کردستان
یک حقوقدان در نامه ای به رییس جمهور خواستار جلوگیری از انسداد چشمه «کانی بل» در استان کردستان شد.
آفتاب: به گزارش ایرنا، «حسین احمدی نیاز» در بخشی از این نامه می گوید: با استناد به اصول فصل سوم قانون اساسی تحت عنوان فصل حقوق ملت از اصول 19 الی 42 و رسالت شما در مسوولیت اجرای قانون اساسی در اصل 113 و سوگند وفاداری و تحقق آن در اصل 121 و سایر اصول مصرح این قانون، به استحضار می رساند که داستان تلخ دریاچه ی ارومیه و انتقال آب زاینده رود و غیره آثار زیانباری بر کشور داشته است.


این وکیل دادگستری در این نامه ادامه می دهد: داستان تلخ دریاچه ارومیه که بر اثر سیاست های غیر علمی سدسازی بر روی منابع تامین کننده آب این دریاچه در سالهای گذشته صورت گرفته است یا موضوع انتقال آب زاینده رود به یزد یا پروژه سد سازی در اطراف پاسارگاد و موارد دیگر نه تنها موجب هدر رفتن بودجه بیت المال شده، بلکه آثار زیانباری بر اقتصاد و اجتماع کشور داشته است. 


«اکنون که دولت تدبیر سکان امور اداری و اجرایی کشور را بر عهده دارد انتظار می رود در سیاست های اجرایی تدبیر لازم اندیشیده شود».


این حقوقدان در بخش دیگری از این نامه بیان می کند: متاسفانه مدتی است عملیات سد سازی در اطراف چشمه «کانی بل» در منطقه اورامان بنام سد داریان شروع شده که منتج به نابودی کانی بل خواهد شد. این چشمه بخشی از بافت فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی و هویتی اورامان کردستان را تشکیل می دهد و چشمه ای صرف نیست بلکه مجموعه ای را تشکیل می دهد که موجب همبستگی، همیاری، همکاری و همراهی مردم این منطقه با سایر نقاط کشور خواهد شد.


احمدی نیاز می افزاید: مردمان کردستان مخالف سد سازی و کنترل آبهای مرزی نیستند بلکه خواستار اتخاذ روش منطقی برای حفظ و نجات کانی بل هستند و از دولت تدبیر این انتظار می رود تا با تعریف استراتژی اجرایی مناسبی آب این چشمه به نحو دیگری با حفظ موقعیت موجود کانی بل منتقل و استفاده شود.


در پایان این نامه خطاب به رییس جمهوری آمده است:« از حضرتعالی به عنوان ریاست محترم جمهوری اسلامی استدعا دارم با توجه به فوریت امر و آغاز عملیات اجرایی برای انسداد این چشمه عظیم عاجزانه تقاضای صدور دستور شایسته برای توقف عملیات اجرایی و انتخاب راهکار مناسب علمی برای پیشگیری از نابودی کانی بل و انتقال آب آن به شیوه ی مناسب دیگری را دارد».





تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن